Na początku roku zadebiutował na nowy polski magazyn – OiD. Obraz i Dźwięk – interaktywny magazyn na tablety.
Magazyn OiD. Obraz i Dźwięk
Na łamach magazyny OiD. Obraz i Dźwięk przedstawiane są nowe rozwiązania związane z urządzeniami i technologiami audio i wideo, fotografią i filmem, ale i z urządzeniami mobilnymi, komputerami, monitorami i oprogramowaniem. Całkiem tego sporo – jak widać, lecz technologiczna machina rozpędziła się z początkiem tego wieku i co dzień „wypluwa” z siebie innowacyjne gadżety, zaawansowane urządzenia czy wręcz systemowe rozwiązania, które w niesamowitym tempie pojawiają się w otoczeniu człowieka XXI wieku.
Obraz i dźwięk towarzyszą nam non stop. W ten sposób zyskujemy informacje o świecie, w ten sposób komunikujemy się i wyrażamy nasze emocje. Dlatego OiD to nie tylko informacje o nowościach sprzętowych i testy. To także prezentacje rozmaitych form twórczości, felietony, recenzje, ale i porady warsztatowe – powiedział redaktor naczelny miesięcznika, Grzegorz Mosieniak. Obraz i dźwięk wymaga rejestracji, ale też w jakiejś formie musi się zmaterializować, stąd spektrum urządzeń, o których będziemy pisać jest bardzo szerokie – od aparatów, kamer czy dyktafonów poczynając, na głośnikach, telewizorach, projektorach, monitorach czy drukarkach kończąc. Ale najważniejsze jest oczywiście to, co i jak nagrywamy, fotografujemy, co potem oglądamy na małym czy dużym ekranie, co wkładamy do albumu lub zamieszczamy w Internecie. Każda technologia ma swoje plusy i minusy, więc mam nadzieję, że i krytycznego spojrzenia na pojawiające się zjawiska nie zabraknie – dodaje naczelny.
Warto w tym miejscu nadmienić, że w gronie redakcyjnym znajdziemy znanych i doświadczonych autorów, którzy publikowali wcześniej między innymi na łamach miesięczników „FOTO”, „e-photo”, „Fotografia Cyfrowa”, „T3” czy „Digital Vision”.
Znikanie drukowanych tytułów to trend, który już wyraźnie się zarysował na polskim i światowym rynku wydawniczym. Różne proroctwa i prognozy przewidują w kilkuletniej perspektywie niemal zanik tej formy publikacji czy – może lepiej powiedzieć – tej formy czytelnictwa. Mało prawdopodobne by tak się stało w istocie, pewne tytuły przetrwają, jednak zmiany upodobań następują ostatnimi czasy bardzo dynamicznie.
Przyglądając się krajobrazowi wydawniczemu, a co więcej, doświadczając na własnej skórze trudnej sytuacji prasy drukowanej, twórcy magazynu postanowili przygotować miesięcznik tylko w wersji elektronicznej przeznaczonej na tablety. To bardzo ciekawe doświadczenie wydawnicze i techniczne. Ta platforma ma wiele zalet i oczywistą przewagę nad papierem ze względu na multimedialność i zasięg, ale są i pewne ograniczenia. Mam jednak nadzieję, że pod względem edytorskim i merytorycznym udało się nam się przygotować atrakcyjny pierwszy numer, już udostępniony w App Store, choć jesteśmy świadomi, że wiele pracy jeszcze przed nami – zdradza naczelny. Optymistyczne są doniesienia o rosnącej popularności tabletów, których sprzedaż w Polsce osiągnęła już ponoć ponad 2,5 miliona sztuk, ale jeśli chodzi o prasę, czytelnictwo, formułę to ciągle niezbadany grunt… – dodaje.
Niewątpliwie publikacja w wersji tabletowej, z interaktywnym obliczem, multimedialnymi dodatkami i możliwością wykorzystywania zasobów internetowych to atrakcyjna oferta dla czytelnika, ale i dla reklamodawcy, niezbędnego przecież dla funkcjonowania większości tytułów prasowych. Nasze wcześniejsze kontakty z przedstawicielami firm świadczyły o dużym zapotrzebowaniu na nowoczesną formę przekazu informacji, gdyż – jak pokazują badania rynkowe – tracą na znaczeniu papierowe wydawnictwa. Prezentacja informacji i treści reklamowych wymaga bardziej elastycznego medium o większych możliwościach – mówi Joanna Sabat, marketing manager OiD. Dotychczasowe rozmowy i prezentacja nowego projektu wydawniczego spotkały się z dużym zainteresowaniem i pozytywnymi ocenami ze strony przedstawicieli firm branży elektronicznej i nie tylko – dodaje.
Zapraszamy do App Store’a i do lektury, tym bardziej, że pierwszy numer dostępny jest bezpłatnie. Kliknij poniższy przycisk aby pobrać aplikację.
Spis treści numeru 1/2014 OiD. Obraz i Dźwięk
- AUDIO / WIDEO • Wystawa Audio Show 2013 – rozmiar europejski • IFA 2013 – targi w ultra rozdzielczości • Zanim wydamy pieniądze – wywiad • Audionowości • Słuchawki • Telewizory • Piractwo telewizyjne – kongres „Własność w Internecie” • Thor gromowładny – komiksowy styl i filmowa kariera • Reżyseria: Roman Polański • Kamery • Projektory CLO – jasność jasności nierówna BenQ W1500 – bezprzewodowe Full HD
- FOTOGRAFIA • Kalendarz Broncolor 2014 • Fotonowości • Sony a7 i a7R – pełna klatka w dwóch wcieleniach • Sony DSC RX100 II – czyli druga wisienka na torcie • Matryce duże i małe – czy rozmiar ma znaczenie? • Nowe PowerShoty Canona – superzoomy, szybkość, wygoda • Nikon D610 • Samsung GALAXY NX – zawsze on line • Zimą w plener – czyli fotograf na mrozie
- KOMPUTERY • Monitory Medyczny NEC i Philips
- RECENZJE • Mighty Avengers (2013)
- INTERNET • Francuski kryminał…
- FELIETONY • Siła iluzji • Gwiazdy z recyklingu • Oszukać czas • Krecia robota
źródło: informacja prasowa Wydawnictwa OiD