Zobacz udział różnej wielkości tabletów i smartfonów według mobilnego systemu operacyjnego (iOS vs. Android).
Według Flurry Analytics, w marcu 2015 roku, aż 36 procent aktywnych urządzeń z systemem Android to fablety (phablety), w porównaniu do zaledwie 4 proc. urządzeń tej wielkości z systemem iOS. Różnica wynika z tego, że Apple ma tylko jeden model fabletu – iPhone 6 Plus o przekątnej ekranu 5,5 cala, którego sprzedaż rozpoczęła się we wrześniu zeszłego roku.
Może zająć trochę czasu zanim duże smartfony z iOS-em będą stanowiły większość urządzeń w tym torcie. Od czasu wprowadzenia tych dwóch urządzeń, iPhone 6 jest wybierany przez użytkowników 2,75 razy częściej wybierany niż iPhone 6 Plus. Wśród użytkowników z iOS-em smartfon o przekątnej wyświetlacza 4,7 cala jest wciąż popularniejszy niż większy brat fablet.
Aby lepiej zrozumieć wpływ fabletu Apple’a iPhone 6 Plus, Flurry wraz z Yahoo przeanalizowało 1,6 miliarda urządzeń każdego miesiąca, aby zbadać do zbadania wykorzystania przez rozmiar ekranu. Aby uprościć analizę, analitycy skupili się na najpopularniejszych modelach, które stanowią 87 proc. wszystkich sesji w marcu 2015 roku.
Urządzenia zostały sklasyfikowane ze względu na rozmiar przekątnej wyświetlacza w następujący sposób:
RODZAJ | ROZMIAR EKRANU |
---|---|
małe smartfony (np. większość Blackberry) | 3,5 cala lub mniejsze |
średnie smartfony (np. iPhone) | między 3,5 a 4,9 cala |
phablety lub fablety (np. Galaxy Note) | między 5 a 6,9 cala |
małe tablety (np. Kindle Fire) | między 7 a 8,4 cala |
tablety (np. iPad) | powyżej 8,5 cala |
Udział aktywnych urządzeń wg rozmiaru ekranu (iOS vs. Android)
Liczba modeli fabletów z Androidem bardzo wzrosła w ciągu ostatnich 2 lat. W 2013 roku fablety stanowiły tylko 10 proc.smartfonów z systemem Android. Do 2015 roku udział fabletów wzrósł prawie trzykrotnie do 27 proc. w dużej mierze kosztem średnich smartfonów. Producenci urządzeń mobilnych z systemem Android coraz bardziej zwiększają rozmiary ekranu, wprowadzając coraz więcej modele smartfonów.
Obecnie 20 proc. wszystkich aktywnych urządzeń (z systemem iOS i Android łącznie) to fablety, w porównaniu z zaledwie 3 proc. dwa lata temu. Trend wzrostowy rynku fabletów ciągle posuwa się do przodu i póki co nic nie wskazuje na to, że miałoby być inaczej.
źródło: Flurry Analytics – The Phablet Revolution