Mozilla uruchamia przeglądarkę internetową Firefox Better Web obsługiwaną przez bezpłatną usługę subskrypcji Scroll – dzięki projektowi ponownie rozpoczyna się wojna z reklamami internetowymi!
W przypadku wydawców cyfrowych, takich jak mój skromny serwis, reklamy online zapewniają istotny strumień dochodów, który pomaga nam utrzymać przynajmniej część prowadzonej działalności. Jednak użytkownicy często korzystają z adblocków lub po prostu korzystają z internetu z wbudowanych czytników w przeglądarkach.
Dzięki takim narzędziom strony ładują się szybciej, jednak wydawca nie zarabia. Na pomoc przychodzi Scroll, który wytacza wojnę branży reklam internetowych oferują całkowicie nową usługę w dowolnej przeglądarce internetowej.
Mozilla wprowadza bardzo specjalną wersję przeglądarki Firefox – Firefox Better Web Beta z włączonym Scrollem, którą możesz wypróbować już dziś.
Podobnie jak oryginalna usługa subskrypcji Scroll, Firefox Better Web Beta wykorzystuje solidną sieć wydawców Scroll, aby zapewnić czytelnikom wrażenia wolne od reklam, stawiające na pierwszym miejscu zawartość i prywatność.
Zobacz także: Przeglądarki mówią dość powiadomieniom Web Push!
Wydawcy biorący udział w projekcie otrzymują swoją część zarobków z opłat abonamentowych, co pozwala im nadal tworzyć niesamowite treści bez reklam. Obecnie ponad 300 wydawców jest już częścią sieci reklamowej Scroll bez reklam, co sprawia, że niektóre z Twoich ulubionych witryn być może znajdują się na liście.
Do 70% przychodów z opłat członkowskich Scroll jest dystrybuowane bezpośrednio do wydawców. Wydawcy zarabiają średnio o 50% więcej na użytkownika niż w przypadku reklam. Dystrybucja opiera się na czasie i lojalności – partnerzy odpowiedzialni są jedynie tylko o d to aby były odwiedzane jego witryny.
Narzędzie do szacowania przychodów może pomóc Ci zrozumieć, w jaki sposób Scroll rozdziela pieniądze i oszacować, o ile więcej zarobisz niż w przypadku serwowania reklam.
Mozilla i Scroll nie są pierwszymi firmami, które próbują wymyślić nowe strony internetowe bez reklam. Przeglądarka Brave, której pomysłodawcą był były dyrektor generalny Mozilla Corporation Brendan Eich, uruchomiła własną sieć reklamową opartą na prywatności, która płaci wydawcom i czytelnikom za pomocą kryptowaluty BAT w zamian za wyświetlenia. W przeciwieństwie do Scroll, Brave nadal opiera się na kontrolowanych przez siebie reklamach w celu generowania przychodów i nie wymaga żadnych wstępnych inwestycji od użytkowników.
Jeśli chcesz wypróbować Firefox Better Web Beta ze Scrollem, możesz zarejestrować się na stronie projektu, używając swojego adresu e-mail. Możesz przetestować usługę za darmo bez zobowiązań przez 48 godzin. Następnie należy za kontynuację zapłacić od 2,49 USD miesięcznie przez pierwsze sześć miesięcy, a po tym okresie 4,99 USD miesięcznie.
Źródło: Scroll, Mozilla