Apple zostało uznane za najcenniejszą markę w rankingu Interbrand 2014. W pierwszej dziesiątce znalazły się także Google, Microsoft i Samsung.
W tym roku listę najbardziej wartościowych marek w rankingu 100 najcenniejszych marek Interbrand 2014 otwiera firma Apple.
Zobacz także: Apple najcenniejszą marką 2013
Apple jest wyceniane na 118,8 miliardów dolarów. Tuż za Apple’em jest Google, z wyceną 107,4 miliardów dolarów, czyli o 15 proc. wyższą niż w roku ubiegłym. Inne wielkie brandy związane z branżą technologiczną uwzględnione w rankingu to: piąte miejsce dla Microsoftu wycenione na 61,2 miliardy dolarów. Na siódmym miejscu jest Samsung, koreański producent odnotował wzrost o 15 proc. na 45,5 miliarda dolarów. Na miejscu piętnastym jest Amazon, który odnotował aż 25-proc. wzrost na 29,5 miliarda dolarów.
Przy określaniu wartości marki, Interbrand zwracał uwagę między innymi na takie czynniki jak: wyniki finansowe marki, usługi, jakim cieszy się uznaniem wśród konsumentów (zakupy).
Po raz pierwszy w 2014 roku wyceniono aż dwie marki na kwoty powyżej 100 mld dolarów!
Wracając do listy marek warto wspomnieć, że Sony uplasowało się na 52. miejscu i odnotowało 3-proc. spadek do wartości 8,1 mld dolarów. Po raz pierwszy na liście pojawiła się firma Huawei na miejscu 94. z wartością 4,3 miliardów dolarów. Nokia, będąca własnością Microsoftu, ze spadkiem 44-proc., znalazła się na 98. miejscu z wartością 4,1 mld dolarów.
TOP 50 najcenniejszych marek w rankingu Interbrand 2014
Pełny ranking najbardziej wartościowych marek znajdziecie na stronie: bestglobalbrands.com/2014/ranking/
źródło: Interbrand 2014