Z tzw. historii (z ang. „Stories”) w popularnych serwisach społecznościowych Facebooka korzysta już dziennie ponad 0,5 mln użytkowników na całym świecie.
Format Stories został po raz pierwszy wprowadzony na Instagramie w sierpniu 2016 roku i był „inspirowany” jedną z najpopularniejszych funkcji Snapchata. Stopniowo pojawił się we wszystkich aplikacjach społecznościowych i komunikatorach należących do Facebooka.
Wszystkie funkcje związane z historiami na Facebooku, np. historie na Instagramie (Stories), status w aplikacji WhatsApp (który równie dobrze mógłby zostać nazwany historiami) oraz relacje na Facebooku przegoniły już Snapchata pod względem dziennej liczby aktywnych użytkowników – i nie ma tu większego znaczenia, że Snapchat wymyślił tę funkcje.
Przeczytaj także: Korzystanie z platform społecznościowych jest prawie niezmienne od 2016 roku
Zobacz poniższy wykres przedstawiający wzrost dziennej liczby użytkowników historii, stories czy relacji na Facebooku, Snapchacie, Instagramie i WhatsAppie (od 2015 do 2019 roku):
źródło: Statista – Facebook’s Snapchat Clones Have 500M Users Each