Android osiągnął 85% udział w rynku smartfonów

Strategy Analitycs opublikował wyniki badań, według których smartfony z Androidem stanowią prawie 85% rynku smartfonów na świecie.

Android, iOS, Windows

System Android na smartfonach jeszcze bardziej zwiększył swoją przewagę wobec konkurencji do 84,6 proc. Udział systemu mobilnego Apple’a – iOS-a, spadł z 13,4 proc. w 2. kwartale 2013 roku do 11,9 proc. w tym samym okresie 2014 roku. Udział systemu mobilnego Microsoftu spadł z 3,8 proc. do 2,7 proc., a BlackBerry skurczył się z 2,4 proc. do 0,6 proc.

Zobacz także: Rynek tabletów coraz bardziej zróżnicowany

Udział mobilnych systemów operacyjnych na świecie w 2Q 2014 roku (wg liczby wysłanych smartfonów w milionach sztuk)

system mobilny2Q 20132Q 2014
1. ANDROID186,8249,6
2. APPLE iOS31,235,2
3. MICROSOFT8,98
4. BLACKBERRY5,71,9
5. INNI0,50,5
SUMA233295,2

źródło: Strategy Analytics

Procentowy udział mobilnych systemów operacyjnych na świecie w 2Q 2014 roku

system mobilny2Q 20132Q 2014
1. ANDROID80,2%84,6%
2. APPLE iOS13,4%11,9%
3. MICROSOFT3,8%2,7%
4. BLACKBERRY2,4%0,6%
5. INNI0,2%0,2%
SUMA100%100%
% WZROST ROCZNY48,9%26,7%

źródło: Strategy Analytics

Strategy Analytics opublikował również na osobny raport, przedstawiający udział poszczególnych marek smartfonów na świecie w Q2 2014.

Według raportu chiński producent smartfonów Xiaomi jest piątą co do wielkości marką smartfonów na świecie, przechwytując udział 5 proc. w światowym rynku smartfonów i wysyłką 15 100 000 sztuk.

Jak zauważa Strategy Analytics: Modele smartfonów Xiaomi z Androidem są szalenie popularne na rynku chińskim i sprzedaje ich miliony sztuk co kwartał za pośrednictwem swoich rozległych kanałów internetowych i operatorów komórkowych. Następnym krokiem Xiaomi jest ekspansja na rynek międzynarodowy w Azji i Europie, w którym ma zainwestować duże sumy pieniądzy, aby zapoznać zachodnich konsumentów z ich nieznaną jeszcze marką.

Samsung wypuścił 74 500 000 smartfonów na całym świecie, aby zdobyć 25-procentowy udział w rynku, zaliczając znaczny spadek udziału w rynku z 33 proc. rok wcześniej. Apple wysłało 35 200 000 smartfonów, a udział w rynku firmy z Cupertino nieznacznie spadł z 13,4 proc. do 11,9 proc.

Na poniższej grafice możecie zobaczyć dane opublikowane przez IDC (Chinese Vendors Outpace the Market as Smartphone Shipments Grow 23.1% Year over Year in the Second Quarter, According to IDC), różnią się nieco od tych z raportu Strategy Analytics.

Udział smartfonów na rynku światowym (2Q 2014)
Udział smartfonów na rynku światowym (2Q 2014), źródło: IDC

Udział smarfonów na świecie w 2Q 2014 roku (wg liczby wysłanych smartfonów w milionach sztuk)

producent smartfonów2Q 20132Q 2014
1. Samsung76,074,5
2. Apple31,235,2
3. Huawei11,120,1
4. Lenovo11,315,8
5. Xiaomi4,115,1
6. LG12,114,5
7. inni87,2120,0
SUMA233295,2

źródło: Strategy Analytics

Procentowy udział smarfonów na świecie w 2Q 2014 roku

producent smartfonów2Q 20132Q 2014
1. Samsung32,6%25,2%
2. Apple13,4%11,9%
3. Huawei4,8%6,8%
4. Lenovo4,8%5,4%
5. Xiaomi1,8%5,1%
6. LG5,2%4,9%
7. inni34,7%40,6%
SUMA100%100%
% WZROST ROCZNY48,9%26,7%

źródło: Strategy Analytics

źródło: Strategy Analytics: Xiaomi Becomes World’s 5th Largest Smartphone Vendor in Q2 2014, Android Captured Record 85 Percent Share of Global Smartphone Shipments in Q2 2014, TNW: Report: Android reached record 85% smartphone market share in Q2 2014, Xiaomi now fifth-largest vendor, Statista: Apple and Samsung Lose Ground to Chinese Vendors