Facebook zaprezentował swoje nowości

Facebook na swojej konferencji f8 Developer Conference w San Francisco ogłosił całą masę ciekawych nowości, które m.in. pozwolą programistom budować bardziej atrakcyjne aplikacje.

Anonimowe logowanie na Facebooku

Facebook Audience Network

Facebook uruchamia własną sieć reklamy mobilnej. Teraz deweloperzy będą mogli zarabiać na swoich aplikacjach mobilnych w całkiem nowy sposób za pomocą Facebook Audience Network, rozszerzając o kampanie reklamodawców z Facebooka.

Jest to w zasadzie wersja Adwordsów Facebooka, tylko o wiele lepsza i bardziej wydajna, ponieważ system wykorzystuje bogatą bazę wiedzy Facebooka o ogromnej bazie użytkowników.

Facebook Audience Network

Facebook wyjaśnia:


Reklamy Facebooka są spersonalizowane i łatwe do zmierzenia zarówno na komputerach stacjonarnych jak i urządzeniach przenośnych. Audience Network przynosi te same zaawansowane funkcje dodatkowo do aplikacji mobilnych, dając marketerom jeszcze więcej możliwości w kampaniach na Facebooku. Reklamy w sieci mogą być serwowane w trzech podstawowych formatach: banery, śródtekstowo i rodzimie.

Sieć używa tego samego systemu do zarządzania kampaniami, który jest wykorzystywany przy standardowych reklamach Facebooka, więc marketerzy mogą precyzyjnie określić odbiorców reklam.

Introducing Facebook’s Audience Network

Anonimowe logowanie do Facebooka

Po reklamach nadszedł czas, aby zwrócić uwagę na platformę Facebook Connect, która teraz obsługuje nową funkcję anonimowego logowania, która pozwala użytkownikom zalogować się do aplikacji mobilnych i stron internetowych bez ujawniania swoich danych osobowych z Facebooka.

Facebook - anonimowe logowanie

Nowy przycisk „Zaloguj anonimowo”, który można zobaczyć powyżej, pozwoli wypróbować aplikacje bez przekazania jakichkolwiek informacji o sobie.

Anonimowe logowanie pozwala zalogować się do aplikacji, więc nie trzeba pamiętać nazwy użytkownika i hasła, ani udostępniać danych osobowych z Facebooka. Użytkownik może zdecydować później, po zapoznaniu się z aplikacją, czy chce udostępnić wszelkie dodatkowe informacje. Funkcja jest obecnie w fazie testów z wybranymi deweloperami. Jak czytamy w poście blogu Facebook Developers.

 

Co więcej, standard logowania Facebooka otrzymał możliwość wybrania, które informacje mają być przekazywane do aplikacji. Ponadto, Facebook będzie teraz zatwierdzał wszelkie uprawnienia, które aplikacje będą żądały poza danymi udostępnionymi publicznie.

Facebook Login Review

Wyślij na komórkę

Co jeszcze zaprezentowano na f8 facebook Developers? Nowy sposób wysyłania linków do aplikacji na iPhone’ie po zalogowaniu się do Facebooka, za pomocą funkcji Send to Mobile.

Facebook - wyślij na komórkę

Deweloperzy, którzy działają również na stronie internetowej i posiadają aplikację mobilną, mogą wykorzystać nowa funkcje Wyślij na komórkę (Send to Mobile).

Wybierając powiadomienia Facebooka na iOS-ie, aplikacja będzie automatycznie przekierowywała użytkownika do App Store’a, aby pobrać aplikację. W zależności od ustawień powiadomień na Facebooku, wpisy te mogą również pojawić się w centrum powiadomień systemu iOS.

Mobilne linki

To jest odpowiedź na głębokie powiązanie Facebooka ze smartfonem.

Facebook zapowiedział, że współpracuje nad tą funkcją z ponad dwudziestoma najlepszymi aplikacjami mobilnymi. Metadane link wydawnictwa App jest tak proste, jak dodanie kilku linijek do znacznika w HTML dla zawartości.

Pojawi się także menu w którym będziemy mogli zarządzać aplikacjami, do których logujemy się za pomocą Facebooka.

Jeśli jesteś programistą lub po prostu ciekawy co szykuje Facebook, można sprawdzić wszystkie zapowiadane nowości w Facebook Newsroom. Powtórkę z konferencji dla deweloperów Facebooka możecie obejrzeć tutaj.

Let’s Build: Facebook f8 2014

źródło: iDownloadBlog, Facebook

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj