Świat oszalał na punkcie Pokémon GO

Gra mobilna Pokémon GO jest już prawie tak popularna jak Twitter a akcje Nintendo wzrosły w ciągu jednego dnia o 23%.

Pokémon GO

W ubiegłym tygodniu, Nintendo i Niantic wydały oficjalnie swoją grę mobilną Pokémon GO z elementami rozszerzonej rzeczywistości. Właściciele smartfonów z całego świata oszaleli na punkcie nowej rozrywki i poszukują w otaczającej ich okolicy wirtualnych Pokemonów i przedmiotów niezbędnych do rywalizacji z innymi graczami!

To jak w ciągu zaledwie kilku dni gra zdobyła ogromną popularność, świadczą między innymi przeciążone serwery – z tego powodu twórcy musieli zdjąć grę ze sklepów z aplikacjami. Ale żeby uświadomić sobie jak dużą popularnością cieszy się nowy tytuł Nintendo, wystarczy spojrzeć na poniższe liczby.

Według danych z serwisu SimilarWeb, gra Pokémon Go została już zainstalowany na większej liczbie smartfonów z Androidem w USA niż popularna aplikacja randkowa Tinder, która jest hitem. Począwszy od zeszłego piątku, gra była zainstalowana już na 5,16% wszystkich telefonów z systemem Android w porównaniu do nieco ponad 2% w przypadku Tindera.

Procent smartfonów z zainstalowaną aplikacją Pokemon GO i Tinder (w USA)

Procent smartfonów z zainstalowaną aplikacją Pokemon GO i Tinder (w USA)

 

A to jeszcze nie wszystko. Według innej metryki najnowsza gra od Nintendo prawie wyprzedziła serwis społecznościowy Twitter pod kątem aktywnych użytkowników.

Dzienna liczba aktywnych użytkowników Twitter vs. Pokemon GO

Dzienna liczba aktywnych użytkowników Twitter vs. Pokemon GO (w USA)

W piątek, nieco ponad 3% amerykańskich użytkowników Androida grało w nową grę w porównaniu z ok. 3,5% korzystających z Twittera – co ciekawe ta pierwsza liczba cały czas rośnie i nowi użytkownicy nadal instalują tę aplikacje.Według najnowszych danych całkiem możliwe, że gra już wyprzedziła Twittera.

 

Warto zaznaczyć, że Tinder startował w 2012 roku a Twitter w 2006 roku podczas gdy Pokémon GO ukazało się zaledwie w zeszłym tygodniu.

Twórcy gry nie przewidzieli tak gwałtownej popularności i sukcesu, dlatego pojawiły się pierwsze problemy natury technicznej – użytkownicy zgłaszają częste awarie i błędy. Firma Niantic wstrzymała tymczasowo udostęnianie tytułu w innych krajach na świecie – co oznacza, że jest oficjalnie dostępny tylko w Stanach Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii. Choć istnieją obejścia jednak, które pozwalają na zainstalowanie go w innych krajach.

Gra mobilna Pokémon Go, który została stworzona przez Niantic, spowodowała gwałtowny wzrost wartości akcji firmy Nintendo aż o 23% w ciągu jednego dnia!  To najlepszy jednodniowy skok spółki od 1980 roku. Nintendo jest inwestorem w obu firmach: Niantic oraz The Pokémon Company.

Notowania akcji firmy Nintendo (wzrost o 23%)

Notowania akcji firmy Nintendo (wzrost o 23%)

Na poniższym wykresie możesz zobaczyć porównanie gry z innymi popularnymi aplikacjami mobilnymi pod kątem czasu, jaki użytkownicy spędzają w aplikacji każdego dnia. Pokemon GO przewyższa takich gigantów jak WhatsApp, Instagram i Snapchat.

Średni czas spędzany w aplikacji w ciągu jednego dnia wynosi obecnie 43 minuty i 23 sekundy – prawie dwa razy dłużej niż na popularnym Snapchacie!

Czas spędzany w aplikacji Pokemon GO w porównaniu z innymi popularnymi appkami

Czas spędzany w aplikacji Pokemon GO w porównaniu z innymi popularnymi appkami

źródło: SimilarWeb via BusinessInsider

The following two tabs change content below.
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowoczesnych technologii. Dołącz do moich kręgów na .