TikTok wydłuża maksymalny czas wideo do 10 min

Aplikacja TikTok rzuca teraz wyzwanie YouTube’owi treściami w dłuższej formie – maksymalna długość wideo rozszerza się do 10 minut.

TikTok wydłuża maksymalny czas wideo do 10 min

Czy TikTok nadal jest krótką platformą wideo? Wydaje się, że coraz mniej, po tym, jak firma ogłosiła, że zwiększa maksymalną długość możliwego do opublikowania materiału do 10 minut. TikTok od lat testuje coraz dłuższe formy wideo, ostatnio wprowadzając trzyminutowe filmy (w lipcu zeszłego roku), ale ta najnowsza aktualizacja jest największym jak dotąd wzrostem i zostanie teraz wprowadzona na całym świecie.

„Zawsze myślimy o nowych sposobach na zwiększenie wartości naszej społeczności i wzbogacenie doświadczenia na TikToku” – powiedział rzecznik firmy w oświadczeniu przekazanym dla The Verge. „W zeszłym roku wprowadziliśmy dłuższe filmy, dając naszej społeczności więcej czasu na tworzenie i rozrywkę na TikToku. Dziś cieszymy się, że możemy zacząć udostępniać możliwość przesyłania filmów o długości do 10 minut, co, mamy nadzieję, uwolni jeszcze więcej kreatywnych możliwości dla naszych twórców na całym świecie”.

Chociaż błyskawiczny wzrost popularności TikToka został oparty na niekończącym się strumieniu krótkich filmów dostosowanych do przyciągnięcia uwagi użytkowników, firma od jakiegoś czasu promuje dłuższe treści. Dłuższe filmy pozwalają TikTokowi lepiej konkurować z YouTube’em (który mocno skłania się ku obszernym treściom), a także pozyskiwać starszych odbiorców i zwiększać ogólny czas zaangażowania w aplikacji. Jednocześnie przejście na dłuższe treści może zaszkodzić firmie, ograniczając ilość danych, które może gromadzić na temat nawyków oglądania użytkowników, co pozwala jej dostosować algorytmy, których używa w celu przyciągnięcia użytkowników. Innymi słowy: odpowiednia długość treści jest czymś w rodzaju balansowania.

Niektórzy użytkownicy otrzymali wiadomości jako powiadomienie w aplikacji, które udostępnił na Twitterze konsultant ds. mediów społecznościowych i analityk Matt Navarra.

Jak na ironię, gdy TikTok rozszerza się, aby oferować twórcom i użytkownikom dłuższe treści, jego rywale – zachęceni sukcesem TikToka – zrobili coś przeciwnego. Instagram uruchomił krótkie filmy w formie Reels, YouTube ma trafnie nazwane Shorts, a Snapchat oferuje to, co nazywa Spotlight. Wszystkie te firmy starają się uzyskać właściwą formułę.

W rozmowie z The Verge Navarra mówi, że treści w dłuższej formie są ogólnie „łatwiejsze do zarabiania i dłużej utrzymują ludzi na platformie”. Ale mówi, że TikTok będzie teraz musiał dokładnie ustalić, jak pozycjonować i prezentować te filmy na swojej platformie.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: