T-Mobile Usługi Bankowe, wspólny projekt Alior Banku i operatora T-Mobile, udostępnia klientom nową aplikację bankowości mobilnej.
W środę 26 października T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank zaprezentowało podczas konferencji prasowej nową odsłonę swojej aplikacji bankowości mobilnej. Jak mówią twórcy, jest to nowa jakość w zakresie designu, funkcjonalności, ale też jedno z nielicznych rozwiązań zaprojektowanych tak, by stale być o krok przed innymi.
Dzięki nowej aplikacji mobilnej klienci mogą bankować szybciej, łatwiej i wygodniej niż na komputerze. Aplikacja dostępna jest na systemy operacyjne Android oraz iOS. Kolejnym krokiem w T-Mobile Usługi Bankowe będzie wprowadzenie innowacyjnego systemu bankowości transakcyjnej.
Na początek trochę liczb i faktów związanych z powstaniem aplikacji, czyli to co lubimy najbardziej:
Czas pracy nad rozwojem aplikacji: 70 000 godzin.
- Specjalnie powołany wewnętrzny zespół projektowy: analitycy biznesowi, ale też projektanci UX, graficy, deweloperzy i testerzy,
- Prawdziwi pasjonaci dzielący się na gorących wyznawców platformy Android albo iOS.
- Ludzie z różnorodnym doświadczeniem w pracy nad rozwiązaniami mobilnymi dla marek takich jak: ING, Citi, BNP Paribas, Eurobank, Deutsche Bank, Alior Bank i Alior Sync, jak również Allegro, P&G czy Disney.
- Aplikacja powstała przy współpracy z doświadczonym softwarehousem – Softax (odpowiedzialnym m.in. za projekty dla Inteligo i PeoPay).
W tym badania koncepcji oraz UI i UX aplikacji: 10 000 godzin.
- Badania aplikacji przeprowadzone przez „Symetrię”, jedną z najlepszych firm w branży.
- Koncepcja aplikacji oparta o iOS Human Interface Guidelines, Android Material Design oraz Modern UI.
Aplikacja zaprojektowana w unikalnej technologii, pozwalającej na bardzo dynamiczny rozwój i modyfikacje.
- Całość procesu, analizy i produkcji aplikacji podporządkowano metodologii Atomic Design.
- Aplikacja składa się z ponad 200 osobno zaprojektowanych komponentów, które można dowolnie konfigurować i wykorzystywać w nowych rozwiązaniach.
- To unikalne, wymagające podejście do produkcji aplikacji daje trwałą przewagę konkurencyjną dziś i w przyszłości.
Intuicyjność aplikacji a przyzwyczajenia klientów:
- Zachowanie wysokiego poziomu użyteczności potwierdzone testami z użytkownikami.
- Wykorzystanie natywnych cech systemów operacyjnych dzięki czemu, dla użytkownika, interfejs jest naturalny.
– Oddajemy w ręce naszych klientów jedno z najbardziej zaawansowanych na rynku rozwiązań mobilnych do zdalnego zarządzania finansami. Zaawansowane, ale przy tym proste w obsłudze. Zadbaliśmy o to, żeby nasi klienci mogli od razu skorzystać z aplikacji tak łatwo, jakby używali jej wcześniej dziesiątki razy. Intuicyjna jak nigdy dotąd, i co więcej, zachwycająca estetyką i użytecznością kluczowych dla klientów funkcji. Nowa aplikacja mobilna T-Mobile Usługi Bankowe została od początku do końca zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami i przy wykorzystaniu najlepszej dostępnej technologii. Wszystkie rozwiązania wykorzystują natywny ekosystem operacyjny, a ich logika jest spójna ze specyfiką nawigacji systemów Google Android i Apple iOS. Wierzę, że wszystko to sprawi, że bankowość mobilna T-Mobile Usługi Bankowe szybko trafi na listę ulubionych aplikacji naszych obecnych i przyszłych klientów – powiedziała Magdalena Proga-Stępień, dyrektor Departamentu T-Mobile Usługi Bankowe.
Aplikacja T-Mobile Usługi Bankowe jest zbudowana w oparciu o zasadę „mobile first”. Oznacza to, że większość nawet złożonych operacji można wykonać z telefonu. Dotyczy to też procesu otwarcia konta, aktywacji aplikacji czy nawet obsługi rachunku firmowego. Nie ma potrzeby przełączania się do bankowości internetowej.
Co ważne, na wielości funkcji i zastosowań, nie ucierpiało doświadczenie klienta. Łatwe i bezpieczne logowanie, prezentowanie informacji przed zalogowaniem, oraz płynne i wygodne działanie, wykorzystujące przyzwyczajenia nawigacyjne klientów i odpowiadające na ich oczekiwania, były głównymi celami przy projektowaniu aplikacji. Bankowość mobilna T-Mobile Usługi Bankowe została przygotowana od podstaw i niezależnie na każdy z systemów, a przez to jest w pełni zgodna z ich logiką i specyfiką nawigacji. W rezultacie aplikacja staje się integralną częścią systemu, w którym, działa klient.
Zobacz film prezentujący najnowszą aplikację bankowości mobilnej od T-Mobile Usługi Bankowe:
– Duże znaczenie ma też innowacyjne podejście do projektowania i unikalna technologia wykorzystana w aplikacji, pozwalająca na dynamiczny rozwój i modyfikacje oraz trwałą przewagę konkurencyjną w przyszłości. „Postawiliśmy na mocne fundamenty. Całość procesu analizy i produkcji aplikacji podporządkowaliśmy metodologii Atomic Design. Aplikacja T-Mobile Usługi Bankowe składa się kilkuset osobno zaprojektowanych elementów, które można dowolnie konfigurować i wykorzystywać w nowych rozwiązaniach. To wymagające i unikalne podejście, ale daje możliwość wprowadzania modyfikacji i aktualizacji w rekordowych czasach. Głównymi beneficjentami takiego podejścia są oczywiście nasi Klienci, bo nowe funkcje i kolejne udogodnienia mogą otrzymywać na długo przed innymi – powiedział Krzysztof Suchan, dyrektor Działu Rozwoju Systemów i Kanałów.
Nowości w aplikacji bankowości mobilnej T-Mobile Usługi Bankowe
Jak przystało na narzędzie oparte o najnowsze trendy i innowacje, aplikacja mobilna T-Mobile Usługi Bankowe, oddaje w ręce klientów szereg udogodnień.
- Biometria: zamiast logować się wpisując uciążliwe hasła, wystarczy przyłożyć palec do czytnika linii papilarnych. W przypadku telefonów z systemem Android można skorzystać z logowania gestem.
- Integracja z systemem płatności BLIK pozwala na opłacenie zakupów w sklepie przy wykorzystaniu wyłącznie telefonu lub swobodne wypłacenie środków z bankomatu.
- Widgety: Saldo konta i 3 ostatnie transakcje, klienci T-Mobile Usługi Bankowe mają zawsze pod ręką. Te informacje zobaczą tuż po włączeniu aplikacji, bez konieczności logowania. Mogą też skorzystać z widgetów, dostępnych zarówno na system Android jak i iOS.
- Przelewy to jedna z kluczowych funkcji, z której korzystają użytkownicy bankowości mobilnej. Twórcy aplikacji wzięli sobie to do serca. Zamiast tworzyć listy przelewów i definiować stałych odbiorców, opracowano „ekosystem płatniczy”. Aplikacja sama zapamięta kontrahentów i da do nich szybki i łatwy dostęp. A przelew można zainicjować w najbardziej intuicyjnych kontekstach np. z historii płatności czy klikając na kontakt w telefonie.
- Wyszukiwarka: zawsze pomoże odnaleźć to czego potrzeba. Przeszuka nie tylko historię transakcji, ale też funkcje, kontakty, szablony czy bankomaty. Pozwala również szybciej i wygodniej zablokować kartę gdy będzie to konieczne.
- Błyskawiczne wnioskowanie: żeby zawnioskować o kredyt gotówkowy, wystarczy – kliknięcie.
- Doładowania telefonów: aplikacja bankowości mobilnej T-Mobile Usługi Bankowe, potrafi też sama zadbać o to żeby telefon na kartę był zawsze doładowany. Wystarczy określić kwotę, którą telefon ma być stale zasilony i w razie potrzeby, górny limit wydatków w miesiącu.
Do omówionych funkcji, w najbliższym czasie dołączą kolejne, w tym m.in.:
- zamawianie karty debetowej i kredytowej,
- rozkładanie na raty zakupów dokonanych kartą kredytową,
- natychmiastowa pożyczka z rachunku karty kredytowej,
- natychmiastowa pożyczka w procesie preweryfikacji,
- otwieranie kont oszczędnościowych i kont dodatkowych.
- technologia HCE, pozwalającą na dokonywanie płatności bezstykowych telefonem.
Specjalne oferty promocyjne
Wprowadzeniu na rynek nowej wersji aplikacji mobilnej, towarzyszy też specjalna oferta dla jej obecnych
i przyszłych użytkowników. A w niej:
- lokata oprocentowana na 3%,
- pożyczka bez odsetek – wyłącznie z prowizją za przyznanie,
- 5% cashbacku za zakupy przy wykorzystaniu BLIK.
- klienci T-Mobile Usługi Bankowe, mogą też nawet za darmo otrzymać abonament bez limitów od T-Mobile albo internet mobilny. Wystarczy, że będą aktywnie korzystać z konta.
One more thing…
Nowa bankowość mobilna to nie jedyna nowość w T-Mobile Usługi Bankowe. Już wkrótce zostanie udostępniona zupełnie nowa bankowość internetowa. Jest zaprojektowana zgodnie z koncepcją Materiał Design i spójna z logiką aplikacji mobilnej, a przez to idealnie z nią współgra. Nowy serwis internetowy jest oczywiście wykonany w technologii Responsive Web Design (RWD), co pozwala na optymalne dopasowanie do urządzenia klienta: desktopa, tabletu czy smartfona. W komplecie, nowe kanały obsługi zdalnej T-Mobile Usługi Bankowe dają klientom niespotykany komfort użytkowania.

Aplikacja Usługi Bankowe zostanie udostępniona w ciągu najbliższych 2 dni jako aktualizacji obecnej, można ją pobrać ze sklepu App Store oraz Google Play, klikając na poniższe przyciski:
źródło: informacja prasowa

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.