Strategy Analitycs opublikował wyniki badań, według których smartfony z Androidem stanowią prawie 85% rynku smartfonów na świecie.
System Android na smartfonach jeszcze bardziej zwiększył swoją przewagę wobec konkurencji do 84,6 proc. Udział systemu mobilnego Apple’a – iOS-a, spadł z 13,4 proc. w 2. kwartale 2013 roku do 11,9 proc. w tym samym okresie 2014 roku. Udział systemu mobilnego Microsoftu spadł z 3,8 proc. do 2,7 proc., a BlackBerry skurczył się z 2,4 proc. do 0,6 proc.
Zobacz także: Rynek tabletów coraz bardziej zróżnicowany
Udział mobilnych systemów operacyjnych na świecie w 2Q 2014 roku (wg liczby wysłanych smartfonów w milionach sztuk)
system mobilny | 2Q 2013 | 2Q 2014 |
---|---|---|
1. ANDROID | 186,8 | 249,6 |
2. APPLE iOS | 31,2 | 35,2 |
3. MICROSOFT | 8,9 | 8 |
4. BLACKBERRY | 5,7 | 1,9 |
5. INNI | 0,5 | 0,5 |
SUMA | 233 | 295,2 |
źródło: Strategy Analytics
Procentowy udział mobilnych systemów operacyjnych na świecie w 2Q 2014 roku
system mobilny | 2Q 2013 | 2Q 2014 |
---|---|---|
1. ANDROID | 80,2% | 84,6% |
2. APPLE iOS | 13,4% | 11,9% |
3. MICROSOFT | 3,8% | 2,7% |
4. BLACKBERRY | 2,4% | 0,6% |
5. INNI | 0,2% | 0,2% |
SUMA | 100% | 100% |
% WZROST ROCZNY | 48,9% | 26,7% |
źródło: Strategy Analytics
Strategy Analytics opublikował również na osobny raport, przedstawiający udział poszczególnych marek smartfonów na świecie w Q2 2014.
Według raportu chiński producent smartfonów Xiaomi jest piątą co do wielkości marką smartfonów na świecie, przechwytując udział 5 proc. w światowym rynku smartfonów i wysyłką 15 100 000 sztuk.
Jak zauważa Strategy Analytics: Modele smartfonów Xiaomi z Androidem są szalenie popularne na rynku chińskim i sprzedaje ich miliony sztuk co kwartał za pośrednictwem swoich rozległych kanałów internetowych i operatorów komórkowych. Następnym krokiem Xiaomi jest ekspansja na rynek międzynarodowy w Azji i Europie, w którym ma zainwestować duże sumy pieniądzy, aby zapoznać zachodnich konsumentów z ich nieznaną jeszcze marką.„
Samsung wypuścił 74 500 000 smartfonów na całym świecie, aby zdobyć 25-procentowy udział w rynku, zaliczając znaczny spadek udziału w rynku z 33 proc. rok wcześniej. Apple wysłało 35 200 000 smartfonów, a udział w rynku firmy z Cupertino nieznacznie spadł z 13,4 proc. do 11,9 proc.
Na poniższej grafice możecie zobaczyć dane opublikowane przez IDC (Chinese Vendors Outpace the Market as Smartphone Shipments Grow 23.1% Year over Year in the Second Quarter, According to IDC), różnią się nieco od tych z raportu Strategy Analytics.
Udział smarfonów na świecie w 2Q 2014 roku (wg liczby wysłanych smartfonów w milionach sztuk)
producent smartfonów | 2Q 2013 | 2Q 2014 |
---|---|---|
1. Samsung | 76,0 | 74,5 |
2. Apple | 31,2 | 35,2 |
3. Huawei | 11,1 | 20,1 |
4. Lenovo | 11,3 | 15,8 |
5. Xiaomi | 4,1 | 15,1 |
6. LG | 12,1 | 14,5 |
7. inni | 87,2 | 120,0 |
SUMA | 233 | 295,2 |
źródło: Strategy Analytics
Procentowy udział smarfonów na świecie w 2Q 2014 roku
producent smartfonów | 2Q 2013 | 2Q 2014 |
---|---|---|
1. Samsung | 32,6% | 25,2% |
2. Apple | 13,4% | 11,9% |
3. Huawei | 4,8% | 6,8% |
4. Lenovo | 4,8% | 5,4% |
5. Xiaomi | 1,8% | 5,1% |
6. LG | 5,2% | 4,9% |
7. inni | 34,7% | 40,6% |
SUMA | 100% | 100% |
% WZROST ROCZNY | 48,9% | 26,7% |
źródło: Strategy Analytics
źródło: Strategy Analytics: Xiaomi Becomes World’s 5th Largest Smartphone Vendor in Q2 2014, Android Captured Record 85 Percent Share of Global Smartphone Shipments in Q2 2014, TNW: Report: Android reached record 85% smartphone market share in Q2 2014, Xiaomi now fifth-largest vendor, Statista: Apple and Samsung Lose Ground to Chinese Vendors