Gra „Wordle” kupiona przez New York Times za ponad 1 mln USD

The New York Times kupił popularną grę zgadywania słów „Wordle” za siedmiocyfrową sumę, obiecując, że póki co pozostanie ona darmowa.

Wordle kupione przez The New York Times

Popularna gra słowna Wordle, która szybko stała się hitem wirusowym, została przejęta przez The New York Times. Wydawca ogłosił dziś umowę, mówiąc, że Wordle stanie się oficjalną częścią portfolio The New York Timesa, ale wciąż pozostanie całkowicie darmowa. Być może to przejęcie pomoże utorować drogę dla stworzenia natywnej aplikacji mobilnej na iOS-a i Androida?

Wordle to stworzona przez inżyniera oprogramowania Josha Wardle prosta gra przeglądarkowa, która daje graczom sześć szans na odgadnięcie pięcioliterowego słowa. Na raz można odgadnąć tylko jedno słowo, a gracze nie mają żadnych dodatkowych szans po sześciu próbach.

Zgodnie z zapowiedzią The New York Timesa, zakup Wordle „odzwierciedla rosnące znaczenie gier… w dążeniu firmy do zwiększenia subskrypcji cyfrowych do 10 milionów do 2025 roku”. Chociaż wydaje się, że ostatecznym celem jest zarabianie na Wordle, wydawca zapowiedział, że „początkowo pozostanie ona bezpłatna dla nowych i istniejących graczy”.

W poniedziałkowym oświadczeniu Josh Wardle powiedział, że „osiągnął porozumienie z The New York Times, aby przejęli prowadzenie Wordle w przyszłości”. Wardle dodał, że współpracował z The New York Timesem, aby zapewnić zachowanie poprzednich osiągnięć użytkowników.

Wordle stało się hitem od czasu jego premiery w październiku 2021 roku. Kluczową cechą sukcesu gry jest możliwość dzielenia się przez użytkowników swoimi domysłami, z rzędami cegiełek reprezentujących poszczególne litery w odgadnięciu i czy pojawiły się one w rzeczywistym słowie, czy nie.

Sukces gry zachęcił również wielu naśladowców, w tym głośnego klona w App Storze, który nawet ukradł nazwę Wordle. Apple ostatecznie usunął większość aplikacji, które klonowały oryginalną grę i próbowały na niej zarobić.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Apple Insider | Josh Wardle