Klienci sieci Orange powinni sprawdzić, czy są gotowi na wygaszenie sieci 3G – operator żegna się ze starą technologią, z której całkowicie zrezygnuje do końca 2025 roku.
Ze względu na postępujące zmiany technologiczne Orange Polska, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, rusza w tym roku z wygaszaniem swojej sieci 3G. W pierwszym etapie wyłączone zostaną nadajniki obsługujące tę sieć w okolicach Piły i Sieradza. Klienci operatora mogą już teraz samodzielnie sprawdzić, czy ich karta SIM i smartfon umożliwiają bezproblemowe przejście na korzystanie z sieci 4G (LTE).
Przeczytaj też: Od 26 września T-Mobile rozpoczyna wyłączanie 3G w Polsce
Dzięki wyłączeniu 3G operator zapewni dostęp do 4G. asma zajmowane przez sieć 3G przeznaczymy dla sieci 4G LTE. Co roku korzysta niej bowiem coraz więcej użytkowników i sprzętów (zapewnia m.in. o wiele wyższe prędkości internetu w telefonie).
Dla użytkowników komórek będzie to oznaczać zwiększony komfort korzystania z telefonu: lepszą jakość połączeń głosowych i sprawniejsze działanie sieci. Tam, gdzie wyłączane będzie 3G, oprócz sieci 4G, która dzięki refarmingowi pasm pozyskanych z wygaszanej sieci będzie stopniowo ulepszane, dostępne będą również usługi 2G oraz 5G od Orange.
Generacje sieci mobilnej można porównać do standardów dróg. Wszyscy chcemy podróżować płynnie, szybko i bezpiecznie — niestety, obecnie nasze drogi szybkiego ruchu (4G LTE) są zatłoczone.
Jak się przygotować do wyłączenia 3G w Twoim regionie?
Pierwszy, pilotażowy etap wyłączania 3G rozpocznie się we wrześniu 2023 roku. Już dziś warto sprawdzić, czy posiadana karta SIM i telefon korzystają z 4G i umożliwiają głosowe połączenia przez mobilny internet, czyli VoLTE.
- Wystarczy wysłać bezpłatny SMS o treści
KARTA
na numer 80233. Usługa jest dostępna dla klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm – korzystających z ofert abonamentowych i prepaid. Dotyczy to także użytkowników nju mobile. - Klienci korporacyjni również mają dostęp do usługi sprawdzenia karty SIM przez SMS. W razie konieczności wymiany, pierwszym kontaktem będzie w ich przypadku opiekun klienta biznesowego.
- Użytkownicy Orange Flex mogą sprawdzić swoją kartę i telefon za pomocą dostępnego w aplikacji czatu.
Jeśli karta SIM wymagać będzie wymiany, wystarczy złożyć takie zlecenie bez wychodzenia z domu, bezpośrednio w aplikacji (opcja dostępna w zakładce „Karty SIM”) – nową kartę bezpłatnie dostarczy kurier. Dodatkowo, za pomocą strony internetowej operatora każdy może od razu sprawdzić, czy jego smartfon jest rekomendowany do obsługi VoLTE w Orange Polska.
Co jeśli okaże się, że któryś z tych elementów wymaga wymiany?
Starsze karty SIM można bezpłatnie wymienić w każdym salonie Orange Polska. Użytkownicy nju mobile mogą bezpłatnie wymienić kartę SIM przez formularz po zalogowaniu na swoje konto lub przez infolinię (*610). Jeśli zaś chodzi o smartfony, wszystkie urządzenia w aktualnej ofercie operatora posiadają funkcję VoLTE. Dotyczy to również smartfonów odnowionych, dostępnych w bardzo dobrych cenach.
Wymieniając telefon warto przynieść do salonu stary model – Orange przyjmie go i przekaże do bezpiecznego recyklingu lub utylizacji. W przypadku nowszych urządzeń, które wymagają jednak wymiany, konsultanci sprawdzą, czy dostępna będzie opcja odkupu, dzięki której można zyskać bon za zakup nowego telefonu.
Start wygaszania 3G w Orange Polska już we wrześniu
Proces wygaszania sieci 3G od Orange w Polsce rozpocznie się w drugiej połowie września. W pierwszej kolejności obejmie powiaty: wieruszowski, wieluński, pajęczański oraz złotowski i częściowo pilski i wałecki.
Następnie, w październiku, 3G zostanie wyłączone na pozostałym obszarze powiatów pilskiego i wałeckiego oraz w powiatach: sieradzkim, zduńskowolskim, łaskim, poddębickim, czarnkowsko-trzcianeckim, chodzieskim, obornickim i wągrowieckim.
To początek działań Orange Polska, które umożliwią klientom przejście z 3G do 4G. Kolejny etap prac przewidziany jest na 2024 rok. Operator planuje, że wygaszanie 3G w całym kraju potrwa do końca 2025 roku.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Biuro prasowe Orange Polska
zdjęcie wykorzystane w nagłówku wpisu pochodzi z Depositphotos