Android osiągnął 85% udział w rynku smartfonów

Strategy Analitycs opublikował wyniki badań, według których smartfony z Androidem stanowią prawie 85% rynku smartfonów na świecie.

Android, iOS, Windows

System Android na smartfonach jeszcze bardziej zwiększył swoją przewagę wobec konkurencji do 84,6 proc. Udział systemu mobilnego Apple’a – iOS-a, spadł z 13,4 proc. w 2. kwartale 2013 roku do 11,9 proc. w tym samym okresie 2014 roku. Udział systemu mobilnego Microsoftu spadł z 3,8 proc. do 2,7 proc., a BlackBerry skurczył się z 2,4 proc. do 0,6 proc.

Zobacz także: Rynek tabletów coraz bardziej zróżnicowany

Udział mobilnych systemów operacyjnych na świecie w 2Q 2014 roku (wg liczby wysłanych smartfonów w milionach sztuk)

system mobilny 2Q 2013 2Q 2014
1. ANDROID 186,8 249,6
2. APPLE iOS 31,2 35,2
3. MICROSOFT 8,9 8
4. BLACKBERRY 5,7 1,9
5. INNI 0,5 0,5
SUMA 233 295,2

źródło: Strategy Analytics


Procentowy udział mobilnych systemów operacyjnych na świecie w 2Q 2014 roku

system mobilny 2Q 2013 2Q 2014
1. ANDROID 80,2% 84,6%
2. APPLE iOS 13,4% 11,9%
3. MICROSOFT 3,8% 2,7%
4. BLACKBERRY 2,4% 0,6%
5. INNI 0,2% 0,2%
SUMA 100% 100%
% WZROST ROCZNY 48,9% 26,7%

źródło: Strategy Analytics

Strategy Analytics opublikował również na osobny raport, przedstawiający udział poszczególnych marek smartfonów na świecie w Q2 2014.

Według raportu chiński producent smartfonów Xiaomi jest piątą co do wielkości marką smartfonów na świecie, przechwytując udział 5 proc. w światowym rynku smartfonów i wysyłką 15 100 000 sztuk.

Jak zauważa Strategy Analytics: Modele smartfonów Xiaomi z Androidem są szalenie popularne na rynku chińskim i sprzedaje ich miliony sztuk co kwartał za pośrednictwem swoich rozległych kanałów internetowych i operatorów komórkowych. Następnym krokiem Xiaomi jest ekspansja na rynek międzynarodowy w Azji i Europie, w którym ma zainwestować duże sumy pieniądzy, aby zapoznać zachodnich konsumentów z ich nieznaną jeszcze marką.

Samsung wypuścił 74 500 000 smartfonów na całym świecie, aby zdobyć 25-procentowy udział w rynku, zaliczając znaczny spadek udziału w rynku z 33 proc. rok wcześniej. Apple wysłało 35 200 000 smartfonów, a udział w rynku firmy z Cupertino nieznacznie spadł z 13,4 proc. do 11,9 proc.

Na poniższej grafice możecie zobaczyć dane opublikowane przez IDC (Chinese Vendors Outpace the Market as Smartphone Shipments Grow 23.1% Year over Year in the Second Quarter, According to IDC), różnią się nieco od tych z raportu Strategy Analytics.

Udział smartfonów na rynku światowym (2Q 2014)

Udział smartfonów na rynku światowym (2Q 2014), źródło: IDC

Udział smarfonów na świecie w 2Q 2014 roku (wg liczby wysłanych smartfonów w milionach sztuk)

producent smartfonów 2Q 2013 2Q 2014
1. Samsung 76,0 74,5
2. Apple 31,2 35,2
3. Huawei 11,1 20,1
4. Lenovo 11,3 15,8
5. Xiaomi 4,1 15,1
6. LG 12,1 14,5
7. inni 87,2 120,0
SUMA 233 295,2

źródło: Strategy Analytics

Procentowy udział smarfonów na świecie w 2Q 2014 roku

producent smartfonów 2Q 2013 2Q 2014
1. Samsung 32,6% 25,2%
2. Apple 13,4% 11,9%
3. Huawei 4,8% 6,8%
4. Lenovo 4,8% 5,4%
5. Xiaomi 1,8% 5,1%
6. LG 5,2% 4,9%
7. inni 34,7% 40,6%
SUMA 100% 100%
% WZROST ROCZNY 48,9% 26,7%

źródło: Strategy Analytics

źródło: Strategy Analytics: Xiaomi Becomes World’s 5th Largest Smartphone Vendor in Q2 2014, Android Captured Record 85 Percent Share of Global Smartphone Shipments in Q2 2014, TNW: Report: Android reached record 85% smartphone market share in Q2 2014, Xiaomi now fifth-largest vendor, Statista: Apple and Samsung Lose Ground to Chinese Vendors

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj