LG wychodzi z rynku smartfonów

Firma LG oficjalnie poinformowała, że zamyka działalność związaną z produkcją smartfonów na całym świecie – nie będzie już telefonów z logo LG.

W oficjalnym komunikacie LG Electronics Inc. poinformowało, że zamknie przynoszącą straty działalność związaną z telefonami komórkowymi na całym świecie, ponieważ niegdyś pionierska marka zamierza skoncentrować swoje zasoby na „obszarach wzrostu”, takich jak komponenty pojazdów elektrycznych, urządzenia podłączone do sieci, inteligentne domy, robotyka, sztuczna inteligencja i rozwiązania B2B oraz platformy i usługi. Firma z Korei Południowej oświadczyła w oświadczeniu, że jej rada dyrektorów zatwierdziła dziś tę decyzję. Nieoczekiwane posunięcie jest następstwem oświadczenia firmy ze stycznia, kiedy to oznajmiono, że dokonuje przeglądu kierunku swojej działalności w zakresie smartfonów.

Firma LG, która przez długi czas utrzymywała 3. miejsce na rynku smartfonów w USA, zapowiedziała, że ​​będzie nadal sprzedawać telefony do wyczerpania zapasów i zapewni obsługę oprogramowania dla istniejącej linii smartfonów przez określony czas, który będzie różnił się w zależności od regionu.

Firma podała, że ​​status jej pracowników w branży telefonicznej będzie ustalany na szczeblu lokalnym. W styczniu pojawiły się raporty, które mówiły, że LG chce sprzedać swój biznes smartfonów. W tym samym miesiącu firma zapowiedziała, że ​​w tym roku wypuści telefon rolkowy. Ale wydaje się, że wszystkie wysiłki, aby utrzymać firmę na powierzchni, nie powiodły się.

LG będzie nadal wykorzystywać swoje doświadczenie w dziedzinie mobilności i rozwijać technologie związane z mobilnością, takie jak 6G, aby dalej wzmacniać konkurencyjność w innych obszarach biznesowych. Podstawowe technologie opracowane w ciągu dwóch dekad działalności biznesowej firmy LG w zakresie telefonów komórkowych również zostaną zachowane i zastosowane w istniejących i przyszłych produktach– napisano w oświadczeniu.

Słabe wyniki finansowe działalności LG w zakresie smartfonów są publicznie dostępne od kilku lat. Podobnie jak niezliczeni inni dostawcy smartfonów z Androidem, LG starało się zmienić tę sytuację. Firma LG skupiła się na smartfonach ze średniej i wyższej półki – dwóch segmentach rynku, które stały się coraz bardziej konkurencyjne w ciągu ostatniej dekady, dzięki rozwojowi chińskich producentów, takich jak Huawei, Xiaomi, OnePlus, Oppo i Vivo, którzy wprowadzają na rynek lepszą wartość. Niegdyś rywal LG – HTC – też walczył.

Udział LG w rynku smartfonów na przestrzeni lat
Udział LG w rynku smartfonów od 2015 do 2020 r. (Counterpoint Research)

Wielu producentów fonemów polega obecnie w dużym stopniu na usługach oprogramowania, takich jak płatności mobilne, aby zarabiać pieniądze. Chociaż firma LG uruchomiła usługę płatności mobilnych w 2017 roku, dwa lata po uruchomieniu Samsung Pay przez Samsunga, portfolio usług LG pozostawało ograniczone przez te wszystkie lata.

LG było zbyt mocno uzależnione od dwóch rynków: Korei (KR) i Ameryki Północnej (NA) – powiedział Neil Shah, partner w firmie badawczej Counterpoint. Jedną rzeczą, która pomogła firmie LG utrzymać się na powierzchni przez tyle lat, jest ich pionowa integracja. To „mini Samsung” – powiedział, wskazując na LG Display (wyświetlacze), LG Chem (baterie), LG Innotek (aparat, moduły IoT / auto), Silicon Works i LG Electronics (towary konsumpcyjne).

źródło: TechCrunch | Counterpoint Research