Apple opublikowało wyniki sprzedaży za drugi kwartał 2021 roku i w każdej ze swoich kategorii produktowej odnotowuje wzrosty!
Po mocnym zamknięciu 2020 roku, w którym Apple pobił swoje wszystkie swoje poprzednie rekordy przychodów i zysków w czwartym kwartale, najcenniejsza firma na świecie utrzymała tę dynamikę także w 2021 roku. We wtorek producent iPhone’a poinformował o kolejnym kwartale, w którym jego przychody wzrosły o 36 proc. do 81,4 miliarda dolarów w ciągu trzech miesięcy zakończonych 26 czerwca 2021 roku – trzeciego kwartału roku podatkowego Apple’a i drugiego kwartału roku. Tradycyjnie był to najsłabszy kwartał dla Apple, ponieważ potencjalni nabywcy iPhone’a czekają na nowe modele, które zazwyczaj pojawiają się we wrześniu. Tegoroczny kwartał zakończony w czerwcu, był jednak najmocniejszy w historii firmy. Apple prawie podwoiło poprzedni rekord firmy pod względem zysku w tym kwartale.
Apple odnotowało dwucyfrowy wzrost w każdej ze swoich kategorii produktów, przy czym iPhone, usługi i urządzenia do noszenia, dom i akcesoria wyróżniają się odpowiednio 50, 33 i 36 procentowym wzrostem rok do roku.
Podczas gdy sprzedaż iPhone’a była napędzana przez popularność przeprojektowanego iPhone’a 12, pierwszego telefonu 5G firmy Apple, usługi firmy osiągnęły w minionym kwartale rekordowe przychody w wysokości 17,5 miliarda USD dzięki stale rosnącej bazie aktywnych urządzeń i płatnych subskrypcji, które osiągnęły w sumie 700 milionów użytkowników.
W tym kwartale nasze zespoły opierały się na okresie niezrównanych innowacji, dzieląc się nowymi produktami z naszymi użytkownikami w czasie, gdy korzystanie z technologii do łączenia ludzi na całym świecie nigdy nie było tak ważne – powiedział dyrektor generalny Tim Cook.
Zauważył „rosnący optymizm ze strony konsumentów w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie”, ale ostrzegł również, że „poczyniony postęp nie jest gwarantem postępu” w odniesieniu do nierównomiernego ożywienia po pandemii i rosnącego wariantu Delta.
Wyniki sprzedaży firmy Apple za 2Q fiskalnym 2021 roku (wg kategorii produktów):
2Q 2020 | 2Q 2021 | wzrost r/r | |
iPhone | 29,0 mld $ | 47,9 mld $ | +65,5% ⬆ |
Usługi | 13,3 mld $ | 16,9 mld $ | +26,6% ⬆ |
Mac | 5,4 mld $ | 9,1 mld $ | +70,1% ⬆ |
wearables, dom i akcesoria | 6,3 mld $ | 7,8 mld $ | +24,7% ⬆ |
iPad | 4,4 mld $ | 7,8 mld $ | +78,7% ⬆ |
Polska wśród najbardziej dynamicznie rosnących rynków Apple’a
Podczas omawiania wyników wspomniano także, że Polska jest obecnie jednym z najszybciej rosnących rynków firmy Apple na świecie. Być może coraz większe zainteresowanie produktami z logo Apple’a w naszym kraju spowoduje, że firma bardziej skoncentruje się na rozszerzeniu o Polskę długo wyczekiwanej Siri oraz rozbudowę o kolejne funkcje Map Apple.
Jak pokazuje powyższy wykres, iPhone stanowił prawie połowę przychodów Apple w zeszłym kwartale, a usługi firmy są teraz drugim największym kontrybutorem do ogólnej sprzedaży. Z dochodem netto w pierwszych dziewięciu miesiącach roku fiskalnego wynoszącym 74,1 miliarda dolarów, Apple pobił już swój poprzedni całoroczny rekord 59,5 miliarda dolarów zysku sięgający 2018 roku.
źródło: Statista | Apple Newsroom