„The Boring Phone” bez dostępu do internetu, aby żyć tu i teraz

Heineken i amerykańska marka Bodega wprowadzają na rynek „The Boring Phone”, aby pomóc ludziom wrócić do korzeni i pokazać, że ich życie towarzyskie może być ciekawsze, gdy przestaną tak często zerkać w ekran.

The Boring Phone od Heineken, Bodega i HMD

Heineken® i Bodega wprowadzają na rynek „The Boring Phone”. To urządzenie, które daje wolność, bez zbędnych dodatków. Wyprodukowany przez Human Mobile Devices (HMD) The Boring Phone to powrót do podstaw. Dostajemy urządzenie bez dostępu do internetu, mediów społecznościowych i innych aplikacji. Jest to kontynuuacja promowania idei cyfrowego detoksu. Urządzenie po raz pierwszy zostanie zaprezentowane w Bodega pop-up podczas Milan Design Week, jednego z największych festiwali designu i innowacji na świecie.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Minimal Phone przypomina BlackBerry, ale korzysta z technologii E Ink

Limitowana seria tych urządzeń – zaprojektowanych specjalnie z myślą o ograniczeniu możliwości technicznych – została stworzona po to, by zwiększyć jakość kontaktów. Ale nie tych wirtualnych, a tych prawdziwych, gdy spotykamy się ze znajomymi twarzą w twarz. 

Smartfony, niosące ze sobą wiele korzyści, sprawiły, że coraz trudniej się od nich oderwać. Większość z nas w kieszeni nosi prywatne kino, odtwarzacz muzyczny, a także narzędzie umożliwiające nieograniczony dostęp do informacji i pozwalające bez limitów rozmawiać z najbliższymi i to niezależnie od tego, gdzie się w tej chwili znajdują. Ale to wszystko sprawia, że coraz trudniej nam się skupić na tym, by być tu i teraz. By zadbać o jakość naszych spotkań na żywo.

Wyprodukowany przez Human Mobile Devices (HMD) telefon Heineken® x Bodega, eliminuje rozpraszacze, które zawierają smartfony. To urządzenie zaprojektowane z myślą o zapewnieniu podstawowych funkcji: odbierania połączeń i wiadomości tekstowych. To wystarczy, by zapewnić nam udany wieczór.

The Boring Phone - design

Przezroczysta obudowa telefonu i naklejki na wzór hologramu, nawiązują do zamiłowania pokolenia Z do mody i designu, przypominając jednocześnie telefony komórkowe z początku XXI wieku. Brak aplikacji i możliwości przeglądania Internetu ma sprawić, że będziemy bardziej skupieni na tym co tu i teraz.

Dodatkowym atutem urządzenia jest trwała bateria, która może wytrzymać w trybie czuwania nawet tydzień, a jeśli będziemy chcieli do kogoś zadzwonić, nie trzeba będzie się martwić o to, czy nagle telefon się nie wyłączy, bo bateria zapewnia do 20 godzin rozmów.

Interfejs w The Boring phone
Interfejs w The Boring phone

Badania zlecone przez Heineken ujawniają, że 90% Zillenialsów (osób z pokolenia Z i Millienialsów) w Wielkiej Brytanii i USA przyznaje się do zerkania na smartfona w trakcie spotkań z przyjaciółmi i rodziną. Średnio aż siedmiokrotnie w trakcie takiego wieczoru scrollują wiadomości lub sprawdzają media społecznościowe. Największymi rozpraszaczami są właśnie media społecznościowe (62%), na drugim miejscu służbowy e-mail (36%), a kolejne 30% zdradza, że ukradkiem gra na telefonie zamiast angażować się w rozmowę.

The Boring Phone - Quick Snake

Na szczęście problem nie jest przez Zillenialsów lekceważony. Ponad jedna trzecia (37%) badanych przyznaje, że zerka na telefon częściej niż powinna. Pięć procent mniej deklaruje, że zamierza wyłączać telefon na czas wyjść ze znajomymi i rodziną, a 22% respondentów przyznaje, że już to robi lub zostawia telefon w domu. Jakby tego było mało – o podobnych, wydawałoby się drastycznych, krokach myśli aż 38% osób.

Dlatego Heineken® i Bodega, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, nawiązały współpracę, która ma pokazać ludziom, że życie towarzyskie może wyglądać lepiej, gdy odłożą smartfon na bok.

Pochodzący z Ibizy brytyjski producent TSHA (jeden z najszybciej zyskujących popularność brytyjskich twórców) będzie świętował premierę The Boring Phone rozdając urządzenie fanom. TSHA na własnej skórze przekonuje się, jak dużą barierę stanowi technologia w przeżywaniu wydarzeń muzycznych.

The Boring Phone - No Mail

Heineken® i Bodega zaprezentują The Boring Phone podczas Milan Design Week w czwartek 18 kwietnia 2024 roku. Później urządzenia zostaną rozdane imprezowiczom na całym świecie, by mogli się odłączyć od sieci i w pełni cieszyć czasem spędzonym z przyjaciółmi, rodziną i bliskimi. No i trochę zaszaleć nocą.

Jeśli nie uda ci się zdobyć fizycznego egzemplarza The Boring Phone, nic straconego. Aplikacja, która zmieni smartfony w „nudne” zostanie uruchomiona w czerwcu.

The Boring Phone - design

Aby dowiedzieć się więcej o The Boring Phone i o tym, dlaczego rezygnacja ze smartfonów wpłynie korzystnie na jakość czasu spędzanego wieczorem z rodziną i przyjaciółmi, odwiedź stronę heineken.com/theboringphone.

The Boring Phone - design

Specyfikacja techniczna The Boring Phone’a:

Wymiary108 x 55 x 18.9mm, 123g
WyświetlaczeWewnętrzny: 2.8” QVGA | Zewnętrzny: 1.77″ QQVGA
Aparat0.3MP + lampa błyskowa LED
ObudowaErgonomiczny telefon z klapką i DualSIM
AudioRadio FM (przewodowe/bezprzewodowe)
Łączność2G, 3G, 4G | Bluetooth 4.2 | 3.5mm AV jack | Micro USB 
Bateria1,450mAh (wymienna) Do 6 godzin rozmów w sieciach 3G/4G. Do 20 godzin rozmów w sieciach 2G | Ponad tydzień czuwania
PamięćWewnętrzna: 128MB | Gniazdo MicroSD do 32GB
ŁadowanieMicro USB

Badania wspomniane w artykule: ankieta przeprowadzona na zlecenie firmy Heineken wśród 4000 użytkowników smartfonów z pokolenia Z i Millenialsów w wieku uprawniającym do picia alkoholu (2000 w Wielkiej Brytanii i 2000 w USA). Przeprowadzone przez OnePoll w marcu 2024. W razie potrzeby dane można podzielić na dane demograficzne dotyczące Wielkiej Brytanii/USA/Gen Z/Millenialsów, dodatkowe dane z Włoch, Brazylii, Niemiec i Meksyku dostępne na życzenie.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Heineken | Bodega