Zwiastun pierwszego komiksu od Netfliksa pt. „The Magic Order”

Netflix opublikował trailer swojego pierwszego drukowanego komiksu pod tytułem „The Magic Order”, którego 6 zeszytów będzie wydany tylko w jednym nakładzie.

Okładka 1 i 2 zeszytu komiksu „The Magic Order” od Netfliksa
Okładka 1 i 2 zeszytu komiksu „The Magic Order” od Netfliksa

Pod koniec zeszłego roku pisałem o tym, że Netflix planuje wydać swój pierwszy komiks, a teraz znamy więcej szczegółów na ten temat. Sześcioodcinkowy komiks zatytułowany „The Magic Order”, który został napisany przez Marka Millara (Kick-Ass, Wolverine: Old Man Logan, Civil War) i zilustrowany przez Oliviera Coipela (Thor, Avengers) zostanie opublikowany przez Image Comics. Pierwszy zeszyt wydania ma pojawić się w sklepach 13 czerwca tego roku, druga cześć natomiast 18 czerwca.

Komiks opowiada o pięciu rodzinach magików, którzy w tajemnicy chronią świat przed siłami zła. To także pierwszy projekt, który wyszedł z przejęcia firmy Millara Millakorld w sierpniu ubiegłego roku przez Netfliksa.

Fani obiektów fizycznych z pewnością będą polowali na ten komiks, ponieważ nie będzie dodruku ani kolejnych wydań serii – niezależnie od tego, czy komiks okaże się sukcesem czy nie. Odzwierciedla to podobną decyzję Millara, aby nie oferować dodruku Hit-Girl, kolejnej serii jego publikacji w Image.

Kopie cyfrowe „The Magic Order” będą dostępne za taką samą cenę jak wersja drukowana czyli 3,99 USD (ok. 15 zł) i już można składać zamówienia w przedsprzedaży. Oczywiście wersje cyfrowe nie będą miały większego znaczenia dla prawdziwych kolekcjonerów komiksów.

Zobacz zwiastun komiksu „The Magic Order”:

W liście skierowanym do sprzedawców komiksów przed ostatecznym uruchomieniem zamówień pierwszego zeszytu Millar napisał: Chcemy wrócić do tego szalonego, ekscytującego czasu, w którym pierwszy druk naprawdę coś znaczył i stworzyć prawdziwą kolekcjonerskość rezygnując z ewentualnego dodruku lub drugiego wydania. Uwielbiamy ten dreszczyk emocji, aby było to naprawdę coś pożądanego. Tak więc, po wyczerpaniu zapasów w pierwszym i jedynym cyklu drukowania, nie będzie żadnych dodatkowych dodruków. Mówiąc to, jesteśmy bardzo, bardzo pewni, że komiks się sprzeda.

Mimo, że Millar od dawna znany jest jako nieco czarujący promotor własnej pracy, sam zauważył na Twitterze, że w pierwszy numer ma ponad 140 000 zamówień – to znaczny nakład w tej branży, w której najlepiej sprzedające się wydania każdego miesiąca wynoszą od 100 000 do 200 000.

„The Magic Order” to komiks dla tych, którzy wychowali się na Harrym Potterze lub tego rodzaju gatunku literatury – powiedział Millar w wywiadzie dla Comic Book Resources. Ogólnie jednak książce jest bliżej do Rodziny Soprano, ponieważ porusza wpływy w wielkiej rodzinie i ochronę dzieci. Król Lear jest inspiracją dla tego tytułu, jeśli nie brzmi to zbyt pompatycznie, ale przy wykorzystaniu magicznych różdżek. No i sporo realnych i brudnych motywów – więc od razu zorientujemy się, że nie jest to Hogwart.

źródło: Netflix via The Verge