Od kilku dni użytkownicy iPhone’ów mają problem z aktywacją numeru telefonu dla usługi iMessage i FaceTime.
Jeżeli wymieniałeś kartę SIM, przywracałeś iPhone’a lub po prostu chcesz aktywować usługę iMessage lub FaceTime dla swojego numeru telefonu na iPhone’ie, to możesz mieć chwilowy problem. Od kilku dni niektórzy użytkownicy iPhone’ów nie mogą aktywować usług iMessage i FaceTime w Polsce. Osobiście znany jest mi problem u operatora Orange – nie wiem jak sytuacja obecnie wygląda w Plusie czy T-Mobile? (problem dotyczy wszystkich operatorów w Polsce)
Wiadomo, że nie jest to jednostkowy incydent i dotyczy większości osób próbujących aktywować te usługi Apple’a.
Co ciekawe usługa jest aktywna dla skojarzonych dla naszego Apple ID e-maili, natomiast numer telefonu cały czas czeka na aktywację. Widoczny jest komunikat „Czekam na aktywację”, a przy numerze telefonu kręci się animowana ikona oczekiwania.
Aktywacja usług polega na wysłaniu przez system niewidocznej wiadomości SMS w tle, dlatego podczas aktywacji należy mieć połączenie z internetem przez Wi-Fi lub siec komórkową 2G, 3G ub 4G/LTE z obsługą danych komórkowych.
Zobacz także: Jak zmienić kod PIN karty SIM?
Co zrobić, jeśli masz kłopot z aktywacją usług iMessage lub FaceTime?
Podczas aktywowania usługi iMessage lub FaceTime może pojawić się jeden z następujących komunikatów:
- Czekam na aktywację…
- Aktywacja nie powiodła się.
- Wystąpił błąd podczas aktywacji.
- Nie można zalogować. Sprawdź połączenie sieciowe.
Aby używać usług iMessage i FaceTime, musisz je aktywować na telefonie iPhone, iPadzie lub iPodzie touch. Jeśli podczas aktywacji pojawia się komunikat o błędzie, Apple zaleca wykonanie wykonaj następujących czynności. Należy wykonać poniższe czynności w podanej kolejności, jeśli pierwsza metoda nie zadziała należy wykonać kolejną, ale zacznij od 1.
1. Sprawdź ustawienia strefy czasowej na urządzeniu
- Upewnij się, że masz połączenie z siecią komórkową danych lub siecią Wi-Fi. Na telefonie iPhone aktywowanie usług iMessage i FaceTime do użytku z określonym numerem telefonu wymaga wysłania wiadomości SMS. W zależności od operatora za wysłanie tej wiadomości SMS może zostać naliczona opłata.
- Wybierz kolejno opcje: Ustawienia → Ogólne → Data i czas i upewnij się, że masz ustawioną właściwą strefę czasową.
2. Wyłącz i ponownie włącz iMessage i FaceTime
- Wybierz Ustawienia → Wiadomości i wyłącz iMessage (przy przełączniku nie powinno być zielonego znacznika).
- Wybierz Ustawienia → FaceTime i wyłącz funkcję FaceTime.
- Uruchom ponownie urządzenie.
- Włącz ponownie funkcje iMessage i FaceTime.
3. Ostatnia próba, jeżeli po 24 godzinach usługi nadal nie są aktywne
Proces aktywacji usług iMessage i FaceTime może potrwać do 24 godzin. Jeśli czekasz już ponad dobę, wykonaj następujące czynności:
- Upewnij się, że urządzenie ma najnowszą wersję systemu iOS.
- Jeśli korzystasz z telefonu iPhone, skontaktuj się ze swoim operatorem, aby upewnić się, że możesz odbierać wiadomości SMS.
- Skontaktuj się ze Wsparciem Apple.
