Liczba użytkowników sieci społecznościowych w lipcu 2017 r.

Zobacz ilu aktywnych użytkowników miesięcznie odnotowują na świecie najpopularniejsze sieci i komunikatory społecznościowe.

Kiedy ludzie myślą o Facebooku jako firmie, to myślą jedynie o serwisie społecznościowym. Jednak Facebook Inc. jest czymś więcej niż „fejs”, co doskonale widać na poniższej grafice przygotowanej przez serwis Statista.

WhatsApp, Instagram i oczywiście Facebook wraz Messengerem są w posiadaniu giganta społecznościowego i są to zarazem cztery największe na świecie serwisy/komunikatory na rynku social mediów. Sam Facebook dociera do ponad 2 miliardów osób miesięcznie, a ostatnio także WhatsApp i Messenger również przekroczyły miliard. Tencent, chińska firma stojąca za aplikacjami WeChat i Qzone, może pochwalić się w sumie ponad 1,5 mld użytkowników, ale nadal nie zbliża się do globalnego zasięgu Facebooka.

Pierwsza trójka (Facebook, WhatsApp, Messenger) oraz Instagram są niewątpliwie najatrakcyjniejszymi dla reklamodawców serwisami. Usługi należące do Facebooka nie tylko mogą pochwalić się setkami milionów użytkowników, ale także mają możliwość kierowania reklam na określone grupy – na podstawie upodobań, niechęci i zachowań z przeszłości. Dlatego też między innymi dlatego, w ciągu ostatnich kilku lat, wzrosła znacząco liczba reklam społecznościowych. W samych Stanach Zjednoczonych oczekuje się, że w tym roku dochody z mediów społecznościowych osiągną 17,8 mld dolarów, przy czym wzrost w 2018 r. ma być jeszcze większy.


Liczba aktywnych użytkowników serwisów społecznościowych i komunikatorów (lipiec 2017):

  1. Facebook: 2,006 mld
  2. WhatsApp: 1,3 mld
  3. Messenger: 1,2 mld
  4. WeChat: 938 mln
  5. Instagram: 700 mln
  6. Qzone: 632 mln
  7. Weibo: 340 mln
  8. Twitter: 328 mln
  9. Pinterest: 175 mln
  10. Snapchat: 166 mln
  11. Vkontakte: 95 mln

Liczba miesięcznych, aktywych użytkowników social mediów i komunikatorów mobilnych (lipiec 2017)

źródło: Statista – Facebook Inc. Dominates the Social Media Landscape

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj