Apple na 1. miejscu w sprzedaży urządzeń naręcznych (3Q 2017)

Apple wyprzedziło chińską firmę Xiaomi, stając się największym na świecie dostawcą urządzeń typu wearables w 3. kwartale 2017.

Sprzedaż urządzeń typu wearables w 3 kwartale 2017 r. (wg producenta) - udział w rynku
Sprzedaż urządzeń typu wearables w 3 kwartale 2017 r. (wg producenta) – udział w rynku

Silny powrót firmy Apple na podium można przypisać uruchomieniu Apple Watch Series 3 z LTE, silnej sprzedaży dla przedsiębiorstw oraz brakowi nowych modeli naręcznych od Xiaomi.

Według danych firmy analitycznej Canalys wynika, że Apple sprzedał 3,9 miliona sztuk smartwatchy Apple Watch w 3. kwartale 2017. Zdobył w ten sposób 23 proc. udziału w rynku. Ze względu na ograniczenia dostaw, firma z Cupertino mogła początkowo wysyłać tylko około 800 000 sztuk Apple Watcha Series 3.

Pomimo dużej sprzedaży, Apple Watch Series 3 nie osiągnął pełnego potencjału w minionym kwartale. Występowała ograniczona dostępność modelu, ponieważ popyt przewyższał podaż na głównych rynkach. Dostawcy nie przewidzieli aż tak dużego popytu na nowy zegarek Apple Watch.

Udział producentów w rynku wearables 3. kw. 2017):

  1. Apple: 23% (3,9 mln)
  2. Xiaomi: 21% (3,6 mln)
  3. Fitbit: 20% (3,5 mln)
  4. Huawei: 6%
  5. Samsung: 5%
  6. inni: 26%

Xiaomi, poprzedni lider w tym segmencie, był zaledwie o 2 proc. gorszy, osiągając 21-proc. udział. Całkowita liczba przesyłek od Xiaomi wyniosła 3,6 miliona sztuk. Fitbit, niegdyś lider rynku, wysłał 3,5 miliona sztuk, aby zdobyć 20 proc. udziału w rynku. Samsung wysłał 0,5 miliona sztuk swojego zegarka Gear S3, a Huawei dostarczył 0,2 miliona egzemplarzy swojego Zegarka Huawei z Androidem Wear 2. W zestawieniu nie znalazł się Google Android Wear, ze względu na słabe zaangażowanie Google w platformę i brak aktualizacji.

TOP 3 najlepiej sprzedające się urządzenia naręczne (3Q 2017)
TOP 3 najlepiej sprzedające się urządzenia naręczne (3Q 2017)

Oczekuje się, że sprzedaż Apple Watch będzie jeszcze lepsza w 4. kwartale br., dzięki sezonowi świątecznemu i rosnącemu zainteresowaniu konsumentów tego typu urządzeniami. Wzrost zainteresowania użytkowników można przypisać dodanie obsługi LTE w smartwatchu.

źródło: iPhoneHacks via Canalys – Media alert: Apple retakes the lead in the wearable band market in Q3 2017