Samsung po cichu rozszerza usługę streamingową TV Plus

Niedawno udostępniona usługa Samsung TV Plus początkowo pojawiła się wyłącznie na telewizorach i urządzeniach mobilnych marki, teraz mogą z niej korzystać wszyscy.

Samsung TV Plus

Firma Samsung niedawno uruchomiła internetową wersję swojej bezpłatnej, ale finansowanej reklamami, usługi przesyłania strumieniowego Samsung TV Plus do oglądania programów telewizyjnych na żywo, a także dodał wsparcie na urządzeniach Chromecast. Według serwisu Protocol, gigant technologiczny wprowadził usługę Smart TV Plus w maju tego roku i była dostępna wyłącznie na telewizorach i urządzeniach mobilnych marki. Teraz nawet osoby, które nie posiadają urządzeń Samsunga, mogą w internecie korzystać z usługi przesyłania strumieniowego z reklamami.

Darmowy serwis TV Plus nie wymaga opłacania żadnej subskrypcji, ale żeby z niego korzystać musimy pogodzić się z obecnością reklam. Usługa trafiła do kolejnych europejskich krajów Holandii, Szwecji, Finlandii, Norwegii, Danii, Belgii, Luksemburgu, Irlandii i Portugalii oraz do Indii. Niestety Polski nie ma póki co na liście.

Prawdopodobnie jest to miękka premiera, ponieważ Samsung jeszcze oficjalnie nie ogłosił swojej wersji internetowej serwisu i nie uwzględnił jej w żadnych materiałach marketingowych dotyczących usługi przesyłania strumieniowego. Chociaż nie było żadnych fanfar wokół ekspansji internetowej serwisu TV Plus, przedstawiciel firmy potwierdził dla Protocol, że Samsung rzeczywiście wprowadził internetową wersję usługi w drugim kwartale 2021 roku.

Samsung wprowadził TV Plus w 2016 roku i od tego czasu ewoluował w obecną, podobną do kablówki, bezpłatną formę telewizji internetowej, finansowanej reklamami. Obecnie jest dostępny w 23 krajach, a w Stanach Zjednoczonych daje widzom dostęp do 140 kanałów, w tym ABC News Live i Vice.

Mężczyzna przełączający kanały w usłudze Samsung TV Plus na Smart TV
fot. Samsung

Wiceprezes Samsung Electronics Sang Kim, powiedział dla Protocol, że firma przesyła strumieniowo „miliardy minut każdego miesiąca”, więc jest wyraźnie dość popularna wśród użytkowników. Jego zasięg był jednak do tej pory ograniczony do klientów Samsunga i dopiero okaże się, czy dostępność wersji internetowej może pomóc usłudze zdobyć znaczną liczbę nowych użytkowników.

Więcej o usłudze możesz przeczytać na oficjalnej stronie internetowej producenta.

źródła: Protocol | The Verge | Samsung