Empik inwestuje w polską aplikację mobilną „Going.”

Empik inwestuje w rynek wydarzeń i kupuje udziały w „Going.” – aplikacji i serwisie do wyszukiwania i kupowania biletów na wydarzenia kulturalne i rozrywkowe.

Empik inwestuje w Going. (na zdjęciu przedstawiciele Empiku i Going.)

Od lewej: Maciej Gastoł (Going.), Ewa Szmidt-Belcarz (Empik), Szymon Bujalski (Empik)

Aplikacja mobilna i serwis Going. powstały w 2014 roku i dobrze pamiętam ile energii włożył w nią Maciek Gastoł, który jest ojcem tego pomysłu. Choć początki nie były łatwe i kosztują wiele wysiłku i wyrzeczeń, po czasie można śmiało powiedzieć, że było warto.

Świetne pomysły na aplikację i biznes się opłacają, czego przykładem jest ten startup. Going. zaczynał od Warszawy, teraz można rezerwować miejscówki i kupować bilety aż w 12 głównych miastach i innych regionach w całej Polsce (miedzy innymi: Białystok, Bydgoszcz, Kraków, Lublin, Łódź, Poznań, Szczecin, Śląsk, Toruń, Trójmiasto, Warszawa, Wrocław).

Going. ma na swoim koncie wiele projektów, które były prowadzone wyłącznie za jej pośrednictwem, zarówno komercyjnych jak i nie komercyjnych. Maćka zawsze interesował  interesowała kultura, szczególnie ta bardziej niezależna, stąd wiele takich wydarzeń jest dostępnych tylko przez Going. – choć nie brakuje też tych komercyjnych.


Przeczytaj także: Gorillaz z Humanz w 360° na żywo już w czerwcu!

– Kilka lat temu, gdy tworzyłem Going. wraz z dwójką moich wspólników było to nasze marzenie – móc działać na wielką skalę i nadawać nową jakość branży wydarzeń. Dziś Going. to coś więcej niż kolejna bileteria – to platforma, która inspiruje, jak najlepiej spędzić wolny czas. Układamy autorskie zestawienia i selekcje wydarzeń – dzięki czemu nasi użytkownicy nie przeoczą najciekawszych z nich, a bilety kupią w dogodny dla siebie sposób. W porównaniu do tradycyjnych bileterii, Going. stawia na innowacyjne rozwiązania – na przykład jako jedyni na rynku mamy funkcjonalność przekazywania biletów znajomym w kilku łatwych kliknięciach. Lada moment ruszamy z pełnym redesignem zarówno aplikacji, jak i portalu, by nasze treści były podane w jeszcze bardziej przystępnej i atrakcyjnej formie – informuje Maciej Gastoł, CEO Going.

Aplikacja i serwis (dostepny pod adresem: goingapp.pl) są stale rozwijane i korzysta niego bardzo dużo użytkowników w Polsce. Nie dziwi więc fakt, że interesują się nią inwestorzy. W tym tygodniu Empik zainwestował w prężnie działający biznes, w wyniku czego appka stanie się największą zasięgową platformą do wyszukiwania i zamawiania biletów na wydarzenia kulturalne i rozrywkowe – w tym na popularne koncerty.

Empik nabył większościowe udziały w Going. za pośrednictwem Empik Ventures – nowej spółki stworzonej pod realizację przedsięwzięć o dużej dynamice wzrostu w obszarach e-commerce oraz digital.

Serwis Goingapp (zrzut ekranu)

Serwis Goingapp (zrzut ekranu)

– Co roku sprzedajemy blisko pół miliona biletów na rozmaite wydarzenia – podkreśla Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Empiku. Aby lepiej obsługiwać ten rynek, już niedługo ruszamy z multikanałową bileterią Empik Bilety i jednocześnie zainwestowaliśmy w aplikację Going.

W najbliższych latach Empik planuje wydać ok. 50 mln złotych na rozwój nowych przedsięwzięć biznesowych w ramach Empik Ventures. Celem tych projektów będzie zwiększenie skali działania i wzrost przychodów.

Going. – ruszaj w miasto!

Aplikację mobilną Going. pobierzesz za darmo na urządzenia z systemami iOS i Android. Wystarczy posiadać kartę, aby łatwo i szybko kupować w niej bilety, które okazuje się na wydarzeniu przez aplikację. Bardzo łatwo można przekazać bilet cyfrowy swoim znajomym, którzy posiadają zainstalowaną appkę na swoim smartfonie.

Pobierz aplikację w sklepie App Store Pobierz aplikację w sklepie Google Play

źródło: materiały własne i prasowe, rp.pl 

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj