Grupowe rozmowy wideo na Snapchacie i oznaczanie znajomych

Snapchat dodał do swojej aplikacji mobilnej nową funkcję grupowych wideorozmów oraz możliwość oznaczania (tagowania) innych użytkowników w snapach.

Grupowe wideorozmowy na Snapchacie

Grupowe wideorozmowy na Snapchacie

W aplikacji Snapchat zachodzą istotne zmiany, a wprowadzone właśnie nowe funkcje aplikacji pozwolą na jeszcze większą interakcję użytkowników. Od teraz korzystający ze Snapchata mogą prowadzić grupowe rozmowy wideo i oznaczać znajomych oraz marki.

Przeprojektowana funkcja czatu została zmieniona w taki sposób, aby można było mniej pisać tekstowych wiadomości, a więcej prowadzić wideorozmów. Wielokierunkowe wideokonferencje i „hangout”  brzmią strasznie i mogą przypominać Google Hangouts, a młode pokolenie raczej nie lubi korzystać z narzędzi biznesowych i tych, z których korzystają rodzice.

Snapchat dodał więc funkcję wieloosobowych rozmów wideo w czacie swojej aplikacji mobilnej. Do jednego połączenia wideo na Snapchacie może dołączyć maksymalnie 16 osób, a do grupowych rozmów głosowych aż 32 uczestników – to taka spora klasa z czasów mojej podstawówki :) Użytkownicy aplikacji mają możliwość przyłączenia się uczestnicy i obserwatorzy, którzy mogą uczestniczyć w czacie grupowym.


Oznaczanie (tagowanie) znajomych na Snapchacie: oprócz udoskonalonych opcji rozmów wideo, Snap dodał możliwość wzmianek, czyli tagowania znajomych w historiach (Snapchat Stories) oraz w pojedynczych snapach. Wystarczy użyć małpy i nazwy użytkownika @nazwa_użytkownika, aby oznaczyć swojego znajomego w snapie.

Otagowani znajomi otrzymają powiadomienie, że zostali wspomniani, co skłoni ich zapewne do obejrzenia konkretnej historii. Znajomi, którzy obejrzą twoją historię, będą mogli dodać otagowaną osobę do znajomych lub wyświetlić opublikowane przez nią publiczne historie.

Tagowanie przyda się w promowaniu marek na Snapchacie

Wspominanie innych użytkowników jest raczej normalną i banalną cechą zwykłych serwisów społecznościowych, ale jest niezwykle cenne dla celebrytów i znanych użytkowników, którzy mają dużą widownię. Możliwość oznaczania marek w kampaniach marketingowych i reklamach pozwoli popularnym autorom na łatwiejsze promowanie produktów i usług.

Liczba aktywnych użytkowników Snapchata na początku tego roku wzrosła aż o ponad 18% do 187 milionów.

źródło: Snap Inc. – Introducing Group Video Chat via TechSpot – Snapchat adds group video conferencing and friend tagging