Z aplikacji mobilnej Instagram w Polsce korzysta dziesięć razy więcej kobiet niż mężczyzn – tak wynika z badania Gemius/PBI za sierpień 2017 r.
Według danych opublikowanych przez firmę Gemius i Polskie Badania Internetu (PBI) za sierpień br. (internauci w wieku 7-75 lat), z aplikacji mobilnej Instagram korzystało w Polsce 2,1 mln polskich internautek, co stanowi 72 proc. ogółu użytkowników tej aplikacji (3 mln).
Średnia dzienna odwiedzalność aplikacji Instagram wyniosła blisko 1,4 mln dla kobiet i zaledwie 225 tys. dla mężczyzn. W skali miesiąca można zauważyć dni, kiedy z aplikacji korzystało nawet 10 razy więcej kobiet niż mężczyzn (zauważono 18, 20 i 30 sierpnia).
Najwyższą liczbę użytkowników obu płci zanotowano w poniedziałek 7 sierpnia (1,6 mln kobiet, 361 tys. mężczyzn). Tego dnia dysproporcja udziału kobiet i mężczyzn wyraźnie zmalała – pań było około cztery razy więcej niż panów.
Może Cie zailteresować także: Liczba użytkowników sieci społecznościowych w lipcu 2017 r.
Większy udział kobiet na Instagramie uzależniony jest głównie od tego, że tematyka lifestyle’owa jest bardziej interesująca dla płci pięknej niż dla mężczyzn bez względu na serwis, czy medium. Podobny trend jest zauważany w telewizji, prasie i internecie. Nie dziwi więc większa liczba kobiet wśród użytkowników, którzy korzystają z aplikacji mobilnej Instagram.

Kobiety bardzo aktywnie korzystają ze wszystkich aplikacji społecznościowych, nie tylko z Instagrama. W sierpniu więcej kobiet korzystało także z Facebooka i ze Snapchata. Z kolei z Twittera korzysta znacznie więcej mężczyzn.
źródło: Gemius/PBI – Instagram jest kobietą

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.