Reklamy wideo YouTube skuteczniejsze na mobile’u

Zobacz infografikę z 5 czynnikami wpływającymi na lepszą oglądalność reklam wideo. Widoczność reklam wideo wynosi 54% w całej sieci, ale aż 91% na YouTube’ie.

5 czynników mających wpływ na widoczność reklam wideo

Reklamodawcy płacąc za reklamy wideo na YouTube’ie lub w innym miejscu w internecie,chcą wiedzieć, że ich reklama jest rzeczywiście widoczna dla użytkowników. Wiele czynników może mieć wpływ na widoczność reklamy. Użytkownicy bardzo rzadko przewijają stronę do samego dołu, albo przewijają strony tak szybko, że po prostu omijają reklamę. Google zbadało wszystkie możliwe czynniki mogące mieć wpływ na oglądalność reklam i opublikowało wyniki badania określając 5 czynników widoczności, lub, innymi słowy, te rzeczy, które wpływają na to, że reklama wideo ma szansę być zauważona.

Kiedy reklama wideo jest widoczna?

Czym dokładnie jest widoczność? Google spełnia standardy określone przez Media Rating Rady (MRC) i Interactive Advertising Bureau (IAB), które określają, ze reklama jest widoczna, gdy co najmniej 50% pikseli reklamy jest widocznych na ekranie przez co najmniej dwie kolejne sekundy. Google określa swoją ocenę widoczności jako procent widocznych wyświetleń z ogólnej liczby możliwych do obejrzenia oraz niewidocznych wyświetleń.

Google przyjrzało się dokładnie jak wygląda widoczności reklam wideo w internecie i okazało się, że średnio (nie uwzględniając serwisu YouTube) tylko 54% reklam wideo w sieci jest widocznych łącznie na stronach mobilnych i z urządzeń stacjonarnych. Ale patrząc tylko na reklamy w serwisie YouTube, procent widoczności wynosi nawet 91%.  Google twierdzi, że widoczność w przypadku reklam wideo w YouTube jest jeszcze lepsza na smartfonach (gdy więcej niż połowa pochodzi z YouTube) i wynosi 94%.

Rodzaj urządzenia a widoczność reklamy wideo
Rodzaj urządzenia a widoczność reklamy wideo

 

Poprzez poprawę widoczności reklam wideo w sieci i płatności za obejrzaną reklamę, marketerzy mogą mieć pewność, że nie tracą wydatków na reklamę. Widoczność jest szczególnie ważna dla Google’a, ponieważ jego przychody pochodzą w zdecydowanej większości z reklam.

Google kończy stwierdzeniem, że aby reklamodawcy byli szczęśliwi, firmy powinny takie jak YouTube. Aby zwiększyć widoczność reklam, strony powinny mieć dużych rozmiarów odtwarzacze wideo i powinny znajdować się w najbardziej popularnych miejscach na stronie. Oraz nie należny zapominać o dużym znaczeniu urządzeń mobilnych!

Zobacz przetłumaczoną przez nas infografikę 5 rzeczy wpływających na lepszą widoczność wideo:

5 rzeczy wpływających na widoczność reklam wideo (infografika)

Zobacz oryginalną infografikę 5 Factors of Video Viewability w języku angielskim (pdf).

źródło: think with Google – 5 Factors of Video Viewability