OiD. Obraz i Dźwięk – interaktywny magazyn na tablety

Na początku roku zadebiutował na nowy polski magazyn – OiD. Obraz i Dźwięk – interaktywny magazyn na tablety.

Magazyn OiD. Obraz i Dźwięk

Magazyn OiD. Obraz i Dźwięk

Na łamach magazyny OiD. Obraz i Dźwięk przedstawiane są nowe rozwiązania związane z urządzeniami i technologiami audio i wideo, fotografią i filmem, ale i z urządzeniami mobilnymi, komputerami, monitorami i oprogramowaniem. Całkiem tego sporo – jak widać, lecz technologiczna machina rozpędziła się z początkiem tego wieku i co dzień „wypluwa” z siebie innowacyjne gadżety, zaawansowane urządzenia czy wręcz systemowe rozwiązania, które w niesamowitym tempie pojawiają się w otoczeniu człowieka XXI wieku.

Obraz i dźwięk towarzyszą nam non stop. W ten sposób zyskujemy informacje o świecie, w ten sposób komunikujemy się i wyrażamy nasze emocje. Dlatego OiD to nie tylko informacje o nowościach sprzętowych i testy. To także prezentacje rozmaitych form twórczości, felietony, recenzje, ale i porady warsztatowe – powiedział redaktor naczelny miesięcznika, Grzegorz Mosieniak. Obraz i dźwięk wymaga rejestracji, ale też w jakiejś formie musi się zmaterializować, stąd spektrum urządzeń, o których będziemy pisać jest bardzo szerokie – od aparatów, kamer czy dyktafonów poczynając, na głośnikach, telewizorach, projektorach, monitorach czy drukarkach kończąc. Ale najważniejsze jest oczywiście to, co i jak nagrywamy, fotografujemy, co potem oglądamy na małym czy dużym ekranie, co wkładamy do albumu lub zamieszczamy w Internecie. Każda technologia ma swoje plusy i minusy, więc mam nadzieję, że i krytycznego spojrzenia na pojawiające się zjawiska nie zabraknie – dodaje naczelny.

OiD. Obraz i DźwiękOiD. Obraz i Dźwięk

Warto w tym miejscu nadmienić, że w gronie redakcyjnym znajdziemy znanych i doświadczonych autorów, którzy publikowali wcześniej między innymi na łamach miesięczników „FOTO”, „e-photo”, „Fotografia Cyfrowa”, „T3” czy „Digital Vision”.


Znikanie drukowanych tytułów to trend, który już wyraźnie się zarysował na polskim i światowym rynku wydawniczym. Różne proroctwa i prognozy przewidują w kilkuletniej perspektywie niemal zanik tej formy publikacji czy – może lepiej powiedzieć – tej formy czytelnictwa. Mało prawdopodobne by tak się stało w istocie, pewne tytuły przetrwają, jednak zmiany upodobań następują ostatnimi czasy bardzo dynamicznie.

Przyglądając się krajobrazowi wydawniczemu, a co więcej, doświadczając na własnej skórze trudnej sytuacji prasy drukowanej, twórcy magazynu postanowili przygotować miesięcznik tylko w wersji elektronicznej przeznaczonej na tablety. To bardzo ciekawe doświadczenie wydawnicze i techniczne. Ta platforma ma wiele zalet i oczywistą przewagę nad papierem ze względu na multimedialność i zasięg, ale są i pewne ograniczenia. Mam jednak nadzieję, że pod względem edytorskim i merytorycznym udało się nam się przygotować atrakcyjny pierwszy numer, już udostępniony w App Store, choć jesteśmy świadomi, że wiele pracy jeszcze przed nami – zdradza naczelny. Optymistyczne są doniesienia o rosnącej popularności tabletów, których sprzedaż w Polsce osiągnęła już ponoć ponad 2,5 miliona sztuk, ale jeśli chodzi o prasę, czytelnictwo, formułę to ciągle niezbadany grunt… – dodaje.

Niewątpliwie publikacja w wersji tabletowej, z interaktywnym obliczem, multimedialnymi dodatkami i możliwością wykorzystywania zasobów internetowych to atrakcyjna oferta dla czytelnika, ale i dla reklamodawcy, niezbędnego przecież dla funkcjonowania większości tytułów prasowych. Nasze wcześniejsze kontakty z przedstawicielami firm świadczyły o dużym zapotrzebowaniu na nowoczesną formę przekazu informacji, gdyż – jak pokazują badania rynkowe – tracą na znaczeniu papierowe wydawnictwa. Prezentacja informacji i treści reklamowych wymaga bardziej elastycznego medium o większych możliwościach – mówi Joanna Sabat, marketing manager OiD. Dotychczasowe rozmowy i prezentacja nowego projektu wydawniczego spotkały się z dużym zainteresowaniem i pozytywnymi ocenami ze strony przedstawicieli firm branży elektronicznej i nie tylko – dodaje.

Zapraszamy do App Store’a i do lektury, tym bardziej, że pierwszy numer dostępny jest bezpłatnie. Kliknij poniższy przycisk aby pobrać aplikację.

Pobierz w App Store

Spis treści numeru 1/2014
 OiD. Obraz i Dźwięk

  • AUDIO / WIDEO
• Wystawa Audio Show 2013 – rozmiar europejski
• IFA 2013 – targi w ultra rozdzielczości 
• Zanim wydamy pieniądze – wywiad
• Audionowości
• Słuchawki
• Telewizory
• Piractwo telewizyjne – kongres „Własność w Internecie”
• Thor gromowładny – komiksowy styl i filmowa kariera
• Reżyseria: Roman Polański
• Kamery
• Projektory CLO – jasność jasności nierówna
  BenQ W1500 – bezprzewodowe Full HD
  • FOTOGRAFIA
• Kalendarz Broncolor 2014
• Fotonowości
• Sony a7 i a7R – pełna klatka w dwóch wcieleniach
• Sony DSC RX100 II – czyli druga wisienka na torcie
• Matryce duże i małe – czy rozmiar ma znaczenie?
• Nowe PowerShoty Canona – superzoomy, szybkość, wygoda
• Nikon D610
• Samsung GALAXY NX – zawsze on line
• Zimą w plener – czyli fotograf na mrozie
  • KOMPUTERY
• Monitory
   Medyczny NEC i Philips
  • RECENZJE
• Mighty Avengers (2013)
  • INTERNET
• Francuski kryminał…
  • FELIETONY
• Siła iluzji
• Gwiazdy z recyklingu
• Oszukać czas
• Krecia robota

źródło: informacja prasowa Wydawnictwa OiD

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj