15% internautów płaci za gry mobilne

Według najnowszych danych, tylko 15% internautów na świecie deklaruje, że płaci za gry mobilne.

Dopiero co wystartowała gra Pokémon GO i wiele osób zastanawia się w jaki sposób Nintendo planuje spieniężyć tak duże zainteresowanie. Według danych GlobalWebIndex aż 6 na 10 internautów gra w gry mobilne na smartfonach, ale znacznie mniejszy odsetek jest skłonny za nie płacić lub za dodatkowe doświadczenia w grze.

Na całym świecie tylko 15% internautów deklaruje, że przynajmniej raz wydało jakąkolwiek kwotę na gry mobilne w zeszłym miesiącu.

Patrząc na regiony geograficzne, tylko kraje APAC (Azji i Pacyfiku) wyróżniają się na tle całego świata – dorośli internauci 2 razy częściej wydają pieniądze na gry mobilne niż w innych regionach. Pod względem wieku, wyraźną przewagę wśród płacących ma grupa wiekowa 25-34 lata,

Biorąc pod uwagę poniższe liczby, nie jest trudno zrozumieć, dlaczego nawet tak popularne tytuły jak Pokémon GO decydują się na model reklamowy lub sponsoringowy, w celu generowania zysków.

15% internautów na świecie płaci za gry mobilne (2016)

Najmniej użytkowników płacących za gry mobilne jest w Europie, następnie w Ameryce Północnej i Południowej. Najwięcej w krajach azjatyckich i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

źródło: GlobalWebIndex – Only 15% Paying For Mobile Games

The following two tabs change content below.
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowoczesnych technologii. Dołącz do moich kręgów na .