Konto na selfie w appce PeoPay i POS w oddziale

Klienci detaliczni banku Pekao mogą otworzyć konto za pomocą selfie w aplikacji mobilnej peoPay, a mikroprzedsiębiorcy – odebrać terminal w oddziale.

PeoPay (Pekao SA)

Jeszcze kilka lat temu nikt nie myślał o bankowości w telefonie komórkowym. Dzisiaj to już norma. Dlatego banki prześcigają się w innowacyjnych rozwiązaniach wdrażanych w aplikacjach mobilnych. Bank Pekao również stale udoskonala swoją aplikację PeoPay.

Nowi klienci Banku Pekao mogą korzystać z innowacji już przy zakładaniu rachunku, co jeszcze nigdy nie było tak proste i szybkie. Do utworzenia nowego konta od kilku miesięcy potrzebny jest jedynie komputer, a od teraz wystarczy smartfon. Prosty wniosek wypełniamy  w aplikacji, a weryfikacja tożsamości zostaje przeprowadzona za pomocą selfie i dowodu osobistego – w pełni online.

Bank Pekao wprowadził również wypłaty zbliżeniowe w bankomatach za pomocą PeoPay. Wystarczy zbliżyć telefon do bankomatu, by wypłacić gotówkę. Dodatkowo użytkownicy bankowości mobilnej banku nie muszą już przepisywać kodu otrzymanego SMS-em, aby zatwierdzić transakcje w bankowości internetowej. Od teraz autoryzacja jest dokonywana bezpośrednio w aplikacji bankowości mobilnej.

Przeczytaj także: Ranking liczby użytkowników bankowych aplikacji mobilnych w Polsce (4Q 2018)

Już wcześniej Pekao, jako pierwszy bank w Polsce, wprowadził autoryzację transakcji do 200 zł za pomocą odcisku palca. Kolejne ułatwienie czeka także użytkowników systemu BLIK. Klienci Pekao mogą już realizować płatności powtarzalne BLIK. Usługa ta pozwala szybciej zrealizować comiesięczne płatności – rachunek za telefon, prąd czy inne stałe opłaty.

Gotowi na PSD2

Realizując wymagania dyrektywy PSD2 Bank Pekao 14 marca br. udostępnił testowy interfejs (API) dla fintechów i banków chcących przygotować się do świadczenia usług agregacji rachunków i inicjowania płatności. To ważny krok w przygotowaniu się do ery otwartej bankowości.

Terminal płatniczy w oddziale dla przedsiębiorców

Bank Pekao w zeszłym roku zdecydował się na znaczne inwestycje w rozwoju usług akceptacji kart. W ramach jednego z projektów zmieniających oblicze tego biznesu w Pekao bank udostępnił nowy, innowacyjny proces umowy o terminal płatniczy, a co więcej przedsiębiorca wybrany przez siebie terminal od razu odbierze w placówce banku zaraz po podpisaniu umowy. Klient dostaje następnie SMS z kodem aktywacyjnym, który pozwala na aktywację urządzenia i rozpoczęcie akceptacji płatności za pomocą terminala.

Rozwiązanie to stanowi rewolucję w porównaniu z dotychczasowym procesem, gdzie klient po podpisaniu umowy czekał kilka dni na wizytę serwisanta i instalację urządzenia. Teraz cały proces przygotowania i akceptacji umowy zajmuje obecnie mniej niż 10 minut. Pilotażowa dystrybucja terminali do sieci wyselekcjonowanych oddziałów rozpoczęła się w styczniu br.

Obecnie terminale płatnicze można odebrać już w 260 placówkach, czyli wszystkich obsługujących klientów segmentu biznes. W pozostałych oddziałach detalicznych może podpisać umowę i zamówić kuriera lub serwisanta.

Może Cię także zainteresować:

Liczba użytkowników bankowości mobilnej w polskich bankach (4Q 2018)

źródło: informacja prasowa