Mastercard partnerem komiksu edukacyjnego o nowych technologiach

Dostępna jest już w sprzedaży druga część komiksu Róża, a co chcesz wiedzieć?, którego pomysłodawcą jest Artur Kurasiński, bloger, przedsiębiorca, współtwórca startupów, twórca gier i komiksów.

Komiks technologiczny: „Róża, a co chcesz wiedzieć?”

Do projektu zaprosił on grono ekspertów, dzięki czemu powstała wyjątkowa publikacja, która w zrozumiały sposób tłumaczy dzieciom zjawiska i pojęcia związane z nową technologią i nauką. Jeden z rozdziałów poświęcony jest płatnościom bezgotówkowym, a ich zawiłości wyjaśnia najmłodszym ekspert Mastercard, Aleksander Naganowski.

Dziewczynki a świat nauki

Szacuje się, że dynamiczny rozwój technologii sprawi, że za 10 lat około 80% miejsc pracy będzie wymagało znajomości matematyki i nauk ścisłych. A już teraz zauważalne jest ogromne niedoreprezentowanie kobiet w tych zawodach – stanowią obecnie zaledwie jedną czwartą wszystkich pracowników w firmach związanych ze STEM. Już sześcioletnie dziewczynki wierzą, że błyskotliwość jest cechą typową dla chłopców. To pokazuje, jak wcześnie pojawiają się u dzieci stereotypowe przekonania o własnych możliwościach intelektualnych i jak wcześnie te przekonania mogą kierować ich wyborami.

Skutkuje to mniejszą liczbą studentek kierunków związanych z nowymi technologiami i informatyką – na publicznych uczelniach technicznych kształci się tylko 35% studentek, a kierunki informatyczne wybiera jedynie 15% kobiet. To z kolei prowadzi do dysproporcji w świecie zawodowym – w branżach związanych ze STEM wciąż dużo rzadziej spotykamy kobiety. Dlatego tak ważne są inicjatywy, które zapobiegają stereotypowemu traktowaniu dziewczynek i chłopców oraz zapewniają im równe szanse w rozwoju i edukacji. Mastercard, jako lider technologii płatniczych oraz firma kultywująca kulturę różnorodności i włączania, chce zachęcać dziewczęta i kobiety do interesowania się naukami ścisłymi, co może pomóc im w przyszłych wyborach zawodowych i rozwoju kariery. 

Komiks z przesłaniem

Mastercard zaangażował się w projekt Artura Kurasińskiego „Róża, a co chcesz wiedzieć? 2”. To już druga część komiksu dla dzieci w wieku od 5 lat. Jego celem jest wyrównanie szans w dostępie do wiedzy dla chłopców i dziewczynek oraz edukacja w obszarze nowych technologii. W przystępny sposób zostały w nim wyjaśnione takie zagadnienia jak sztuczna inteligencja czy wirtualna rzeczywistość. Jeden z rozdziałów został poświęcony technologii stojącej za płatnościami bezgotówkowymi. Postacią, która w ciekawy i prosty sposób wyjaśnia co się dzieje, gdy przykładamy kartę płatniczą do terminala jest rysunkowa wersja Aleksandra Naganowskiego, dyrektora ds. rozwoju rozwiązań cyfrowych w polskim oddziale Mastercard Europe.

Komiks „Róża, a co chcesz wiedzieć?” wraz z pakietem lekcji programowania Scratch, grą edukacyjną i rebusami można kupić na stronie edukomiks.pl.

źródło: Mastercard