Wśród chińskich gigantów na rynku smartfonów liczą się obecnie czterej producenci, są nimi Huawei, Oppo, Vivo i Xiaomi.
Według Canalys, cztery największe marki telefonów komórkowych, które sprzedawały się najlepiej na chińskim rynku w pierwszym kwartale 2018 roku to:
- Huawei (21,2 milionów sprzedanych sztuk)
- OPPO (16,5 milionów sprzedanych sztuk)
- Vivo (14,2 milionów sprzedanych sztuk)
- Xiaomi (13,2 milionów sprzedanych sztuk)
Tych czterech wiodących dostawców miało największy udział na chińskim rynku smartfonów, w sumie na poziomie 73 procent. Na tym brutalnym rynku marki drugiego rzędu, takie jak Jinli, Lenovo, Meizu, ZTE i Coolpad, pozostały daleko w tyle, a ich sytuacja staje się coraz trudniejsza.
Przeczytaj także: Sprzedaż smartfonów w Chinach spadła o 21% w 1Q 2018 r.
Z powodu dużego nasycenia na chińskim rynku smartfonów, krajowi producenci telefonów komórkowych postanowili wykorzystać konkurencyjne doświadczenie i spróbować swoich sił za granicą. Obiecujące dywidendy demograficzne i słaba konkurencja na rynku w Indiach i Azji Południowo-Wschodniej doprowadziły do tego, że stały się one nowym polem bitwy dla głodnych chińskich sprzedawców smartfonów.
źrodło: Statista – Four-way competition among China’s smartphone giants via Canalys Newsroom – Chinese smartphone market suffers a hard-landing, shipments decline by 21% in Q1 2018