Apple zdobywa najwyższe noty w rankingu pomocy technicznej (2019)

Tym razem pod lupą wzięto usługi wsparcia technicznego firm technologicznych – na podium znalazły się Apple, Razer oraz Dell.

Zgodnie z coroczną oceną serwisu Laptop Mag (Laptop Tech Support Showdown 2019) Apple nadal dominuje, jeśli chodzi o obsługę klienta w zakresie wsparcia i pomocy technicznej. Sprawdź pełną listę firm oferujących najbardziej niezawodną obsługę posprzedażową klienta w branży technologicznej.

W najnowszym zestawieniu z 2019 roku Apple uzyskało łączny wynik 91 punktów, zdobywając 54 punkty za wsparcie techniczne udzielane przez internet i 37 punktów za telefoniczne wsparcie techniczne. Laptop Mag zaznacza, że pracownicy działu pomocy technicznej firmy Apple należą do „najszybszych i najbardziej kompetentnych”, oferując „dokładne odpowiedzi” na pytania dotyczące komputerów Mac podczas czatu na żywo, w mediach społecznościowych i przez telefon.

Najlepszy czat na żywo oferuje firma Apple, a obsługa zajęła tam średnio od 4 do 9 minut, udzielając odpowiedzi na jego pytania. Obsługa telefoniczna była również szybka, dokładna i pomocna.


Może Cię zainteresować także: Ranking TOP 10 najlepszych marek laptopów w 2018 roku

Niewielu firmom udało się dotrzeć do 91 punktów Apple’a w rankingu Laptop Tech Support Showdown 201. Na drugim miejscu znalazł się Razer z 88 punktami, następnie Dell (73 punkty), Samsung uzyskał 73 punkty, a Microsoft 64.

Laptop Tech Support Showdown 2019

Ranking marek technologicznych oferujących najlepsze wsparcie dla laptopów i komputerów (2019)

Jak zawsze, Laptop Mag uzyskał te wyniki podając się za zwykłych użytkowników komputerów PC i Mac, aby uzyskać odpowiedzi na trzy pytania od głównych producentów laptopów. Przetestowano zarówno kanały wsparcie online, jak i telefoniczne. Łącznie można było zdobyć 100 punktów, 60 za pomoc online, ponieważ jest to bardziej popularny sposób na uzyskanie pomocy, a 40 za pomoc telefoniczną.

Oto 11 najlepszych firm technologicznych oferujących pomoc techniczną:

Firma Liczba punktów (100) Pomoc Online (60) Pomoc tel. (40) Śr. czas
Apple 91 54 37 6:40
Razer 88 58 30 13:27
Dell 78 50 28 23:13
Samsung 73 43 30 13:00
Asus 69 54 15 5:11
Acer 68 30 38 8:52
HP 65 40 25 17:42
Microsoft 64 44 20 8:52
Huawei 63 38 25 11:00
Lenovo 55 45 10 14:01
MSI 30 10 20 9:35

źródło: Laptop Mag – Laptop Tech Support Showdown! Our 2019 Ratings