Blisko 90 mln transakcji BLIKIEM w pół roku – tyle ile w całym roku 2018

W drugim kwartale 2019 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali prawie 50 milionów transakcji, a w całym pierwszym półroczu tego roku wykonano blisko 90 mln transakcji – czyli tyle, ile w rekordowym 2018 roku.

Wyniki BLIKA za 2Q w liczbach

BLIK staje się coraz chętniej wybieranym narzędziem płatności. Według deklaracji z tegorocznego badania Omni-commerce, płatności mobilne BLIK są uznawane przez kupujących za najwygodniejszą formę płacenia w internecie.

BLIK zamknął drugi kwartał 2019 roku wzrostami i rekordami transakcji we wszystkich kanałach. Blisko 35 mln transakcji zrealizowanych przy zakupach internetowych, to ponad 70 proc. wszystkich transakcji. Drugim najchętniej wybieranym sposobem na korzystanie z BLIKA są wypłaty z bankomatów – było ich w tym czasie 6 mln (12 proc. wszystkich transakcji BLIKIEM). Płatności w tradycyjnych terminalach było aż 5 mln (niemal dwukrotnie więcej niż w pierwszym kwartale), użytkownicy wykonali także 3,6 mln przelewów na numer telefonu BLIK.

Przeczytaj także: 40 mln transakcji w 1Q 2019: BLIK nadal szybko rośnie!

— Polacy pokochali BLIKA i wciąż – z kwartału na kwartał – używają go coraz częściej. Zamknęliśmy pierwsze półrocze z poziomem transakcji porównywalnym z tym za cały ubiegły rok. To blisko 90 milionów transakcji – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności BLIK – w internecie BLIK jest też regularnie wybierany przez użytkowników częściej niż karty płatnicze. Ten trend się utrzymuje, co potwierdzają dane NBP – dodaje.

Wyniki BLIKA za 2Q 2019 (Transakcje)

Kwartał do kwartału liczba płatności BLIKIEM w internecie wzrosła o 16 proc. Rok do roku wzrost wyniósł aż 168 proc. Drugim najpopularniejszym kanałem dla BLIKA pozostają wypłaty i wpłaty z bankomatów. Ich wzrost to 28 proc. w stosunku do pierwszego kwartału i 73 proc. rok do roku. Spektakularnie wzrosła również liczba płatności w tradycyjnych terminalach płatniczych. Było ich o 79 proc. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach tego roku i aż o 363 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Przelewów na numer telefonu było o 38 proc. więcej kwartał do kwartału i 265 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

W drugim kwartale Polacy wykonywali średnio 545 tys. transakcji BLIKIEM dziennie. W najlepszym dniu kwartału odnotowano 759 tys. transakcji – to najlepszy, pojedynczy dzień w historii BLIKA. Średnia kwota transakcji BLIKIEM w tym okresie wyniosła 131 zł.

E-Commerce BLIK 2Q 2019 r.

— BLIK jest obecnie dostępny praktycznie dla wszystkich użytkowników bankowości mobilnej w Polsce. Cieszymy się, że nasze rozwiązanie trafiło pod koniec kwartału także do klientów banków spółdzielczych z Grupy SGB. To ważne, że bankowość spółdzielcza sięga po najlepsze innowacje płatnicze. BLIK jest dzięki temu dostępny dla klientów nawet z najmniejszych miejscowości – podkreśla Dariusz Mazurkiewicz. – Nadal widzimy ogromny potencjał w rozwijaniu możliwości, jakie daje BLIK. Intensywnie pracujemy nad umożliwieniem płacenia BLIKIEM w zagranicznych serwisach internetowych, z których chętnie korzystają Polacy – podsumowuje.

Najlepszy dzień w historii BLIKA (2Q 2019)
Najlepszy dzień w historii BLIKA (2Q 2019)

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, płacić w internecie i tradycyjnych sklepach, wypłacać gotówkę bankomatów oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to jedna z najszybszych, najwygodniejszych i najbezpieczniejszych metod płatności w sklepach internetowych oraz mobilnych.

Najlepszy dzień w historii BLIKA (2Q 2019)
Najlepszy dzień w historii BLIKA (2Q 2019)

źródło: informacja prasowa Polskiego Standardu Płatności