Rynek tabletów coraz bardziej zróżnicowany

W drugim kwartale 2014 roku rynek tabletów na świecie wzrósł o 11 proc. za sprawą wielu różnych producentów tabletów.

Rynek tabletów na świecie
Udział w rynku tabletów pięciu największych producentów tabletów w 2. kwartale 2014 roku.

Globalny rynek tabletów wzrósł o 11 proc. w drugim kwartale 2014 r. według firmy badawczej IDC. Dostawy tabletów osiągnęły 49 300 000 sztuk, z czego coraz więcej małych producentów ma swój udział w rynku. Top 5 producentów tabletów stanowiło łącznie 56 proc. globalnych dostaw tabletów w minionym kwartale, w porównaniu z 74 proc. w drugim kwartale 2012 roku i 63 proc. w tym samym okresie w roku 2013. Najwięcej procentowego udziału stracił lider rynku – Apple. Udział firmy z Cupertino spadł z 60 proc. dostaw w 2Q 2012 roku do 27 proc. w ostatnim kwartale.

Powyższy wykres pokazuje udział w rynku tabletów z pięcioma największymi producentami tabletów w drugim kwartale 2014 roku.

Top 5 producentów tabletów, udział w rynku według sprzedaży w 2. kwartale 2014 r. (szacunkowe wyniki, przesyłki w mln)

oducent2Q ’14 przesyłki jedn.2Q ’14 udział w rynku2Q ’13 przesyłki jedn.2Q ’13 udział w rynkuwzrost roczny
1. APPLE13,326,9%14,633,0%-9,3%
2. SAMSUNG8,517,2%8,418,8%1,6%
3. LENOVO2,44,9%1,53,3%64,7%
4. ASUS2,34,6%2,04,5%13,1%
5. ACER1,02,0%1,53,4%-36,3%
INNI21,944,4%16,437,0%33,4%
SUMA49,3100%44,4100%11%

Do niedawna, Apple oraz, w mniejszym stopniu, Samsung były niekwestionowanymi liderami na rynku tabletów. Teraz widać wzrost wśród mniejszych producentów i wyrównywanie się udziału, dzięki czemu rynek tabletów wejdzie w całkiem nową fazę.

iCharts

 

źródło: Statista: The Tablet Market Is Increasingly Fragmented, IDC: Worldwide Tablet Market Grows 11% in Second Quarter on Shipments from a Wide Range of Vendors, According to IDC