Przychody z App Store’a prawie dwukrotnie wyższe niż z Google Play (1H 2018)

W bitwie sklepów z aplikacjami mobilnymi Apple ma ogromną przewagę – choć liczba pobrań w App Storze jest mniejsza niż w Google Play, to wydatki użytkowników iOS-a na aplikacje w 1. połowie 2018 r. były niemal dwukrotnie wyższe niż Androidowców.

Zarówno Apple jak i Google odnotowały solidny wzrost przychodów oraz pobrań aplikacji mobilnych ze sklepów App Store i Google Play w pierwszej połowie 2018 r.

Według analityków rynku z Sensor Tower przychody ze sklepu App Store w okresie styczeń-czerwiec 2018 r. wyniosły na całym świecie około 22,6 mld dolarów, co stanowi wzrost o 26,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2017 r. W przypadku sklepu Google Play przychody z 1. połowy br. wyniosły 11,8 mld USD, co stanowi wzrost o 29,7 proc.

Analitycy ustalili, że istnieje ogromna różnica między wydatkami w tych dwóch sklepach z aplikacjami i grami mobilnymi, i to z jednego powodu: Google Play … w przeciwieństwie do konkurenta nie jest dostępny w Chinach.

Przeczytaj także: Statystyki sklepów App Store i Google Play za 4Q 2017 r.

Przychody ze sklepu App Store i Google Play w pierwszej połowie 2018 r.

Z drugiej strony liczba instalacji aplikacji, a nie przychodów z nich wygenerowanych, jest zupełnie odwrotna. Pierwsze miejsce pod względem pobrań zajmuje  Google Play z około 36 mld instalacji w porównaniu z szacunkowymi 15 mld ze sklepu App Store.

Przychody z aplikacji mobilnych na świecie (App Store i Google Play) w 1. poł. 2018 r.
Przychody z aplikacji mobilnych na świecie (App Store i Google Play) w 1. poł. 2018 r.

Z jednej strony instalacje aplikacji na iOS-a wzrosły o 13,1 proc. rok do roku, w porównaniu do 10,6-proc. wzrostu w przypadku Androida. Jak zauważa SensorTower: platforma Apple’a zarobiła ponad dwa razy więcej niż Google’a, przy o ponad połowę mniejszej liczbie pobrań.

Liczba pobrań aplikacji mobilnych na świecie (App Store i Google Play) w 1. poł. 2018 r.
Liczba pobrań aplikacji mobilnych na świecie (App Store i Google Play) w 1. poł. 2018 r.

Najlepsze aplikacje mobilne w pierwszej połowie 2018 roku

Przychody nie były jedyną rzeczą, która wzrosła w pierwszej połowie roku. Instalacja aplikacji po raz pierwszy w sklepach Apple’a i Google’a osiągnęła w sumie poziom około 51 mld, co stanowi wzrost o 11,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Facebook jest wciąż w czołówce najpopularniejszych aplikacji ze swoim pakietem aplikacji WhatsApp, Messenger, Facebook i Instagram zajmującym cztery najlepsze miejsca na obu platformach.

Przeczytaj także: TOP 10 aplikacji i gier mobilnych na Androida i iOS-a (czerwiec 2018)

Netflix był najbardziej dochodową aplikacją mobilną na świecie w pierwszej połowie 2018 r. (nie licząc gier mobilnych), a następnie Tinder i Tencent Video.

Apple przeprojektowało sklep App Store wraz z wprowadzeniem systemu  iOS 11 jesienią ubiegłego roku. To podobno korzystnie wpłynęło na twórców oprogramowania firm trzecich i ich przychody.

Zarobki i liczba pobrań gier mobilnych w sklepach App Store i Google Play w 1H 2018 r.

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku zarobków programistów na iOS-a, choć sumaryczny wzrost przychodów w obu sklepach wzrósł o 19,1 proc. to w App Storze przychody wyniosły 16,3 mld USD a z Google Play 10,3 mld USD.

Przychody z gier mobilnych na świecie (App Store i Google Play) w 1. poł. 2018 r.
Przychody z gier mobilnych na świecie (App Store i Google Play) w 1. poł. 2018 r.

Jeśli chodzi o pobrania gier mobilnych, to w przypadku App Store’a jest to prawie 4-krotnie mniej (4,5 mld) w porównaniu z Google Play (15 mld).

Liczba pobrań gier mobilnych na świecie (App Store i Google Play) w 1. poł. 2018 r.
Liczba pobrań gier mobilnych na świecie (App Store i Google Play) w 1. poł. 2018 r.

źródła: Apple Insider via Sensor Tower – Global App Revenue Reached $34 Billion in the First Half of 2018, Up 28% Year-Over-Year