Producent smartfonów realme w TOP 6 największych smartfonowych marek na świecie według danych Counterpoint.
Według najnowszego raportu Counterpoint Research 5G Smartphone Shipments Rising in Emerging Markets realme zajęło szóstą pozycję na świecie pod względem dostaw smartfonów. Marka awansowała o jedno miejsce w globalnym rankingu;· Awans na pozycję TOP 6 w branży mobilnej, to kolejny kamień milowy realme osiągnięty w 2021 roku. Niedawno marka ogłosiła także przekroczenie progu 100 milionów sprzedanych urządzeń.
realme, najszybciej rozwijająca się marka smartfonów na świecie, awansowała na pozycję TOP 6 wśród dostawców tych urządzeń w skali globalnej według najnowszego raportu Counterpoint Research. Marka awansowała na szóstą pozycję z 15 milionami dostarczonych sztuk oraz 135,1% wzrostem rok do roku w Q2 2021.
Drogę od małego producenta z siedzibą w Shenzhen do rzucającego wyzwanie największym światowym markom istotnego gracza w branży mobilnej realme pokonało w zaledwie trzy lata. Jest to bezprecedensowym wynikiem wśród producentów smartfonów.
Od idei do TOP 6 w branży
Pomysł na stworzenie marki smartfonów dla pokolenia młodych konsumentów, który narodził się w głowie założyciela realme – Sky Li, okazał się dużym sukcesem. Marka szybko znalazła swoje miejsce w branży, mimo charakteryzującego rynek mobilny wysokiego poziomu konkurencji pomiędzy producentami. Rozwój sprzedaży urządzeń realme w okresie od Q3/2018 do Q2/2021 widoczny w analizach Counterpoint pokazuje, jak dynamicznie marka pokonała drogę od 47. pozycji w branży do TOP 6. Osiągnęła to w zaledwie 12 kwartałów.
Dziś, po trzech latach od rozpoczęcia działalności, realme obecne jest w 61 krajach, a w ponad 18 z nich znajduje się wśród pięciu wiodących marek smartfonów. W Polsce w drugim kwartale 2021 roku realme dołączyło do ścisłego TOP 3 (według Canalys), stając się jednocześnie piątym graczem w skali ogólnoeuropejskiej.
Producent jest również największym dostawcą smartfonów na Filipinach i w Bangladeszu oraz czwartym na tak kluczowych rynkach jak Indie oraz Rosja.Zgodnie z danymi firmy badawczej Strategy Analytics w zeszłym miesiącu realme zostało najszybciej sprzedającą smartfony marką w historii branży, osiągając w rekordowym tempie próg 100 milionów urządzeń dostarczonych do rąk użytkowników.
Wysyłki smartfonów na świecie w 2Q 2021 roku (w mln)
producent | 2Q 2021 | wzrost r/r | ranking | |
Samsung | 56,6 | 6,3% ⬆ | 1 | |
Xiaomi | 52,5 | 98,5% ⬆ | 2 | |
Apple | 48,9 | 30,4% ⬆ | 3 | |
Oppo | 33,6 | 37% ⬆ | 4 | |
Vivo | 32,5 | 44,4% ⬆ | 5 | |
realme | 15,0 | 135,1% ⬆ | 6 | |
Motorola | 12,3 | 66,2% ⬆ | 7 | |
Honor | 8,4 | -42,5% ⬇ | 8 |
Dare to Leap w strategii marki
Swoje motto „Dare to Leap”, a więc „Odważ się wykonać skok”, marka wdrożyła w strategii biznesowej, podejmując odważne decyzje m.in. o globalizacji sprzedaży już na samym początku działalności. Śmiałe wejścia na kolejne rynki, postawienie potrzeb młodych konsumentów na pierwszym miejscu oraz demokratyzacja najnowszych technologii i wyjątkowo konkurencyjna polityka cenowa sprawiły, że społeczność użytkowników realme błyskawicznie się rozrosła.
Marka utrzymuje dynamiczny wzrost w Azji Południowo-Wschodniej, Indiach, Azji Środkowej i Afryce Środkowo-Wschodniej, a także prowadzi ekspansję na rynkach Ameryki Łacińskiej i Europy, gdzie dokonuje znacznych inwestycji w celu wykorzystania potencjału wzrostu w tej części świata. Producent stawia sobie za cel także popularyzację sieci 5G.
Udział realme w dostawach smartfonów 5G na rynkach wschodzących wzrósł z 8,8% w Q1/2021 do 15,9% w Q2/2021, zapewniając marce 3. miejsce, zgodnie z danymi Counterpoint Market Monitor Service Q2/2021.
Cel: podwojenie liczby sprzedanych smartfonów do końca 2022 roku
Jak ogłosił Sky Li, następnym kamieniem milowym w rozwoju realme będzie sprzedanie kolejnych 100 milionów smartfonów do końca 2022 roku oraz powtórzenie tego osiągnięcia w 2023 roku.Jeśli chodzi o strategię produktową, realme optymalizuje swoje linie produktowe i poszerza ofertę o kolejne kategorie urządzeń. Znana już w Polsce seria smartfonów GT stanie się jedyną flagową linią produktów z wyższej półki, zachowując przy tym bardzo atrakcyjne ceny w stosunku do urządzeń oferowanych przez konkurencję.
źródło: Counterpoint | Canalys | realme Polska