Statystyki Snapchata w Polsce (2016)

Sprawdź, jak wygląda zainteresowanie aplikacją Snapchat w Polsce, jaki jest wiek polskich snapowiczów i jak wyglądamy na tle globalnych danych.

Nikomu nie trzeba przedstawiać aplikacji Snapchat, która przeżywa swoje złote lata, a jej popularność rośnie w zawrotnym tempie w każdej grupie wiekowej. Zainteresowanie aplikacją prześcignęło już takie serwisy jak Twitter i Pinterest i wygląda na to, że będzie jeszcze długo pięła się do góry.

Dzisiaj mamy dla Was garść ciekawych statystyk zebranych przez serwis SnapCenter, dzięki którym dowiesz się jak przedstawiają się liczby Snapchata w naszym kraju. Najnowsze dane z 2016 roku pokazują jak wysoką pozycję ma u nas ta aplikacja i w jaki sposób możesz wykorzystać te dane do swoich działań promocyjnych.

Zobacz także: Wciąż rośnie liczba użytkowników Snapchata

Statystyki Snapchata na świecie (2016)

Snapchat miał swoją premierę 4 lata temu i ma już na swoim koncie kilka rekordowych statystyk.

  • Według serwisu Bloomberg ze Snapchata korzysta obecnie 150 mln aktywnych użytkowników dziennie, a ponad ⅓ z nich publikuje własne historie (Snapchat Stories), czyli zdjęcia i krótkie wideo, które są widoczne dla obserwujących przez 24 godziny,
  • aż 60% aktywnych użytkowników tworzy własne snapy (zdjęcia, wideo, wiadomości na czacie) i dzieli się nimi ze znajomymi,
  • użytkownicy aplikacji oglądają 10 mld filmików dziennie,
  • 54% użytkowników korzysta każdego dnia z aplikacji,
  • średni czas korzystania z aplikacji wynosi 25-30 min dziennie,
  • 9 000 snapów wysyłanych jest każdej sekundy.

Statystyki Snapchata w Polsce

Od niespełna roku Snapchat jest coraz bardziej popularny wśród naszych rodaków – obecnie zajmuje 4. miejsce wśród najpopularniejszych aplikacji w polskim sklepie Google Play oraz 7. miejsce w sklepie App Store.

Zainteresowanie Snapchatem w Polsce (2016)

Zainteresowanie Snapchatem w Polsce (2016)

Średnia liczba wyszukań fraz w Google powiązanych z aplikacją Snapchat wyniosła 1,83 mln – to jest ponad 1100-proc. wzrost zainteresowania! Snapchat w Polsce wciąż jest na wczesnym etapie zdobywania popularności w porównaniu z innymi krajami i można powiedzieć, że dopiero wkracza do świadomości użytkowników. Z pewnością w kolejnych miesiącach możemy spodziewać się równie wysokich wzrostów. Według danych GlobalWebIndex liczba użytkowników Snapchata w Polsce w pierwszym kwartale 2016 roku wynosiła 1,2 mln. Jak podaje NapoleonCat, podobna liczba użytkowników Facebooka wyrażała zainteresowanie aplikacją w styczniu 2016.

Według Facebook for Business, obecnie 1,3 miliona użytkowników w Polsce zainteresowanych jest Snapchatem. Większość, bo aż 60% stanowią kobiety, a mężczyźni 40%.

Wiek użytkowników Snapchata w Polsce

Wiek użytkowników Snapchata w Polsce

W Polsce, podobnie jak na świecie, przeważają osoby młode: 82% to osoby do 24 roku życia, natomiast aż połowa to użytkownicy w wieku 13-18 lat. We wrześniu 2015 użytkownicy w wieku 24+ stanowili 8%. Cztery miesiące później, w styczniu 2016 było to już 15%. Natomiast obecnie grupa wiekowa ponad 24 lata, to 18% użytkowników Snapchata.

Zobacz także: Jaki jest wiek użytkowników Snapchata?

W 2013 roku, gdy na świecie użytkownicy Snapchata udostępniali już 350 milionów snapów dziennie w Polsce dopiero pojawiały się pierwsze wzmianki o aplikacji. Według Google Trends pierwsze zainteresowanie Snapchatem przypada na sierpień 2013 roku.

Podsumowanie

Snapchat wciąż rozwija swoją aplikację, jednak mimo to jeszcze nie wprowadził prostego systemu reklamowego otwartego dla wszystkich, a nie tylko dla największych światowych firm. Póki co nic nie zapowiada wprowadzenia takiego systemu, dlatego marketerzy muszą radzić sobie innymi kreatywnymi sposobami, na przykład współpracą z influencerami.

W kolejnych miesiącach na pewno zaobserwujemy większą współpracę pomiędzy popularnymi twórcami na Snapchacie i firmami chcącymi reklamować swoje produkty, lub usługi.

źródło: informacja pochodzi z serwisu SnapCenter – Snapchat w Polsce 2016 – nowe statystyki które warto znać

The following two tabs change content below.
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowoczesnych technologii. Dołącz do moich kręgów na .