Co możesz zyskać wdrażając InPost Pay w swoim e-sklepie?

Co mogą zyskać właściciele sklepów internetowych wdrażając InPost Pay w swoim biznesie e-commerce? Sprawdź, najważniejsze zalety usługi dla biznesu.

Kobieta przed laptopem
fot. Depositphotos

Usługa InPost Pay wystartowała w październiku 2023 roku i w skrócie polega na skróceniu procesu płatności i dostawy w sklepach internetowych. Rewolucja polega na tym, że po kliknięciu w jeden przycisk nasz koszyk z całym zamówieniem ze sklepu online jest przenoszony do aplikacji mobilnej InPost, gdzie klienci szybko zrealizują zamówienie. Zamówienia i ich status można śledzić w aplikacji InPostu, bez konieczności otrzymywania mnóstwa powiadomień o statusach zamówień z różnych sklepów.

Zaletą dla klientów jest to, że do InPost Pay rejestrują się tylko raz i bezpiecznie kupują jednym przyciskiem, korzystając ze swojej ulubionej dostawy i metody płatności. InPost Pay zostało skonstruowane w sposób umożliwiający zapamiętywanie preferencji klientów w zakresie płatności i dostawy.

Z InPost Pay można płacić za zakupy z różnych sklepów, które oferują tę metodę realizacji zakupów. Jest to kompletne rozwiązanie, które oferuje w jednej aplikacji płatności online i dostawę z całą historią zamówień i powiadomienia z różnych sklepów.

Warunkiem skorzystania z tego rozwiązania jest jego dostępność w danym sklepie. Integracja jest wyjątkowo prosta a prowadzący swój biznes przedsiębiorcy i sklepy internetowe mogą cieszyć się z zalet jakie niesie ze sobą oferowanie InPost Pay dla swoich klientów.

Najważniejsze zalety InPost Pay dla e-biznesu

Prowadzenie sklepu internetowego w internecie wiąże się z wieloma wyzwaniami, aby zapewnić sobie zyski i sprawić, aby klienci mogli łatwo i przyjemnie robić u nas zakupy. Największym wyzwaniem są porzucone koszyki, a przyczyn dużej liczby niesfinalizowanych transakcji może być sporo. Na mniejszą konwersję mogą wpływać błędy techniczne utrudniające korzystanie ze strony sklepu, zła optymalizacja witryny pod kątem UX, brak promocji, brak środków na koncie użytkownika, rezygnacja z produktu po sprawdzeniu opinii, mała liczba opcji dostawy, lub mały wybór sposobów zapłaty za towar.

Usługa InPost Pay ma pomóc właścicielom sklepów w wyeliminowaniu lub ograniczeniu przynajmniej części z tych czynników, aby podnieść konwersję.

Jakie korzyści otrzymują przedsiębiorcy wybierający InPost Pay jako sposób an finalizację zakupów przez klientów?

Implementacja InPost Pay jest świetnym sposobem na to, aby zwiększyć dochód generowany przez działalność online. Rozwiązanie gwarantuje właścicielom e-sklepów oszczędność (zarówno finansową, jak i czasową), szybkość działania, dostęp do sprawdzonych i chętnie wybieranych przez konsumentów sposobów dostawy zamówień oraz bezpieczeństwo danych.

Jak zrobić zakupy z InPost Pay w sklepie internetowym?
Jak zrobić zakupy z InPost Pay w sklepie internetowym?

Korzyści InPost Pay w e-biznesie:

  • Mniej porzuconych koszyków – aplikacja InPost przypomina klientom w oryginalny i skuteczny sposób o dokończeniu zakupów.
  • Wzrost konwersji w sklepie online – dzięki InPost Pay klienci rejestrują się raz i kupują w wielu sklepach bez logowania, co zwiększa konwersję. 
  • Większa częstotliwość zamówień – krótka i wygodna ścieżka zakupowa może skłaniać klientów do częstszych zakupów.
  • Bezpieczeństwo i zadowolenie klientów – aż 94% kupujących w Internecie korzysta z dostawy przez Paczkomat i chętnie ją poleca.
  • Innowacyjne rozwiązanie, które jest znane Polakom, co ma znaczenie podczas wykonywania transakcji w sieci.
  • Więcej nowych kupujących – wszystko dzieje się w aplikacji InPost Mobile, która ma już ponad 11 mln użytkowników. Ta liczba to potencjalnie nowi kupujący.

W InPost Pay klienci mogą opłacić swoje zamówienie za pomocą popularnych metod płatności mobilnych, takich jak:

  • BLIK
  • karta płatnicza
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • szybki przelew
  • płatność odroczona

Jednak jedną z największych zalet jest prosta rozwiązania InPost Pay – system płatności online został uproszczony do minimum. Klienci nie muszą za każdym razem uzupełniać formularzy z adresami, danymi i metodami dostawy – ten sposób usługa eliminuje jedną z przyczyn porzucania zakupów w e-sklepach. Klienci mają zapisane swoje ulubione formy płatności oraz dostawy (np. najbliższy Paczkomat). Jeśli w sklepie ma możliwość skorzystania z InPost Pay, do złożenia zamówienia dzieli go kilka kliknięć w aplikacji InPost Mobile.

Jeżeli klient porzuci koszyk przez zakończeniem transakcji, to InPost Pay przypomni mu w oryginalny sposób o tym i zachęci do powrotu na stronę sklepu.

Klienci są zadowoleni z zakupów, a właściciele sklepów powinni zauważyć znacznie mniejszą liczbą porzuconych koszyków i co za tym idzie lepsze zarobki. Integracja z InPost Pay może zatem być znakomitym sposobem na utrzymanie konkurencyjnej przewagi, oferując klientom wygodne płatności i dostawy.

Więcej informacji na temat InPost Pay dla biznesu znajdziesz na stronie internetowej usługi pod adresem inpostpay.pl/biznes.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

artykuł sponsorowany
zdjęcie wykorzystane we wpisie pochodzi z Depositphotos