Fragmenty stron AMP z odpowiedziami w Google’u

Wyszukiwarka Google wyświetla fragmenty stron AMP, które prowadzą do konkretnej odpowiedzi w wyszukanych przyspieszonych stronach mobilnych.

Fragmenty odpowiedzi ze stron AMP w wyszukiwarce Google na urządzeniach mobilnych
Fragmenty odpowiedzi ze stron AMP w wyszukiwarce Google na urządzeniach mobilnych

Polecane fragmenty w wyszukiwarce Google zapewniają użytkownikom bezpośrednie odpowiedzi i są wykorzystywane miedzy innymi podczas zapytań głosowych. Google pokazuje w wynikach wyszukiwania także filmy, które rozpoczynają się od określonego znacznika czasu. Teraz wyszukiwarka prowadzi do konkretnego fragmentu tekstu we wpisie, które jest odpowiedzią na zapytanie, a dodatkowo zaznacza go pomarańczowym kolorem.

Gdy użytkownik kliknie na dany wynik wyszukiwania, zostanie przeniesiony do konkretnego miejsca na przyspieszonej stronie mobilnej AMP (z ang. Accelerated Mobile Pages), aby uzyskać pełną odpowiedź.

Dzięki nowej funkcji z fragmentami użytkownicy mogą szybko zobaczyć odpowiedź na niektóre pytania na samej górze wyszukiwarki. Google znajduje odpowiednią część artykułu i wyświetla ją jako pierwszy wynik na podświetlonym polu. Czasami wyświetlane są także grafiki towarzyszące wpisowi wraz z linkiem do strony, na której znajduje się odpowiedź.

Przeczytaj także: Strony AMP będą wyświetlane z adresem URL witryny

Jeśli polecany fragment prowadzi do strony z artykułem w AMP, Google czasami automatycznie przeniesie do tej sekcji i podświetli odpowiedź na pomarańczowo. Pomaga to wyświetlić konkretną odpowiedź i jest przydatne na długich stronach. Oprócz podświetlonego tekstu czarny pasek w dolnej części okna informuje użytkowników, że „Przewinięto do sekcji”  i za pomocą skrótu „Przejdź do góry” można przejść na górę strony. Podświetlenie i pasek ze skrótami automatycznie znika po kilku sekundach.

Obecnie mobilne wyniki wyszukiwania, które obsługiwane są przez nową funkcję AMP, są ograniczone do krótszych zapytań, na które można bezpośrednio odpowiedzieć, np. „co to jest [...]?" lub dłuższe i złożone pytania „jak zrobić [...]?”. W mobilnej wyszukiwarce pojawia się dużo takich snippetów, niektóre nie prowadzą do stron AMP i pozbawione są nowej funkcji, ale bardzo łatwo trafić na ciekawe odpowiedzi.

Opcja działa to tylko na urządzeniach mobilnych, ponieważ wydaje się, że aspekt znaczników wymaga pewnej integracji z przyspieszonymi stronami mobilnymi AMP.

źródło: 9TO5Google