Google ma nowy zaokrąglony pasek wyszukiwania i kilka nowości

Wyszukiwarka Google oficjalnie otrzymała nowy, zaokrąglony pasek, który przy przewijaniu strony przykleja się do górnej krawędzi przeglądarki – ale na razie tylko na desktopie.

Zaokrąglony pasek wyszukiwania Google

Po miesiącach testów Google wprowadziło nowy pasek wyszukiwania na głównej stronie wyników wyszukiwania Google. Nowy zaokrąglony pasek wyszukiwarki jest stopniowo wdrażany na stronie wyników wyszukiwania. Dodatkowo jest on teraz cały czas wyświetlany na górze okna, nawet podczas przewijania strony do dołu.  

Google rozpoczął testowanie nowego projektu już w sierpniu, ale dopiero teraz udostępnia go wszystkim użytkownikom na świecie.

Przeczytaj także: Google testuje zaokrąglony pasek wyszukiwania na mobile’u

Główna różnica w stosunku do poprzedniego nagłówka paska wyszukiwania polega na tym, że teraz będzie on zawsze przyklejony do górnej krawędzi strony z wynikami wyszukiwania. Podczas przewijania w dół będzie on zawsze widoczny i będzie można w każdej chwili zmienić wyszukiwaną frazę. W poprzedniej wersji nie było takiej funkcji, trzeba było przewinąć z powrotem do góry strony, aby przejść do paska.

Kolejną nowością jest to, że pasek wyszukiwarki nie jest już ramką z ostrymi krawędziami, ale zaokrąglonym polem – podobnie jak inne ramki na stronie.

Oto, jak wygląda nowy wygląd strony z wynikami wyszukiwania Google:

Zrzut ekranu z wyników wyszukiwania Google (1 grudnia 2018)
Nowy wygląd wyników wyszukiwania w Google (zaokrąglone ramki)

Tylko na komputerze: nowy wygląd jest wyświetlany obecnie tylko w wynikach wyszukiwania na komputerach, a nie w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych.

Nowy wygląd jest zauważalnie inny i stanowi aktualizację starego projektu wyników wyszukiwania. Każda zmiana wprowadzona przez Google prowadzi do wielu skarg ze strony oddanych i lojalnych użytkowników. Myśle, że w przypadku tej zmiany będzie podobnie. Taka zmiana może prowadzić także do zwiększenia liczby wyszukiwań, ponieważ pasek wyszukiwania jest bardziej dostępny podczas przeglądania wyników.

źródło: Google via Search Engine Land