Gra mobilna Pokémon GO jest już prawie tak popularna jak Twitter a akcje Nintendo wzrosły w ciągu jednego dnia o 23%.
W ubiegłym tygodniu, Nintendo i Niantic wydały oficjalnie swoją grę mobilną Pokémon GO z elementami rozszerzonej rzeczywistości. Właściciele smartfonów z całego świata oszaleli na punkcie nowej rozrywki i poszukują w otaczającej ich okolicy wirtualnych Pokemonów i przedmiotów niezbędnych do rywalizacji z innymi graczami!
To jak w ciągu zaledwie kilku dni gra zdobyła ogromną popularność, świadczą między innymi przeciążone serwery – z tego powodu twórcy musieli zdjąć grę ze sklepów z aplikacjami. Ale żeby uświadomić sobie jak dużą popularnością cieszy się nowy tytuł Nintendo, wystarczy spojrzeć na poniższe liczby.
Według danych z serwisu SimilarWeb, gra Pokémon Go została już zainstalowany na większej liczbie smartfonów z Androidem w USA niż popularna aplikacja randkowa Tinder, która jest hitem. Począwszy od zeszłego piątku, gra była zainstalowana już na 5,16% wszystkich telefonów z systemem Android w porównaniu do nieco ponad 2% w przypadku Tindera.

A to jeszcze nie wszystko. Według innej metryki najnowsza gra od Nintendo prawie wyprzedziła serwis społecznościowy Twitter pod kątem aktywnych użytkowników.

W piątek, nieco ponad 3% amerykańskich użytkowników Androida grało w nową grę w porównaniu z ok. 3,5% korzystających z Twittera – co ciekawe ta pierwsza liczba cały czas rośnie i nowi użytkownicy nadal instalują tę aplikacje.Według najnowszych danych całkiem możliwe, że gra już wyprzedziła Twittera.
Warto zaznaczyć, że Tinder startował w 2012 roku a Twitter w 2006 roku podczas gdy Pokémon GO ukazało się zaledwie w zeszłym tygodniu.
Twórcy gry nie przewidzieli tak gwałtownej popularności i sukcesu, dlatego pojawiły się pierwsze problemy natury technicznej – użytkownicy zgłaszają częste awarie i błędy. Firma Niantic wstrzymała tymczasowo udostęnianie tytułu w innych krajach na świecie – co oznacza, że jest oficjalnie dostępny tylko w Stanach Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii. Choć istnieją obejścia jednak, które pozwalają na zainstalowanie go w innych krajach.
Gra mobilna Pokémon Go, który została stworzona przez Niantic, spowodowała gwałtowny wzrost wartości akcji firmy Nintendo aż o 23% w ciągu jednego dnia! To najlepszy jednodniowy skok spółki od 1980 roku. Nintendo jest inwestorem w obu firmach: Niantic oraz The Pokémon Company.

Na poniższym wykresie możesz zobaczyć porównanie gry z innymi popularnymi aplikacjami mobilnymi pod kątem czasu, jaki użytkownicy spędzają w aplikacji każdego dnia. Pokemon GO przewyższa takich gigantów jak WhatsApp, Instagram i Snapchat.
Średni czas spędzany w aplikacji w ciągu jednego dnia wynosi obecnie 43 minuty i 23 sekundy – prawie dwa razy dłużej niż na popularnym Snapchacie!

źródło: SimilarWeb via BusinessInsider