Zobaczcie z jakich tabletów przeglądamy strony WWW w Polsce a z jakich w USA i Kanadzie.
Mimo dużej konkurencji iPad wciąż wiedzie prym jako urządzenie mobilne, z którego łączymy się z internetem, zarówno w Polsce jak i w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Na poniższych grafikach możecie zobaczyć szczegółowe wyniki dla Polski oraz USA i Kanady, w rozbiciu na poszczególne modele urządzeń mobilnych oraz producentów smartfonów i tabletów.
Ranking urządzeń mobilnych łączących się z internetem w Polsce
W Polsce iPad zajmuje 1. miejsce (18,34%) w rankingu urządzeń mobilnych używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami. Ranking jest tworzony na podstawie uśrednionego dla witryn udziału procentowego odsłon stron uwzględnionych w badaniu gemiusTraffic. Na drugim miejscu jest iPhone (9,27%) a na 3. HTC Google Nexus One (3%). W przypadku producentów urządzeń mobilnych używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami sytuacja wygląda już nieco inaczej. Od stycznia 2014 roku prym wiodą łącznie wszystkie urządzenia mobilne wyprodukowane przez Samsunga (30,43%), na drugim miejscu Apple (27,68%), a na 3. miejscu Nokia (9,69%).
Poniżej szczegółowe wyniki i pierwsza 10 w obu kategoriach.
A jak sytuacja wygląda w USA i Kanadzie?
Dane zebrane przez firmę badawczą Chitika Insights, odzwierciedlają dziesiątki milionów wyświetleń reklam w USA i Kanadzie w okresie od 1 do 7 lipca tego roku. Okazuje się, że aż 78% stanowią odsłony z iPada w porównaniu do 77,2% w tym samym badaniu z kwietnia. Amazon pojawił się na bardzo odległym drugim miejscu z udziałem 7,3% odsłon, podczas gdy Samsung był trzeci z 6,3% zaliczając spadek o 2% w porównaniu do kwietnia.
źródło: Chitika, Gemius Ranking Urządzenia mobilne – statystyki