Apple poprawiło algorytm wyszukiwania w App Storze, żeby zrobić sobie gorzej!

Nowy algorytm wyszukiwania w sklepie App Store został poprawiony w celu obniżenia częstotliwości wyświetlania aplikacji Apple’a w wynikach wyszukiwania…

Udział słów kluczowych dla aplikacji Apple'a w sklepie App Store (2017-2019)

Udział słów kluczowych dla aplikacji Apple’a w sklepie App Store (2017-2019)

Apple dostosowało algorytm wyszukiwania w sklepie App Store, aby własne aplikacje firmy nie wyświetlały się za często i za wysoko w wynikach wyszukiwania.

W wywiadzie dla New York Times, menedżerowie Apple’a Phil Schiller i Eddy Cue przyznali, że własne aplikacje firmy Apple uzyskiwały najlepsze wyniki wyszukiwania dla zbyt wielu zapytań w sklepie App Store. Jak wskazano w artykule, własne aplikacje Apple’a były wyświetlane dla całkowicie niepowiązanych wyszukiwań. W niektórych przypadkach aż 14 aplikacji firmy pokazywały się na górze  wyników przed lepiej dopasowanymi aplikacjami konkurencji.

Kierownictwo Apple powiedziało, że własne aplikacje firmy często pojawiały się jako najlepsze wyniki w App Storze ze względu na ich popularność, a nie dlatego, że zmieniono w tym celu algorytm wyszukiwania, aby faworyzować własne aplikacje.


Może Cie zainteresować także: Nowy limit 200 MB pobierania ze sklepu App Store przez sieć komórkową

Przeanalizowano zapytania w App Storze pod kątem wyświetlania wyników z aplikacjami Apple’a i konkurencyjnymi aplikacjami innych firm. Na przykład Spotify było aplikacją numer jeden dla słowa kluczowego „muzyka” jeszcze przed uruchomieniem Apple Music. Po uruchomieniu tej ostatniej, Spotify spadło na czwarte miejsce, a pod koniec 2018 roku spadło na 23. pozycję! W rezultacie Spotify złożyło skargę przeciwko monopolistycznej polityce  Apple’a w sklepie App Store do europejskich organów regulacyjnych. Wkrótce potem prawie wszystkie aplikacje Apple’a zniknęły spod hasła „muzyka”.

Analiza „Timesa” ujawniła inne zaskakujące przykłady sukcesu aplikacji firmy z Cupertino. W tym roku, 25 marca firma zaprezentowała kartę kredytową Apple Card, z której można korzystać za pośrednictwem aplikacji Apple Wallet. Następnego dnia Apple Wallet był numerem jeden w wynikach wyszukiwania dla haseł „pieniądze”, „kredyt” czy „debet”. Aplikacja do tej pory nie pojawiała się w rankingu wyszukiwania dla tych haseł…

Udział aplikacji na słowa kluczowe: music i tv

Udział aplikacji Apple’a w App Storze na słowa kluczowe: music i tv

Eddy Cue i inni menedżerowie Apple wyjaśnili, że zespół marketingowy dodał „odpowiedni opis”, „kredyt” i „obciążenie” do opisu aplikacji, co musiało doprowadzić do pojawienia się aplikacji w wynikach wyszukiwania.

Udział aplikacji Apple'a w App Storze na słowa kluczowe: video i maps

Udział aplikacji Apple’a w App Storze na słowa kluczowe: video i maps

New York Times zauważa, że ​​wiele aplikacji Apple’a gwałtownie spadło w rankingu  od 12 lipca 2019 roku, co ilustruje powyższy wykres. Było to spowodowane ręcznym obniżeniem przez Apple’a własnych aplikacji w wynikach wyszukiwania App Store’a.

Najlepsze aplikacje w App Storze co roku generują miliardy dolarów przychodów. Przetrwanie wielu aplikacji zależy również od ich pozycji w wynikach wyszukiwania!

źródło: The New York Times via iPhoneHacks

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj