Rodzimi producenci urządzeń mobilnych zdominowali w 2017 roku chiński rynek smartfonów – zobacz, jak wygląda sprzedaż smartfonów w Chinach.
Według najnowszych danych sprzedażowych opublikowanych przez Counterpoint Research, w pierwszych trzech miesiącach 2017 roku chiński rynek smartfonów wzrósł o 4 procent. Wzrost liczby sprzedanych smartfonów był napędzany głównie przez krajowe podmioty, takie jak Oppo, Vivo i Huawei, które znacząco dominują na tym rynku.
Tymczasem światowi giganci pokroju Samsunga i Apple’a odnotowały tam spore spadki w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym. Jedynym chińskim producentem, któremu nie wzrosła sprzedaż to Xiaomi, które sprzedało ponad 4 mln sztuk smartfonów mniej niż rok wcześniej.
Ten wykres, przygotowany przez serwis Statista pokazuje najlepszych producentów smartfonów, których urządzenia sprzedają się w Chinach – dane za 1. kwartał 2017 r.
1Q 2016 | 1Q 2017 | |
---|---|---|
1. Huawei | 16,6 mln | 20,8 mln |
2. oppo | 10,2 mln | 18,5 mln |
3. Vivo | 11,3 mln | 18,1 mln |
4. Apple | 12,5 mln | 10,7 mln |
5. Xiaomi | 12,8 mln | 8,5 mln |
6. Samsung | 8,7 mln | 3,5 mln |
źródło: Statista – Domestic Players Dominate China’s Smartphone Market