Google udostępnia prostsze narzędzia i rozwiązania dla reklamodawców oraz wydawców pod nowymi nazwami: Google Ads, Marketing Platform oraz Ad Manager.
Usługa AdWords została udostępniona prawie 18 lat temu. Dało to początek produktom reklamowym i doprowadziło Google’a do obecnego wachlarza usług i produktów marketingowych.
Od tamtej pory wiele się zmieniło. Smartfony to dzisiaj ogromna część naszego codziennego życia. Ludzie szybko przechodzą od poszukiwania produktów do oglądania wideo, przeglądając treści, grając w gry i wiele innych. W efekcie, marketerzy mają więcej możliwości, aby docierać do konsumentów poprzez wiele kanałów, ekranów i formatów. Na przestrzeni lat reklamy Google rozwinęły się od pomagania marketerom w docieraniu do użytkowników za pośrednictwem wyszukiwarki po pomoc w kontakcie na każdym kroku drogi konsumentów z wykorzystaniem tekstu, wideo, reklamy graficznej i wielu innych środków.
Dzisiaj udostępniło dzisiaj uproszczone nazwy swoich produktów i towarzyszące im rozwiązania: Google Ads, Google Marketing Platform i Google Ad Manager. Te nowe produkty pomogą reklamodawcom i wydawcom wybrać rozwiązania właściwe dla ich działalności, tak aby dostarczanie wartościowych, godnych zaufania reklam gwarantujących pozytywne doświadczenia dla konsumentów na wszystkich urządzeniach i we wszystkich kanałach było jeszcze łatwiejsze. W ramach tej zmiany udostępniono też nowe rozwiązania, aby pomóc reklamodawcom zacząć stosować Google Ads i usprawnić współpracę pomiędzy zespołami zajmującymi się marketingiem internetowym.
Przeczytaj także: Kiosk Google Play zaktualizowany do Wiadomości Google
Google AdWords staje się Google Ads
Nowe Google Ads reprezentują pełną gamę możliwości reklamowych, które oferujemy już od dzisiaj na Google.com i naszych innych usług, stronach partnerów oraz w aplikacjach – po to, aby pomóc marketerom w kontakcie z miliardami osób, które szukają odpowiedzi w naszej wyszukiwarce, oglądają filmy na YouTube, znajdują nowe miejsca na Mapach, odkrywają aplikacje w Sklepie Play, przeglądają treści w sieci i wiele więcej.
Dla małych firm udostępniono nowy typ kampanii w Google Ads, który sprawia, że rozpoczęcie korzystania z reklam w sieci jest jeszcze łatwiejsze niż kiedykolwiek. Technologia uczenia maszynowego zastosowana w Google Ads pomoże małym przedsiębiorcom uzyskać zadowalające rezultaty bez konieczności inwestowania dużej ilości czasu – tak aby mogli skupić się na prowadzeniu biznesu.
Wprowadzono także nowe typy kampanii w ramach usługi Google Marketing Live.
Ściślejsza współpraca z Google Marketing Platform
Udostępniono rozwiązanie, które przyczyni się do silniejszej współpracy zespołów marketingu poprzez ujednolicenie naszych produktów DoubleClick i Google Analytics 360 Suite w ramach jednej marki: Google Marketing Platform.
Google Marketing Platform pomaga marketerom osiągnąć ich cele poprzez wykorzystanie istniejących połączeń pomiędzy Google Analytics 360 Suite i DoubleClick Digital Marketing. Platforma pomaga marketerom planować, kupować, mierzyć i optymalizować media cyfrowe oraz doświadczenia użytkownika w jednym miejscu.
Udostępniono także usługę Display & Video 360 jako część Google Marketing Platform. Produkt ten zawiera funkcje z DoubleClick Bid Managera, Campaign Managera oraz Studio & Audience Center, aby umożliwić zespołom kreatywnym, mediowym i agencjom współpracę oraz realizację kampanii reklamowych end-to-end w jednym miejscu.
Google Ad Manager: ujednolicona platforma
Google zauważyło, że zmienił się sposób w jaki wydawcy monetyzują swoje treści. Razem z użytkownikami poszukującymi treści na różnych ekranach i rosnącymi potrzebami reklamodawców co do wykorzystania modelu programmatic, wydawcy potrzebują możliwości zarządzania swoimi produktami prościej i efektywniej. Dlatego w ciągu ostatnich trzech lat pracowano nad połączeniem DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange w kompletną i jednolitą platformę programmatic pod nową nazwą – Google Ad Manager.
Nasze nowe produkty, czyli Google Ads, Google Marketing Platform i Google Ad Manager będą dostępne w ciągu najbliższego miesiąca.
Google podzieli się kolejnymi informacjami na temat tych zmian – a także wielu innych nowych rozwiązań reklamowych, analitycznych oraz tych dotyczących platform zmian zaprojektowanych. Indformacje przekazane zostaną w trakcie Google Marketing Live. Zarejestrujcie się już teraz, aby 10 lipca o godz. 17:00 obejrzeć transmisję na żywo.
źródło: Google Blog Polska – Udostępniamy prostsze narzędzia i rozwiązania dla reklamodawców oraz wydawców