Podsumowanie
Tak jak wspomniałem problem z aktywacją usług nadal występuje i powyższe rozwiązania mogą obecnie nie zadziałać. Kontaktowałem się z firmą Apple oraz operatorem Orange i dostałem informację, że Apple pracuje nad naprawieniem problemu. Dlatego, jeśli nie możesz aktywować teraz usługi, musisz uzbroić się w cierpliwość. Naprawa nie powinna zająć zbyt długo i dam znać, jak tylko problem zostanie rozwiązany.
Aktualizacja z 8.02.2016 godz. 1.30: Wiadomości iMessage i FaceTime można już aktyywować dla numeru telefonu we wszystkich sieciach komórkowych.
Napisz w komentarzu, jeśli masz taki problem u innego operatora: Play, T-Mobile lub Plus.
źródło: Apple – Jeśli podczas próby aktywowania usługi iMessage lub FaceTime występuje błąd
Dzisiaj w Premium mobile
U mnie wystąpiło to dzisiaj (w Plusie) :(
Informuje że istnieje tzw. „czarna lista” po stronie Apple. Kontakt z Applem jest nieunikniony by się z niej odblokować. Zobaczę czy to jest to dla siebie samego :P Lista zapewne tworzona jest jeśli za dużo aktywacji nastąpi, masz email we własnej domenie lub inny, nieznany powód. Może być też VPN/Proxy, strefa czasowa lub coś co blokuje szyfrowane połączenie z serwerem aktywacyjnym
jesli kots z was nie moze wlaczyc imessage I ma ciagle informacje „Oczekiwanie na aktywację” to upewnijcie sie ze macie srodki na kocie poniewaz iphone chce wyslac miedzynarodowego testowego smsa ktory weryfikuje I odblokowywyuje funcje Imessage
U mnie dokładnie dzisiaj ten problem jest sieć Play. Nikt na żadnej infolinii nie wie co jest.
Witam,a u mnie problem dzisiaj występuje już od 4 godzin-PLAY
Ja odkąd zmieniłam hasło Apple ID walczę z nieskończonymi dezaktywacjami i aktywacjami zarówno iMessage jak i FaceTime. Chyba dam sobie już spokój..
mam dokladnie taki sam problem od 3 dni! W ustawieniach nie ma w ogole miejsca na wpisanie numeru telefonu.
Dorota, daj proszę znać jesli u Twojej mamy zadziała.
Ustawienia > Wiadomości > Wysyłka/odbiór i odznacz e-maile zarówno z przychodzących i wychodzących – zostaw tylko numer telefonu. Ewentualnie wyloguj sie z Apple ID i zaloguj ponownie w Wiadomościach i FaceTime’ie.
Proszę spróbować wykonać powyższe kroki, jeśli to nie pomoże warto skontaktować się z operatorem lub pomocą techniczną Apple’a. Z tego co mi wiadomo, problem, który występował został już rozwiązany, więc może to być indywidualny przypadek niezwiązany z problemem globalnym.
Mam to samo. Wysylam wiadomosci jakby z maila. Nie wiem co robic. Jak sobie poradzisz daj znac pls
Witam
Serdecznie,
W dniu wczorajszym moja mama otrzymała Iphone’a 6 i tak jak Państwo piszą, mamy ten sam problem z aktywacja usługi Face Time oraz iMessage… Widnieje komunikat,iż „czeka na aktywacje”. Możemy normalnie z tego telefonu dzwonić,wysyłać smsy,a nawet zadzwonić z Face Time,z tym ze na telefonie osoby,do której dzwonimy wyświetla sie mamy e-mail,a nie nazwa taka jak w książce telefonicznej… W opcjach Face Time i iMessage widnieje tylko mamy e-mail, zaś numeru telefonu w ogóle tam nie ma…Robiłam juz wszystko i nadal widnieja komunikaty dotyczące oczekiwania na aktywacje zarówno w Face Time jak i w iMessage. Jesteśmy w sieci T-Mobile.
