Strony AMP stanowią 7% ruchu u top wydawców na świecie

Odsłony przyspieszonych stron mobilnych AMP stanowią obecnie około 7 proc. całego ruchu najpopularniejszych wydawców w sieci.

Odkąd Google uruchomiło projekt przyspieszonych stron mobilnych AMP, a w rezultacie zaczęły pojawiać się one w wynikach wyszukiwania Google’a, wielu wydawców zdecydowało się wdrożyć wersje AMP stron w swoich serwisach. A kiedy Google ogłosiło, że przyspieszony strony będą pojawiać się w 10 pierwszych wynikach naturalnych, jeszcze więcej właścicieli stron wdrożyło tę technologię u siebie.

Firma Adobe opublikowała dane statystyczne na temat stron AMP najlepszych wydawców amerykańskich i odkryła, że wydawcy w USA posiadają już 7% całego ruchu prowadzącego na ich wersje przyspieszonych stron mobilnych. Dane pochodzą z różnych urządzeń, na których wyświetlono ponad 16 tys. stron mobilnych w grudniu 2016 roku.

Zauważono również, że od premiery AMP w grudniu ubiegłego roku nastąpił wzrost odwiedzin tych stron aż o 405%, jednak największy wzrost o 896% odnotowano w listopadzie. Spowodowane to było zwiększonym ruchem wyszukiwania haseł związanych z wyborami w USA.

Interesujący jest także nieznaczny spadek w sierpniu, który zbiega się z zapowiedzią Google’a, że AMP zostaną uwzględnione w organicznych wynikach wyszukiwania.

Przyrost odwiedzin na stronach AMP (TOP wydawcy USA, 2016 r.)
Przyrost odwiedzin na stronach AMP (TOP wydawcy USA, 2016 r.)

Podczas gdy strony w technologii AMP stanowią 7% ruchu, oczekiwania były prawdopodobnie znacznie większe, zwłaszcza, że strony mobilne są już częściej przeglądane niż desktopowe. O wiele bardziej interesujące i istotne są dane na temat tego jaki procent witryn w sieci wykorzystuje obecnie strony AMP. Być może wkrótce poznamy więcej danych i szczegółów na temat efektywności i wpływu tych stron na pozycjonowanie (SEO).

Przeczytaj także mój wpis na temat: Czy warto wdrożyć strony AMP?

źródło: The SEM Post – Google AMP Drives 7% of Top Publisher’s Traffic