Strony AMP od dzisiaj trafią także do 1 mld ludzi w Azji

Przyspieszone strony mobilne AMP od dziś pojawiają się także miliardowi osób za pośrednictwem azjatyckich wyszukiwarek Baidu, Sogou i Yahoo.

AMP Conf 2017

Najważniejsza wiadomość z konferencji Google AMP, która odbyła się dzisiaj w Nowym Jorku, dotyczy udostępnienia frameworku AMP (ang. Accelerated Mobile Pages) dla ponad miliarda internautów z Azji. Wśród wyszukiwarek, które będa wyświetlać w wynikach wyszukiwania strony AMP znalazły się chińskie wyszukiwarki Baidu i Sogou oraz japońska wersja Yahoo.

Szef projektu AMP w Google’u VP David Besbris powiedział dzisiaj, że dodanie stron AMP do azjatyckich wyszukiwarek internetowych oznacza potencjalne zwiększenie grupy odbiorców aż o miliard użytkowników.

Przyspieszone strony mobilne AMP pojawiły się po raz pierwszy w październiku 2015 roku i od tego czasu odnotowano na świecie znaczny wzrost liczby wydawców, którzy wdrożyli tę technologię dla swoich stron mobilnych. Obecnie istnieją setki milionów stron obsługujących AMP w wielu krajach, a ponad 10 tys. programistów przyczyniło się do rozwoju uproszczonego kodu projektu.

Baidu, Yahoo Japan i Sogou dołączyły do listy wydawców treści i firm e-commerce, które obsługują technologie szybszych stron mobilnych. Wśród wydawców znajdują się między innymi Bing, eBay, LinkedIn, Pinterest, Tumblr, WordPress, The Weather Company, Eventbrite, Shopify, Fandango, TripAdvisor, Disney, Food Network i wiele innych.

Firma Adobe poinformowała w zeszłym miesiącu, że top wydawcy w Stanach Zjednoczonych odnotowują 7-procentowy ruch pochodzący z odwiedzin przyspieszonych stron mobilnych. Wskazują także, że dzięki AMP mają wyższy CTR i wyższe przychody z reklam.

Google Besbris powiedział, że obecnie zaindeksowano około 1,7 miliarda stron AMP, z czego 35 milionów nowych stron dodawanych jest każdego tygodnia. Jeśli chodzi o liczbę domen, pod którymi wdrożono obsługę AMP, to globalnie wynosi ona  860 tysięcy.

Według danych Google’a, aż 70 procent zwykłych stron mobilnych ładuje swoją zawartość od 7 do 10 sekund. Dla porównania, strony AMP ładują się średnio krócej niż 1 sekunda!

Poniżej możesz obejrzeć streaming wideo z pierwszego dnia konferencji AMP Conf 2017:

Google podkreśliło także, że AMP nie jest czynnikiem rankingu wyszukiwania, wpływa natomiast na szybkość ładowania się strony – co z kolei wpływa na pozycję w algorytmie Google’a. Besbris zaznaczył już kiedyś, że strony AMP nie będa miały wpływu na pozycję… Jednak, jeśli istnieją dwie identyczne strony, jedna w AMP i jedna jako normalna strona mobilne, to Google  preferuje i wyświetla wyżej tę w AMP.

Przeczytaj również nasz artykuł na temat tego czy warto już wdrożyć strony AMP?

źródło: AMP Project via Search Engine Land – AMP – Accelerated Mobile Pages – rolling out to 1 billion more people in Asia