UOKiK kazał i Amazon aktualizuje warunki korzystania ze swoich subskrypcji

Amazon wysłał dziś do swoich subskrybentów informację o zmianie niedozwolonych postanowień w swoich warunkach korzystania z usług subskrypcji Prime.

Amazon Prime PL - UOKiK

W związku uwagami otrzymanymi od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów co do możliwości zakwestionowania niektórych postanowień Warunków Amazon Prime oraz Warunków korzystania z Amazon Prime Video jako niedozwolonych, we współpracy z urzędem firma dokonała przeglądu tych warunków.

W stosunku do klientów będących konsumentami, którzy zapisali się do programu Amazon Prime przed 7 grudnia 2023 roku, Amazon zobowiązał się nie stosować, w całości lub w części, niektórych postanowień swoich dotychczasowych warunków. Uprawnienia użytkowników pozostają nienaruszone.

Poniżej znajdziesz aktualizację warunków, które na zalecenie UOKiK Amazon rozesłał do subskrybentów Amazon Prime i Prime Video w Polsce. Czy podobne e-maile czekają nas od innych platform VoD i usług oferujących subskrypcje?

Lista postanowień dotychczasowych Warunków Amazon Prime, które nie będą stosowane wobec członków programu Prime będących konsumentami:

  • cały punkt 3.6 „Akceptacja subskrypcji”;
  • punkt 4 „Anulowanie subskrypcji” (bez ostatniego zdania);
  • następujące części punktu 5 „Zmiany umowy”:
    • „Możemy wprowadzać zmiany do niniejszych Warunków bądź Usługi Prime lub dowolnych ich części w dowolnym czasie: z przyczyn prawnych bądź regulacyjnych; ze względów bezpieczeństwa; w celu usprawnienia obecnych funkcjonalności bądź dodania nowych funkcjonalności do Usługi Prime; w celu odzwierciedlenia usprawnień technologicznych; w celu dokonania uzasadnionych poprawek technicznych do Usługi Prime oraz w celu zapewnienia ciągłości operacyjnej Usługi Prime.”
    • „W przypadku odrzucenia bądź braku możliwości zaakceptowania przedmiotowych zmian przysługiwać Ci będzie prawo do anulowania Twojej subskrypcji Amazon Prime w dowolnym czasie.”
  • Następująca część punktu 6 „Nasza odpowiedzialność”:
    • „W takim przypadku Amazon odpowiada wyłącznie za straty i szkody, które były możliwe do przewidzenia zarówno dla nas, jak i dla Ciebie w chwili Twojego przystąpienia do programu Amazon Prime.”

Lista postanowień dotychczasowych Warunków korzystania z Amazon Prime Video, które nie będą stosowane wobec członków programu Prime będących konsumentami:

  • Następujące części punktu 2 „Urządzenia kompatybilne”:
    • „Wymagania dotyczące Urządzeń kompatybilnych mogą być przez nas czasami zmieniane” oraz „Odpowiednio, urządzenia będące Urządzeniami kompatybilnymi w danej chwili mogą przestać nimi być w przyszłości.”
  • następujące części punktu 4 lit. c „Subskrypcje/członkostwa”:
    • „Oferty i ceny subskrypcji (zwanych również czasami członkostwami), usług w ramach subskrypcji, zakres dostępnych Subskrybowanych treści cyfrowych oraz konkretne tytuły dostępne za pośrednictwem usług subskrypcji mogą się zmieniać z upływem czasu i w zależności od lokalizacji bez powiadomienia (z wyłączeniem sytuacji, gdy wymaga tego obowiązujące prawo). O ile nie wskazano inaczej, wszelkie zmiany cen wchodzą w życie z początkiem kolejnego okresu subskrypcji.”
    • „Dodatkowe warunki dotyczące subskrypcji (takie jak obowiązujące zasady anulowania i zwrotu kosztów) będą wskazane na stronach informacyjnych dla danej subskrypcji na głównej witrynie Usługi dla lokalizacji użytkownika, wskazanej tutaj („Rynek wideo”).
  • punkt 4 lit. i „Dostępność zakupionych Treści cyfrowych”;
  • następująca część punktu 4 lit. j „Jakość odtwarzania; odbiór strumieniowy”:
    • „W przypadku wykrycia, że Treści cyfrowe przesyłane strumieniowo do użytkownika mogą być zakłócane lub w inny sposób nieprawidłowo odtwarzane na skutek ograniczeń przepustowości lub innych czynników, możliwe jest zmniejszenie rozdzielczości i wielkości pliku Treści cyfrowych przesyłanych strumieniowo w celu zapewnienia niezakłóconego oglądania. Podczas gdy dokładamy starań, aby zapewnić użytkownikom wysoką jakość oglądania, nie udzielamy żadnych gwarancji dotyczących rozdzielczości ani jakości Treści cyfrowych otrzymywanych podczas przesyłania strumieniowego, nawet w przypadku uiszczenia dodatkowej opłaty za dostęp do treści w jakości HD, Ultra HD i HDR.”
  • punkt 6 lit. a „Anulowanie”, punkt 6 lit. d „Modyfikacja Usługi”, punkt 6 lit. e „Zmiany” oraz punkt 6 lit. h „Ograniczenie odpowiedzialności”.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Amazon Polska