Mediapanel z pomiarem treści audio i wideo

Gemius i Polskie Badania Internetu uruchamiają pomiar treści audio i wideo online w ramach Mediapanelu. Wyniki dostępne będą dla odbiorców badania już od 24 marca 2021.

Mediapanel (logo)

Pomiar materiałów audio i wideo w badaniu Mediapanel obejmie na początku pięć grup playerów audytowanych – Grupę RMF, Grupę Agora, Grupę Wirtualna Polska, Grupę Polsat – Interia oraz Grupę ZPR Media. W ramach grup Wydawcy wydzielają brandy, czyli konkretne produkty ze swojego portfolio (np. IPLA, Tok FM, Open FM). Dane prezentowane będą w podziale na treści audio i wideo, z rozróżnieniem na materiały emitowane w modelu na żądanie (on demand) oraz linearnym (broadcast). Dodatkowo w modelu linearnym wyróżnione zostaną stacje telewizyjne i programy radiowe. Pozwala to na uwzględnianie danych z platform wideo (np. WP Pilot) w oglądalności koncesjonowanych stacji telewizyjnych oraz danych z platform audio (np. Eska GO) w słuchalności programów radiowych.

Zobacz także: Mediapanel – nowe jednoźródłowe badanie cross-mediowe

Marcowa publikacja danych to pierwszy etap rozpoczętego wdrożenia pomiaru treści audio i wideo online w Polsce. Pula wydawców objętych badaniem będzie sukcesywnie rozszerzana. Obecnie w procesie implementacji jest m.in. Ringier Axel Springer Polska. Od 1 lipca br. wyniki uwzględniać będą także playery, na których wydawcy nie umieszczą skryptów pomiarowych. Będzie to tzw. pomiar nieaudytowany, analogiczny do pomiaru serwisów i aplikacji w badaniu Mediapanel.

Gemius i PBI zapowiadają także wzbogacenie pomiaru o kolejne funkcjonalności. Wśród priorytetowych prac rozwojowych znajdują się: podział treści na redakcyjne i reklamowe oraz prezentacja miejsca osadzenia playera (konkretna aplikacja i domena).

Badanie obejmie pomiar oglądalności i słuchalności zarówno na komputerach stacjonarnych oraz laptopach, jak i na urządzeniach mobilnych. Dane prezentowane będą w ramach standardowych wskaźników badania Mediapanel, takich jak Zasięg (Reach), Realni Użytkownicy (Real Users), Kontakty (Views) czy Średni czas na użytkownika (ATS).

Wyniki opublikowane 24 marca obejmą dane za dzień poprzedni. Kolejne udostępniane będą codziennie, tak jak pozostałe wyniki badania.

źródło: Mediapanel