Pozdrwiam,
Dorota
jesli kots z was nie moze wlaczyc imessage I ma ciagle informacje „Oczekiwanie na aktywację” to upewnijcie sie ze macie srodki na kocie poniewaz iphone chce wyslac testowego smsa ktory weryfikuje I odblokowywyuje funcje Imessage
Działa – spróbuj włączyć i wyłączyć usługę lub powyżej opisane metody. Dzisiaj kontaktowało się ze mną Apple i poinformowali, że problem był globalny, ale został już rozwiązany. Mi w Orange nie naliczano opłat za SMS-y, ale to pewnie zależy od abonamentu – sprawdź w swoim panelu klienta, w historii połączeń/SMS-ów.
W orange nie dziala. Czekam
Czy sms wyslany przez orange jest platny?
Wiadomości iMessage i FaceTime dla/z numeru telefonu już są dostępne we wszystkich sieciach – wygląda na to, że naprawiono problem z aktywacją.
U mnie te juz sie połączyło. Jestem w t-mobile.
Właśnie mi przeszło! Jestem w Play! Po 3 dniach!
Nie wiem w jakiej sieci jesteś. W t-mobile dostałem odpowiedź że to nie ich aplikacja i nie problem z ich strony, więc jest to nasz koszt nie ich i trzeba będzie zapłacić
A kto zwróci za wysyłane wiadomości do Wielkiej Brytani
W Play to samo. Od 2-3 dni cały czas numer oczekuje na aktywację. Już chciałem robić reset systemu, ale trafiłem na ten artykuł, więc cierpliwie czekam.
orange nie działa od 3 dni
To prawda, niektórzy operatorzy mogą naliczać opłaty – warto to sprawdzić.
Caly czas nie dziala tmobile. najgorsze ze w tmobile co kilkanascie min wysyalaja sie automatycznie smsy aktywujace na +44, platne. proponuje sprawdzic na iboa ile juz wam naliczylo za to dodatkowo do zaplaty.
Mnie działało, wyjąłem kartę SIM, włożyłem z powrotem.. I od tego momentu nie działa. Telefon w T-Mobile.
W Orange wciaz nie dziala
Dostaliśmy informację, że Apple pracuje nad rozwiązaniem problemu (może nie w weekend?) – daj znać jeśli dowiesz się czegoś nowego, z naszej strony takze będziemy aktualizować ten wpis o nowe informacje.
Sprawdziłem dziś rano. Wszystko zadziałało, włącznie z usługami przekazywania na inne urządzenia itd. W związku z tym kontakt z supportem odwołałem.
W plusie też nie działa. Testy, kombinacje, resety trwały 3 dni. Kontakt z supportem Apple zaplanowany na jutro – zobaczymy co powiedzą. „Pocieszające” jest fakt, że to nie tylko u mnie – jest nadzieja, że usterka zostanie usunięta globalnie.
Cały czas nie działa. Telefon w t-mobile.
W play cały czas nie działa :/
Play, również nie mogę aktywować Facetime ani iMessage.
Przeniosłam numer 3 lutego br do nju a dopiero wczoraj zauważyłam, że nie działa mi imessage i facetime dla numeru tel. Również resetowałam tel, zerowałam, przywracałam ustawienia fabryczne i nadal czekam na aktywację, przez co dostaję białej gorączki. Dobrze, że znalazłam ten artykuł bo już myślałam, że to ma związek z przeniesieniem nr, że może zepsuta karta czy coś… mam nadzieje, że szybko to naprawią
Witam! Dlaczego dopiero teraz to przeczytałem?? Zerowałem iPhona do ustawień fabrycznych chyba z 10 razy, resetowałem ustawienia sieciowe: dla kart z PLAY, PLUS, ORANGE, NJU, PLUSH – wszędzie lipa – czyli czekam na aktywację.. Byłem pewny, że coś pokombinowałem bo zmieniałem kartę w związku z przeniesieniem numeru – i myślałem, że to przez to.. Pozdrawiam..
Również jestem w Play. Od rana „Czekam na aktywację.” Koszmar.
Dzięki za info!
właśnie mam to samo i walcze juz od kilku godzin. Numer mam w PLAY. Przyjamniej wiadomo, ze problem gdzie lezy problem. Zobaczymy jak rozwinie sie sytuacja