Demografia social mediów

Zobacz najnowsze statystyki najpopularniejszych serwisów społecznościowych, w tym dotyczące wersji mobilnych.

Ponad 66% dorosłych internautów posiada konto na jednym lub więcej portalach społecznościowych. Od około 10 lat korzystanie z tych serwisów i narzędzi stale wzrasta, zarówno ze wzgledu na utrzymywanie kontaktów prywatnych jak i biznesowych.

Serwis OnlineMBA przygotował infografikę prezentującą najważniejsze statystyki największych serwisów społecznościowych: Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, LinkedIn, reddit i digg. Wśród danych statystycznych możecie znaleźć informacje na temat aktywnych użytkowników, płci, przychodów, wykształcenia, wieku, średniej liczby kontaktów, średnich wizytach przez urządzenia mobilne, średniej miesięcznej liczby odwiedzin i czasu trwania wizyt.

Facebook


  • 845 milionów aktywnych użytkowników
  • 200 milionów wizyt dziennie przez urządzenia mobilne

Twitter

  • 127 milionów aktywnych użytkowników
  • 54% to tweety z urządzeń mobilnych

Google+

  • 90 milionów unikatowych odwiedzających

Niestety w przypadku Google’a brak danych na temat urządzeń mobilnych.

Pinterest

  • 21 milionów unikatowych odwiedzających

Dlaczego Amerykanie używają social mediów?

  • 67% utrzymanie kontaktu ze znajomymi
  • 64% utrzymanie kontaktu z rodziną
  • 50% odświeżenie starych znajomości
  • 14% poznawanie ludzi o podobnych zainteresowaniach
  • 9% zawieranie nowych znajomości
  • 5% czytanie wpisów sławnych ludzi, celebrytów, sportowców
  • 3% znalezienie drugiej połowy

Na poniższej infografice znajdziesz więcej danych dla poszczególnych sieci społecznościowych.

Statystyki social media 2015

Statystyki social media 2015

źródło: onlineMBA – A Case Study in Social Media Demograficzny

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj
  • Aneta

    fajnie, tylko że dane są z 2012 roku, a artykuł z 2015. W dobie Internetu artykuł bazujący na danych sprzed 3 lat nadaje się tylko do kosza (powiedziałabym podtarcia tyłka, ale przecież to nie gazeta, i całe szczęście)