Apple wyprzedziło chińską firmę Xiaomi, stając się największym na świecie dostawcą urządzeń typu wearables w 3. kwartale 2017.
Silny powrót firmy Apple na podium można przypisać uruchomieniu Apple Watch Series 3 z LTE, silnej sprzedaży dla przedsiębiorstw oraz brakowi nowych modeli naręcznych od Xiaomi.
Według danych firmy analitycznej Canalys wynika, że Apple sprzedał 3,9 miliona sztuk smartwatchy Apple Watch w 3. kwartale 2017. Zdobył w ten sposób 23 proc. udziału w rynku. Ze względu na ograniczenia dostaw, firma z Cupertino mogła początkowo wysyłać tylko około 800 000 sztuk Apple Watcha Series 3.
Pomimo dużej sprzedaży, Apple Watch Series 3 nie osiągnął pełnego potencjału w minionym kwartale. Występowała ograniczona dostępność modelu, ponieważ popyt przewyższał podaż na głównych rynkach. Dostawcy nie przewidzieli aż tak dużego popytu na nowy zegarek Apple Watch.
Udział producentów w rynku wearables 3. kw. 2017):
- Apple: 23% (3,9 mln)
- Xiaomi: 21% (3,6 mln)
- Fitbit: 20% (3,5 mln)
- Huawei: 6%
- Samsung: 5%
- inni: 26%
Xiaomi, poprzedni lider w tym segmencie, był zaledwie o 2 proc. gorszy, osiągając 21-proc. udział. Całkowita liczba przesyłek od Xiaomi wyniosła 3,6 miliona sztuk. Fitbit, niegdyś lider rynku, wysłał 3,5 miliona sztuk, aby zdobyć 20 proc. udziału w rynku. Samsung wysłał 0,5 miliona sztuk swojego zegarka Gear S3, a Huawei dostarczył 0,2 miliona egzemplarzy swojego Zegarka Huawei z Androidem Wear 2. W zestawieniu nie znalazł się Google Android Wear, ze względu na słabe zaangażowanie Google w platformę i brak aktualizacji.
Oczekuje się, że sprzedaż Apple Watch będzie jeszcze lepsza w 4. kwartale br., dzięki sezonowi świątecznemu i rosnącemu zainteresowaniu konsumentów tego typu urządzeniami. Wzrost zainteresowania użytkowników można przypisać dodanie obsługi LTE w smartwatchu.
źródło: iPhoneHacks via Canalys – Media alert: Apple retakes the lead in the wearable band market in Q3 2017