TVN Grupa Discovery było niekwestionowanym liderem na polskim rynku medialnym w maju 2021 roku – serwis VOD Player z 4,7 mln użytkowników a TVN z udziałem 9,6 proc.
W maju 2021 roku TVN Grupa Discovery potwierdziła swoją pozycję lidera na polskim rynku medialnym – stacja TVN była najchętniej wybieraną przez widzów w Polsce, TVN24 utrzymuje pozycję numer jeden wśród wszystkich telewizji informacyjnych, a TVN Style wśród lifestylowych. Dzień dobry TVN pozostaje najlepszym programem porannym, a Fakty najchętniej oglądaną audycją informacyjną. Player, z liczbą 4,7 mln użytkowników, nieprzerwanie pozostaje najpopularniejszym lokalnym serwisem VOD w kraju.
W maju średni udział TVN w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,6%, co pozwoliło kanałowi po raz kolejny osiągnąć pozycję rynkowego lidera. Udział TVN Grupa Discovery wyniósł 26,2%, co sprawia, że firma była w maju największym nadawcą na rynku.
Do najchętniej oglądanych propozycji stacji należały niezmiennie Fakty, które swoją popularnością prześcigają wszystkie inne serwisy informacyjne w Polsce. W zeszłym miesiącu regularnie oglądało je ponad 2,2 mln widzów (SHR 16-49: 22,5%). Dzień dobry TVN z kolei był najchętniej wybieranym programem śniadaniowym w kraju (SHR 16-49: 10,3%). Wydanie weekendowe wygrywa z konkurencją w obu grupach (SHR 4+: 8,3% i SHR 16-49: 11,4%). Wiosenna nowość TVN – Power Couple – również zyskała rzeszę wiernych fanów. Propozycję regularnie śledziło ponad milion widzów. Finał obejrzało niemal 12,7% polskiej widowni komercyjnej, zapewniając stacji TVN pozycje bezapelacyjnego lidera w paśmie.
Sukcesami mogą pochwalić się także inne stacje należące do TVN Grupa Discovery:
- Oglądalność stacji TVN7 – która w zeszłym roku weszła do grona największych kanałów telewizyjnych w Polsce – wzrosła o niemal 20% w porównaniu z rokiem ubiegłym i po raz kolejny przekroczyła 5% udziału w grupie 16-49.
- Liderem wśród kanałów informacyjnych cały czas pozostaje TVN24 (SHR 16-49: 2,8%).
- TVN Style, najchętniej wybierana stacja lifestylowa w kraju, zanotowała wzrost o blisko 3% i osiągnęła udział w rynku na poziomie 0,71% (16-49).
- Udział Discovery Channel urósł niemal o 28% w porównaniu z marcem 2020 r. (SHR 16-49: 0,74%).
Serwis streamingowy Player również potwierdził swoją pozycję – jest po raz kolejny nr. 1 wśród lokalnych i legalnych platform streamingowych. Dzieje się tak m.in. dzięki nowościom programowym i wyjątkowym produkcjom pod marką Player Original. W maju najchętniej wybieranym tytułem w serwisie był Hotel Paradise. Tuż za nim na podium uplasował się One Night Squad, a następnie Szadź 2, czyli nowy sezon jednej z topowych produkcji oryginalnych Playera. Średni czas spędzany na platformie wyniósł ponad 3 godziny.
źródło: TVN Grupa Discovery