Komputery i szeroko pojęte rozwiązania informatyczne warunkują dziś funkcjonowanie praktycznie każdej firmy. W wielu przypadkach jakość wykonywanych zadań i procesów zależy od posiadanej infrastruktury IT. Dlatego, aby zachować pożądaną konkurencyjność i nie pozostawać w tyle jeśli chodzi o wykorzystanie nowoczesnego oprogramowania lub sprzętu, warto inwestować w poszczególne obszary IT swojej firmy.
Oczywiście im większa firma, tym większe wymagania w tym zakresie. Obsługa zaawansowanych baz danych generuje ogromne koszty, gdyż wymaga zaangażowania odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. Zatrudnianie zespołu informatycznego na etat przerasta możliwości wielu firm, dlatego na rynku działa coraz więcej partnerów oferujących outsourcing IT. Warszawa to miasto, w którym tego rodzaju usługi cieszą się szczególnym zainteresowaniem. Powód? Wygoda i niższe koszty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Istota outsourcingu IT
Coraz popularniejszy outsourcing IT to nic innego jak powierzenie obsługi informatycznej firmy zewnętrznemu partnerowi. Jest to rozwiązanie doceniane przez coraz szersze grono przedsiębiorców, gdyż pozwala na redukcję kosztów związanych z prowadzeniem działalności oraz daje dostęp do świetnie wykwalifikowanej kadry specjalistów. Zewnętrzna opieka informatyczna realizowana przez rzetelnego partnera może zostać dostosowana do indywidualnych wymagań przedsiębiorcy. Dzięki temu ma on pełną kontrolę nad funkcjonowaniem infrastruktury IT, a podział obowiązków w tym obszarze jest jasno określony.
Główne zalety zewnętrznej opieki informatycznej
Jedną z największych zalet outsourcingu IT jest wcześniej wspomniana redukcja kosztów. Zatrudnianie zespołu informatyków na pełen etat wiąże się z ogromnymi kosztami, które mogą uniemożliwić nam rozwój innych obszarów firmy. Ponadto, firmy oferujące zewnętrzną opiekę informatyczną dają dostęp do specjalistów z różnych obszarów IT, co pozwala na kompleksowe uporządkowanie spraw z zakresu organizacji pracy, bezpieczeństwa danych, administracji sieci, a także funkcjonowania sprzętu i oprogramowania. Warto odnotować, że konkurencja na rynku firm świadczących outsourcing IT jest coraz większa. Aby spełnić oczekiwania odbiorców, firmy chcą mieć w swoich szereg najlepszych specjalistów z branży, co przekłada się na rzetelną obsługę Klienta.
Większość firm outsourcingowych proponuje wysoki poziom elastyczności w zakresie świadczonych usług. To Klient wybiera z jakich usług chce skorzystać, a jakie obszary IT chce pozostawić pod swoimi skrzydłami. Indywidualnie dopasowana oferta jest niezastąpiona jeśli wraz z rozwojem firmy wdrażamy nowe technologie i chcemy mieć pełną kontrolę nad wydatkami w tym zakresie. Pożądanym rozwiązaniem jest również helpdesk IT. Warszawa to miejsce, w którym wspomniana usługa jest nieoceniona w przypadku przestojów w pracy serwerów, sprzętu czy oprogramowania. Dzięki niej specjaliści mogą błyskawicznie zareagować na nasze zgłoszenie i dokonać skutecznej akcji naprawczej.
Ważnym elementem układanki jest również model współpracy oferowany przez wybraną przez nas firmę. Jeśli nie zostanie zaproponowana nam konsultacja wstępna czy też audyt IT, powinna zapalić nam się czerwona lampka, gdyż możemy mieć do czynienia z partnerem, który nie zapewni nam pożądanego standardu usług.
Organizacja IT dla pracy stacjonarnej
Zewnętrzna opieka informatyczna może dotyczyć zarówno rozwiązań dla pracy stacjonarnej jak i zdalnej. Organizacja pracy w biurze wymaga ciągłych aktualizacji programów i systemów, wykrywania zagrożeń oraz szybkiej reakcji na awarie, gdyż mogą one dotyczyć wielu osób zaangażowanych w dany projekt.
Firmy outsourcingowe takie jak NetSupport gwarantują rzetelne wsparcie odbiorcom reprezentującym rozmaite branże. Właściwie zaprojektowana sieć komputerowa da Ci gwarancję wysokiej jakości połączenia zarówno w przypadku sieci przewodowej, jak i sieci WiFi. Specjaliści zadbają także o odpowiedni dobór i konfigurację urządzeń, tak aby wpisywały się one doskonale w potrzeby Twojego biura.
Organizacja IT dla pracy zdalnej
Czas pandemii uświadomił wielu organizacjom, że praca zdalna może być równie efektywna jak praca stacjonarna. Nic dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się zatrudniać pracowników w trybie niestacjonarnym mogąc liczyć na satysfakcjonującą wydajność oraz niższe koszty związane z brakiem konieczności wynajmowania powierzchni biurowej. Aby współpraca zdalna przynosiła pożądane efekty, należy zadbać o jej właściwą organizację. Outsourcing IT dla pracy zdalnej skupia się przede wszystkim na jakościowym przepływie danych oraz zagwarantowaniu narzędzi komunikacyjnych o idealnie dopasowanym charakterze. Zakres obsługi zdalnej może obejmować również:
- Helpdesk – pozwala rozwiązywać informatyczne problemy pracowników zdalnie
- Organizacja pracy w chmurze – zapewnia dostęp do zasobów firmy wszystkim pracownikom. Ponadto, firmowe dane są odpowiednio zabezpieczone przed osobami bez autoryzacji.
- Monitoring – wykrycie jakichkolwiek nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania sprzętu i oprogramowania pozwala podjąć działania zapobiegające awariom oraz przestojom.
Sprawdź, czy outsourcing IT to rozwiązanie dla Ciebie
Obecnie, zewnętrzna opieka informatyczna może zostać dopasowana do indywidualnych potrzeb odbiorcy, niezależnie od tego jaką branżę reprezentuje. To bez wątpienia duże udogodnienie, z którego korzysta coraz więcej przedsiębiorców chcących połączyć wysoką jakość usług IT wraz z niskim kosztem obsługi. Zobacz, jakie usługi informatyczne wchodzą w skład ofert warszawskich firm outsourcingowych i sprawdź, jakie korzyści może osiągnąć.
źródło: NetSupport