Chiński rynek gier online w pierwszym kwartale 2018 roku był warty 64,33 mld juanów, przy wzroście 10,3 procent rok do roku.

Po wyjątkowo udanym 2017 roku dla rynku gier mobilnych, nastąpiło lekkie spowolnienie wzrostu rynku, częściowo za sprawą zacieśnienia polityki rządu na chińskim rynku gier. Dzięki rosnącym przychodom i dobrze rozwiniętym metodom płatności internetowych gracze nadal będą wydawać coraz więcej pieniędzy i poświęcać coraz więcej czasu na gry online w Chinach.
Przewiduje się, że przychody na rynku gier będą rosły przez jeszcze co najmniej kolejne 5 lat.Udział gier mobilnych na chińskim rynku gier wideo rośnie i osiągnął 66 proc. w 1Q 2018. Ta zmiana najprawdopodobniej ustabilizuje się w najbliższej przyszłości.
Przeczytaj także: W 2018 r. gry mobilne wygenerują 51% przychodów na rynku gier
Według iResearch, na początku 2018 r. chiński gigant internetowy Tencent Holdings Ltd., zajmował ponad połowę rynku gier mobilnych w kraju, na 2. miejscu znalazła się firma internetowa NetEase zgodnie z iResearch. Kolejni gracze stanowili łącznie około 30 proc. rynku i musiały znosić silną konkurencję między sobą w 1Q 2018.

źródło: Statista – Tencent dominates China’s mobile gaming market via iResearch – Top Game Companies Transfer Strategy Emphasis to Mobile Game in China

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.