W drugim kwartale 2014 roku rynek tabletów na świecie wzrósł o 11 proc. za sprawą wielu różnych producentów tabletów.
Globalny rynek tabletów wzrósł o 11 proc. w drugim kwartale 2014 r. według firmy badawczej IDC. Dostawy tabletów osiągnęły 49 300 000 sztuk, z czego coraz więcej małych producentów ma swój udział w rynku. Top 5 producentów tabletów stanowiło łącznie 56 proc. globalnych dostaw tabletów w minionym kwartale, w porównaniu z 74 proc. w drugim kwartale 2012 roku i 63 proc. w tym samym okresie w roku 2013. Najwięcej procentowego udziału stracił lider rynku – Apple. Udział firmy z Cupertino spadł z 60 proc. dostaw w 2Q 2012 roku do 27 proc. w ostatnim kwartale.
Powyższy wykres pokazuje udział w rynku tabletów z pięcioma największymi producentami tabletów w drugim kwartale 2014 roku.
Top 5 producentów tabletów, udział w rynku według sprzedaży w 2. kwartale 2014 r. (szacunkowe wyniki, przesyłki w mln)
oducent | 2Q ’14 przesyłki jedn. | 2Q ’14 udział w rynku | 2Q ’13 przesyłki jedn. | 2Q ’13 udział w rynku | wzrost roczny |
---|---|---|---|---|---|
1. APPLE | 13,3 | 26,9% | 14,6 | 33,0% | -9,3% |
2. SAMSUNG | 8,5 | 17,2% | 8,4 | 18,8% | 1,6% |
3. LENOVO | 2,4 | 4,9% | 1,5 | 3,3% | 64,7% |
4. ASUS | 2,3 | 4,6% | 2,0 | 4,5% | 13,1% |
5. ACER | 1,0 | 2,0% | 1,5 | 3,4% | -36,3% |
INNI | 21,9 | 44,4% | 16,4 | 37,0% | 33,4% |
SUMA | 49,3 | 100% | 44,4 | 100% | 11% |
Do niedawna, Apple oraz, w mniejszym stopniu, Samsung były niekwestionowanymi liderami na rynku tabletów. Teraz widać wzrost wśród mniejszych producentów i wyrównywanie się udziału, dzięki czemu rynek tabletów wejdzie w całkiem nową fazę.
źródło: Statista: The Tablet Market Is Increasingly Fragmented, IDC: Worldwide Tablet Market Grows 11% in Second Quarter on Shipments from a Wide Range of Vendors, According to IDC