W wyszukiwarce Google pojawił się nowy wygląd wyników wyszukiwania dla blogów specjalizujących się w określonej tematyce.
Blogi tematyczne mają teraz szansę znaleźć się w wyróżnionych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej Google, w której po cichu wprowadzono karuzelę blogów oraz wzbogacone listy.
Nowa forma prezentacji wyników wyszukiwania dotyczących blogów tematycznych pojawiła się już w angielskiej wersji wyszukiwarki Google.com zarówno na smartfonach (mobile’u) jak i w wersji przeglądarkowej na komputerach. Aby wyświetlić nowy wygląd wyszukiwania blogów w postaci karuzeli wystarczy wpisać frazę: temat + blogs, na przykład „tech blogs” lub „financial blogs”.
Niestety wyszukiwanie blogów w języku polskim nie jest jeszcze dostępne i fraza blogi technologiczne nie zwraca listy polskich blogów technologicznych. Oto kilka przykładów nowych karuzeli wyszukiwania blogów w anglojęzycznej wyszukiwarce:
Powyższy screen zrobiłem w amerykańskiej wersji wyszukiwarki Google.com. Często pojawiały się tego typu karuzele, ale można natrafić także na wzbogacone listy wyszukiwania tzw. rich list, oto przykład takiej listy:
Co ciekawe, wybranie nazwy lub ikony bloga wyświetlonego w karuzeli nie przenosi na strony samego bloga, ale do rozszerzonej listy wyszukiwania nazwy bloga – czyli tak jakbyśmy wpisali nazwę danego bloga w wyszukiwarkę Google. Oto przykład tego co stanie się, gdy klikniemy w element karuzeli:
Nowa funkcja w wyszukiwarce Google ma duże znaczenie jeśli szukamy konkretnych blogów o określonej tematyce. Czy karuzela i listy wzbogacone będą miały wpływ na zwiększenie ruchu? Ze względu na pozycjonowanie (SEO) na pewno jest to nowe narzędzie, które blogerzy będą mogli wykorzystać do poprawy widoczności w mobilnej i desktopowej wersji wyszukiwarki Google.
źródła: Google.com, Search Engine Journal